Bestellen bij AMZ Albert Munz

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Plaats reactie
PauldG

Bestellen bij AMZ Albert Munz

Bericht door PauldG » 04 apr 2013, 14:11

Dag allemaal,

Heeft iemand hier recent nog wel eens iets besteld (en gekregen) bij Albert Munz? De website is nog altijd on-line. Regelmatig hoor je echter dat hij de brand in zijn bedrijf nooit echt te boven is gekomen en bestellingen in een zwart gat verdwijnen. Ik wil een aantal wielen bestellen en heb, tot op heden, gewoon de beste ervaringen met AMZ wielen. Het moet echter wel bestelbaar zijn natuurlijk...

mvg, Paul

JanHdH

Re: Bestellen bij AMZ Albert Munz

Bericht door JanHdH » 04 apr 2013, 14:30

Hallo Paul,

Vorig jaar heb ik de heer Munz nog gezien in Buseck.Dit jaar ga ik er weer naar toe en volgens de deelnemerslijst zou hij er ook moeten zijn.Hij maakte vorig jaar een oude en matte indruk.Ik had van te voren enkele wielen besteld.Hij wist er niets van maar toen ik hem de kopie van mijn email gaf heeft hij het later wel opgestuurd.De brand is hij wel te boven gekomen maar op een ander vlak lijkt sprake van een verminderd functioneren.Ik zal wel zien wat hij dit jaar te bieden heeft.
Vriendelijke groeten,
Jan den Haan
Rotterdamsche Tramweg Maatschappij , trams op Walcheren (SW en TVFM), NZH tram , Furka Oberalp Bahn

PauldG

Bericht door PauldG » 04 apr 2013, 14:36

Beste Jan,

Bedankt voor je snelle antwoord. Het blijft dus helaas een beetje een onzekere factor. Hij heeft niet toevallig een koffer met wielen uit het standaard assortiment bij zich in Buseck? Anders kon ik altijd nog vragen of ik iemand om een boodschap kan sturen.

Met vriendelijke groet,

Paul

FritsT
Contacteer:

Bericht door FritsT » 04 apr 2013, 14:42

Ja, dat was altijd wel zo. Wel heel erg standaard toen ik het voor het laatst zag in Buseck.
Ik kan helaas niet dus ik kan je niet van dienst zijn. Vast wel iemand anders die gaat.
Afbeelding
Frits Thies

FrankJ

Bericht door FrankJ » 04 apr 2013, 19:37

Vorig jaar in Buseck wielen en busjes besteld bij Herr Münz. Alles was aanwezig en werd ter plaatste keurig uitgeteld, ingepakt en afgerekend. Het was geen enkel probleem! Dit jaar sla ik Buseck over.
Groeten, Frank
Groet, Frank

Modules Bouwhuistunneltje Enschede, NS mechanische beveiliging

PauldG

Bericht door PauldG » 04 apr 2013, 21:05

Ik blijf ook in het land. Bedankt voor het meedenken, ik probeer het gewoon over de post. Dat is de vorige keer ook goed gegaan.

Mvg, Paul

1795
Contacteer:

Bericht door 1795 » 06 apr 2013, 22:27

Heb hem gesproken in Buseck, en hem gevraagd, of hij nog zaken kan maken op bestelling, zijn antwoord was nee, wat hij nog heeft liggen, (oude) voorraad, wordt verkocht, komt geen nieuw spul meer, helaas.....

Hij heeft nog aslagers, stroomopnemers, dichte wielen, veertjes, ect. het kleine spul nog voorradig, meer helaas niet meer.

PauldG

Bericht door PauldG » 06 apr 2013, 22:40

Bedankt voor deze verse informatie Edwin! Ik zal eens informeren of er nog acht schijfwielen van 24,4mm beschikbaar zijn.

Mvg, Paul

PauldG

Bericht door PauldG » 05 aug 2018, 15:10

Dag allemaal,

De website van AMZ is inmiddels echt uit de lucht. Logisch en begrijpelijk. Jammer blijft het wel omdat ik nooit betere wielen heb kunnen bestellen dan daar. Bovendien was het hele assortiment metrisch en dat is bij de grootste concurrent allerminst het geval.

Ik heb hier ooit het gerucht opgevangen dat AMZ (of althans het assortiment) is overgenomen en integraal wordt voortgezet onder een andere naam.

Kan iemand dit gerucht bevestigen of is het er eentje in de categorie: Elvis gesignaleerd in Venezuela?

Mvg, Paul

Michiel

Bericht door Michiel » 05 aug 2018, 17:11

Ja, het is inderdaad voortgezet en wel door:

Modellbahn-Manufaktur DE Matthias Hummel (derzeit keine Homepage)
modellbahnklinik@gmx.de Fortführung des AMZ- bzw. MUNZ-Programms

PauldG

Bericht door PauldG » 05 aug 2018, 20:40

Kijk, dat is in ieder geval een goed bericht. Jammer dat er nog geen website is (hoe overleef je eigenlijk dan als bedrijf), maar dat is een andere kwestie.

Bedankt Michiel!

Paul

Plaats reactie