Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimuis

Over alles waar een draadje aan zit (of een antenne)
Plaats reactie
Floris

Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimuis

Bericht door Floris » 04 nov 2018, 12:06

De titel dekt de lading eigenlijk al.
Zoals bekend heb ik een multimuis ,de rode bedrade versie,en die wil ik blijven gebruiken voor het huidige project.
Ik kom langzaamaan op het punt dat ik moet gaan uitmaken hoe ik de wissels op mn spoor 0 baan in aanbouw wil gaan aansturen.
Logisch is voor mij de keus,dat ik aansturing via de muis prefereer,maar welke servo's en andere dingen heb ik dan nodig om dat te regelen ?
(wat komt er bij kijken ? )
Of zijn er nog alternatieven die wellicht simpeler en evt goedkoper zijn ?
Ingewikkeld en zelf iets vanaf de grond met elektronica en bouwen incl zelf solderen is voor mij zoals ik al is heb verteld een lastig iets,daar willen mn handen zelden aan mee werken en mn soldeer en electronica skills zijn van niveau 0 icon_redface
Alvast bedankt voor de info icon_cool

JanK

Re: Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimui

Bericht door JanK » 04 nov 2018, 12:46

Die Multimuis, neem ik aan, werkt toch gewoon met digitale adressen voor wisselbesturing?
Verder heb je dan nodig servo's en een decoder speciaal om servo's aan te sturen. Deze kun je van diverse merken krijgen.
Niet echt moeilijk verder.

Mvrgrt,

Jan

robstuart
Contacteer:

Re: Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimuis

Bericht door robstuart » 05 nov 2018, 16:47

Ik gebruik de multimuis voor het sturen van de wissels middels de Cobalt digitale wisselmotoren.
Geen decoders en servo's nodig. Alles in een unit. Slechts twee draden van de rijstroom heb je nodig en een optionele draad voor het hartstuk.
Stroom verbruik is heel gering, slechts 100mA.

Voor een demo en uitleg zie Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=MNhc9BfxuqI
:-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

Floris

Re: Lenz wissels aansturen met servo's,maar welke servo's werken met een multimuis

Bericht door Floris » 05 nov 2018, 17:11

Bedankt voor de info zover,ik ga dat filmpje is bekijken.

Plaats reactie