Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
bernard

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door bernard » 10 jul 2018, 22:33

Halo,

Vandaag even visite gehad bij mijn baan een V80 010 van MBW vind het geen slechte loc qua sound rijden doet die ook prima. Immers was de V80 voorloper van de V100 de hele serie van de V80 reed dan ook rond in Deelstaat Beieren rond Bamberg in de jaren 60,70 en 80

Afbeelding

Even lekker genoten van het bijzondere geluid van deze exoot van de DB. Wie weet komt deze loc toch nog eens te rijden bij bahnhof Königshofen/

Met spoorse groeten,

Bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 11 jul 2018, 16:51

Hoi, het blijft toch een bijzonder locomotief. ik heb deze ooit (in model) in het echt gezien en ik blijf het een uit proportie zijne machine vinden.
De foto is weer uitermate sfeervol en dat komt volgens mij ook omdat het juist een beetje leeg is op de baan.

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 12 jul 2018, 23:07

Hallo,

vanavond nog eens even een foto gemaakt nu vanaf achteren naar voren voor de verandering. De V160-032 staat op spoor 1 klaar voor vertrek. Thuis heb ik nog een dik Boek over Altenbeken het leukste van dit boek is dat er een kleuren foto in staat van de Br 216 032 begin jaren 70. De Lok kwam dus ook zo nu en dan met een personen trein in Altenbeken.

Afbeelding

tot zo ver dit kleine berichtje. blijf de V160 /BR 216 toch wel een bijzondere lok vinden die ook dienst doet op de grote spoor nul baan Cryensen .

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 14 jul 2018, 10:15

Hallo,

Nog even een foto van de BR 65 in Station Königshofen net zo als de V160 ook van achteren gefotografeerd vind dat weer eens iets anders dan alleen maar elke keer van voren.

Afbeelding

Bij de goederenloods staat dan ook een Ghms 56 met sluitverlichting aan de rangeerder is al op de wagon geklommen voor de aankomende werkzaamheden

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 27 jul 2018, 14:05

Hallo,

ondanks de hitte golf hier blijven de treinen gewoon hun dienstregeling rijden.

Afbeelding
De BR 65 staat klaar voor vertrek op spoor 1 rond de klok van 22.00 uur. Seinpaal is door de seinwachter al op veilig gezet. jammer genoeg is de foto erg korrelig genomen met mobieltje. Het gaat om het spoorweg sfeertje wat ik heb willen vast leggen

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

Floris

Bericht door Floris » 28 jul 2018, 12:57

Hoi Bernard,

Je zou deze laatste foto eigenlijk is "moeten" overdoen met een normale fotocamera,dan komt de sfeer helemaal goed over.
Zo doet de kwaliteit van de foto af aan het hele plaatje,vind ik dan tenminste %-|

bernard

Bericht door bernard » 28 jul 2018, 13:12

Hoi floris,

Ik ga het eens over nieuw proberen vanavond met een goed fototoestel

Groetjes bernard

bernard

Bericht door bernard » 18 aug 2018, 14:52

Hallo,

Zo even kleine station scene vast gelegd op perron 1

Afbeelding

Foto met elektrische Perron car die volstaat met postzakken plus koffers en koffie zakken de bagagedienst medewerker heeft even net tijd om een sigaret te roken voor dat de trein aan komt. Een paar reizigers die staan te wachten of zitten te wachten en tussen tijds de krant aan het lezen zijn. Tja zou er nog informatie staan over de DB of toch meer het plaatselijk nieuws van Königshofen. Op de achtergrond is de bushalt te zien met de bussen die staan te wachten op de aankomende treinen.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 24 aug 2018, 21:20

Hallo,

Niet zo veel te melden alleen even aan modelauto ruil gedaan. Vanavond maar eens even aan andere automodel op de los straat neer gezet. Het leuk van deze Faller Mercedes Benz 220 SE is dat de deuren open kunnen plus de motorkap.

Daardoor krijg je wel iets meer leefbare Scene nadeel van de modelauto is dat je dan weer opvallende kieren krijgt als de deur gesloten is. Faller heeft ooit rond 1990 deze Memory modellen op de markt uitgebracht van de Mercedes220SE / 280 SE coupe 1/43 /Mercedes 280 SE cabrio daarnaast nog Mercedes 180 en VW Kever plus mercedes 200 SE de modellen zijn helemaal uit plastic gemaakt wat natuurlijk wel weer kwetsbaar is. Gemiddeld zijn deze auto modellen nu al zo beetje 28 jaar oud prijzen van de auto' modellen lopen tussen de 20 en 50 euro.

Afbeelding

Voor zo 28 jaar geleden zijn het best wel mooie gedetailleerde modellen van Faller persoonlijk vind ik dat de modellen van Faller noch steeds goed mee kunnen met de modellen van Minichamps en Schuco enz.

Tot zo ver dit berichtje,

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 27 aug 2018, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 26 aug 2018, 13:05

Mooie sfeervolle foto's Bernard! Het vroegere vervoer komt zo prima in beeld.

groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 01 sep 2018, 12:08

Hallo,

Afbeelding

Tja en nu een stam personen wagons zonder Lok er voor of er achter. Voor jullie de grote vraag wat gaat er voor komen of wat komt er aan de achterkant voor te staan.

Ik laat dit nog even open, het zijn in ieder geval geen bekende locs van mij maar iets helemaal nieuw van messing . Sommige van goede vrienden en bekende weten het al maar ik hoop even dat ze dit niet gaan verklappen en het stil voor zich houden.

Tot zo ver dit kleine grappige berichtje

met spoorse groeten,

Bernard

Gerben Doornbos

Bericht door Gerben Doornbos » 01 sep 2018, 17:41

Gokje: Wannentender-BR 38.
It takes a lot to laugh, it takes a train to cry
- Bob Dylan (Nobelprijs Literatuur 2016)

KarelB

Bericht door KarelB » 01 sep 2018, 17:45

Gokje: een Duitse loc. LOL
Äddi, KarelB.

bernard

Bericht door bernard » 01 sep 2018, 21:33

Hallo,

karel je heb goed gegokt . Gerben jij het ook goed gegokt

groetjes bernard

bernard

Bericht door bernard » 01 sep 2018, 21:45

Hallo,

Hier is dan de foto van mijn nieuwste spoor nul aanwinst die vanaf nu regelmatig in bahnhof Königshofen aan zal gaan doen. Het is de BR 38 2161 met gesloten machinisten huis die bij de DB werdt ingezet voor trek duw treinen.

Afbeelding
De BR 38 passeert voor de eerste keer het seinhuis de seinhuis wachter hangt dan ook uit het raam om met veel bewondering na deze lok te kijken.

Jammer genoeg had ik vandaag niet veel tijd om met mijn nieuwste aanwinst te spelen aangezien DHL eigenlijk de lok tussen 11.00 en 15.00 zou komen afleveren maar in plaats daarvan werdt het pas 1 1/2 uur later bijna op tien minuten na om 16,20 uur.

De BR 38 wordt geleverd op een dikke plank en zit met 2 schroeven zeer goed vast geschroefd , net zo als de tender.

Wat ook heel mooi is de koppeling tussen lok en tender om de tender vast te koppeling moet je gebruik maken van een speciaal hulp apparaatje Je kan de koppeling in drie verschillende standen vast zetten zodat je ook geen probleem ondervind door R1 bochten. Lok tender afstand is zeer strak geen ruimte tussen wat erg mooi gezicht is. Ook een groot voordeel van MBW BR 38 is dat er geen stekkers verbindingen nodig zijn tussen tender en lok wat alleen weer diverse elektrische problemen kan geven. Hiervoor in de plaats maak MBW gebruik van een tweede Decoder die in de tender zit en de andere zit in de Lok.

Ik kan kort zeggen dat MBW met de BR 38 hun derde mooie machine op de rails heeft gezet na de BR 65 en BR 93. De BR 38 van MBW is wederom zeer mooi gedetailleerd . Verlichting is wederom weer erg mooi / Sound is super van de BR 38 /Loop eigenschappen ook erg mooi.

Persoonlijk vind ik dat de Firma MBW met hun stoomlocs het juiste spoor gekozen heeft belooft veel voor de komende modellen zo als de BR 94 en BR 23 enz.

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

Bernard

Plaats reactie