Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Plaats reactie
bernard

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door bernard » 22 sep 2018, 21:02

Hallo,

Vanmiddag na lange tijd weer even lekker wezen knutselen, natuurlijk ook nog even lekker wezen rijden gelukkig was het hier de hele middag droog en konden de treinen nog lekker naar buiten rijden. Aankomende week voor het laatst daarna gaat het in de opslag.

Dus ben ik vanmiddag na lange poos weer even bezig geweest met de tractor werkplaats. Inmiddels heb ik gekozen voor het tractor merk Mc Cormick mede omdat ik de donker rode kleur erg mooi vind plus het model natuurlijk. Voor de gene die dit niks zegt Mc Cormick is dus een Amerikaanse tractor merk wat na de oorlog erg bekend is geworden in Duitsland en Nederland.

Mc Cormick heeft speciaal voor de Duitse markt de D326 ontwikkeld gebouwd vanaf 1960 t/m 1975 in Duitsland. De werkplaats is nog niet helemaal klaar zo moet de muur nog geschilderd worden en moet er nog een toegangs hek worden geplaatst plus stukje heg. Het dak moet ook nog zwart worden geschilderd.

Afbeelding

Naast de Tractor staat ook nog een opel stationwagen voor service als boeren problemen hebben met hun tractor .

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 22 sep 2018, 21:09

Hallo,

op volgende foto is goed te zien dat er reparaties worden gedaan aan de Mc Cormick tractor er zijn dan ook houten blokken onder de As geplaatst zo dat de twee monteurs veilig kunnen werken. Het wiel ligt op zij van de tractor. Verder staat de oliepot binnen handbereik en tegen de muur een kleine werkbank met een bankschroef plus de ijzerzaag ligt er naast.

Verder staat op binnen plein nog een oude Willy of Ford jeep uit de laatste oorlog deze is dan nog rood in de kleur van de Italiaanse politie.

Afbeelding

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

Bertus
Contacteer:

Bericht door Bertus » 22 sep 2018, 21:12

Leuke sfeer foto's Bernhard

Bertus

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 23 sep 2018, 13:01

bernard schreef:
22 sep 2018, 21:09
… houten blokken onder de As geplaatst zo dat de twee monteurs veilig kunnen werken ...
Om het compleet te maken, horen er dan wiggen te liggen onder de andere drie wielen, zodat de trekker niet kan wegrollen.
Leuke foto!

bernard

Bericht door bernard » 26 sep 2018, 22:22

Hallo,

Na aanleiding van de tip van Rob gelijk hiermee aan de gang gegaan en even een paar blokjes voor de wielen geplaatst zodat de tractor niet kan gaan rollen tijdens de werkzaamheden.

Afbeelding

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 27 sep 2018, 20:58

Hallo,

Zo gisteren de beide wilde zwijnen van de Firma Hauser op mijn baan een mooie plek gegeven. De wilde zwijnen zijn net uit het bos gelopen om op zoek te gaan naar wat eten of een kleine modderpoel.

Afbeelding

tot zo ver dit kleine berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 28 sep 2018, 10:28

Mooie foto Bernard, maar volgens mij zijn ze niet op zoek naar voedsel maar zitten ze te....... Het lijkt net of de linker verder de boel aan het schoonvegen is aan de boom :-))

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 28 sep 2018, 20:28

Hallo,

Vanavond nog even een paar foto's gemaakt van spoor nul baan dit keer kwam de V100-20 met 3YB umbau en 4YB umbau wagons bahnhof Königshofen binnen gereden. Aan de andere kant van de trein is een stoomloc voor gereden die voorzien is van water en voorraad nieuwe kolen.

De V100-20 officieel nummer 2361 gaat veranderd worden in 2160 . Bij HO fine had ik tijdje geleden voor nog geen 2,50 een klein potje gekocht waarmee je opdrukken kan verwijderen zonder dat het al te veel beschadigen achterlaat.

ook zal de fabriek schild veranderd worden in Henschel in plaats van Deutz, het schild zal besteld worden bij de firma Krug modellbau. De nieuwe nummers zal besteld worden bij de firma Simrock .

aangezien ik twee van de zelfde locs heb lijkt mij dit het beste om te doen. Op deze mannier kunnen beide locs dienst doen in Königshofen. De V100-20 heb ik gewoon erg zwak voor aangezien deze Duitse diesel loc in mijn jeugd jaren bij bahnhof Kleve zeer grote indruk op mij hebben gemaakt. Vaak de locs voor Silverlingen zien staan maar ook nog wel eens voor de umbau wagons dienst heb zien doen. Meestal waren de locs Blauw /creme van kleur DB rood niet zo veel gezien in Kleve.

Afbeelding

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 29 sep 2018, 17:28

Hoi,

Ik heb het even opgezocht wat het verschil is tussen een V100-10 en een 20, weer wat geleerd. Ik heb een 211, dat is dus een v100-10 en ik heb ook de 2361 en dat is dan de v100-20. Zijn er behalve motorvermogen nog uiterlijke verschillen?

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 29 sep 2018, 18:18

Hallo Gert Jan,

De V100-20 is iets langer dan de V100-10 plus de voorhuif Gril is verschillend bij de V100. Alleen hadden de eerste 10 V100-20 de zelfde gril als de V100-10 serie . Motor was van de V100-20 sterker maar dat noemde je zelf al verder zo ver ik weet geen verschillen in beide machines. Alleen zijn van de V100-20 meer locs gebouwd.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 30 sep 2018, 13:17

Hallo,

En wat nu juist zondag middag rust in Bahnhof Konigshofen de Tweede V100-20 staat nu buitendienst

Afbeelding

Tot zo ver dit kleine berichtje tja van de V100 kan ik zo erg genieten blijf gewoon erg mooie machine om te zien, De waterkraan heeft nu ook eindelijk zijn vaste plek gekregen op het tweede perron, op deze plek kan hij als het moet op beide sporen de stoomlocs van water voorzien.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 30 sep 2018, 22:45

Hallo,

Afbeelding

Nu even foto van de andere kant van het perron waar uiteraard ook nog een waterkraan geplaatst mocht de stoomlok water nodig hebben hoeven ze niet eerst te wachten tot de lok omgelopen is.

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 06 okt 2018, 11:32

Hallo,

Nog even een kleine update wat betreft de zelf gebouwde tractor werkplaats, onder het dak zijn inmiddels ook balken aangebracht waarop het dak rust. Hierdoor ziet het dak er nog beter uit gelijk het dak ook zwart geschilderd.

Afbeelding

Klaar is de werkplaats nog niet komende tijd ga ik hier nog wat verder mee qua afwerking.

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie