Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
bernard

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door bernard » 18 mei 2018, 18:21

Hoi Luc,

Zeer zeker tractors en treinen gaan heel goed samen of het nu spoor nul of spoor 1 is blijft altijd leuke combinatie.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 18 mei 2018, 18:28

Hallo

In eerder bericht had ik er over dat stelwerk vervangen gaat worden op den duur, echter heb ik aan het begin van de avond het stelwerk al vervangen voor een ander stelwerk.

Dit is wel een kleiner stelwerk maar heb het helemaal zelf gebouwd na aanleiding van een korte vakantie trip in Duitse Deelstaat Hessen. Waar ik zo zelfde soort stelwerk tegen kwam in een klein plaatsje.

Voor dit stelwerk geld ook dat het over een tijd wordt vervangen door een echte Beierse stelwerk.

Afbeelding

De V160 is bijna het kleine stelwerk gepasseerd de bestuurster van de Truimph model TR type 4 geniet van het mooie zomerse weer en hoop dat haar hoofddoek voorkomt dat door de hoofddoek het haar door de war gaat.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 27 mei 2018, 22:02

Hallo,

Zo nu bijna de mooie warme maand mei weer voor bij is heb ik daar volop gebruik van gemaakt om mijn hobby ruimte aan de buiten kant mooie te schilderen. In het DB grijs dit is de kleur zo als de vrachtauto's bij de DB in de jaren 60 rond reden vond dat wel toepasselijke kleur voor mij spoor nul ruimte aan de buitenkant. De komende week gaat voor de hobby ruimte een strook gras komen om er voor te zorgen dat mijn konijn met mooi weer lekker buiten kan zijn en niet in de kooi in huis hoef te staan

Afbeelding

afgelopen week nog maar eens foto gemaakt van de V160 en V100-20 met Silverlingen aan de haak in station Königshofen jaar 1966 Naast het station gebouw staat net een gloed nieuw afgeleverde VW T2 bus politie bus.
Afbeelding
tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 28 mei 2018, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 28 mei 2018, 09:46

Mooie kleur Bernard! Ik moet mijn schuur ook nog schilderen dit jaar, je brengt me wel op een idee.
Het dieselgeweld op je station mag er zeker zijn, prachtig.

Groet, Gert-jan

bernard

Bericht door bernard » 28 mei 2018, 11:38

Hallo Gert jan,

Ik ben het met jou eens dat diesel geweld vind ik zelf juist ook erg mooi om te zien. Beide locs heb ik gelukkig nog in het echt mogen bewonderen op het Traject Kleve/ Krefeld maar ook rond Remscheid Münsterbrucke jaren 80.

Was dan ook erg blij dat lenz deze beide locs voor spoor nul heeft uitgebracht in tijdperk III uitvoering, hoewel ik tijdperk IV ook erg mooi vind.

gr bernard

RenéN

Bericht door RenéN » 28 mei 2018, 12:18

Hoi Bernard,

Inderdaad een mooi kleurtje en de twee dieseltjes staan er mooi op. icon_cool
Als er nog een V200 bij had gestaan, dan was het helemaal mooi geweest.

Gr.
René

bernard

Bericht door bernard » 28 mei 2018, 15:08

Hallo RenéN,

V200 heb ik zelf niet aangeschaft aangezien deze meer te vinden was op de hoofdlijn en niet zo vaak op de nevenlijn.

Verder vind ik de V200-0 een hele mooie machine door de mooie vrouwelijke rondingen wat de lok heeft. Vooral de opschriften Deutsche Bundesbahn aan de beide zijkanten vind ik ook erg mooi zo als de V200-0 in de jaren 50 en 60 nog mee rond reed. later zijn de letters er afgehaald doordat deze nog al roest veroorzaakte aan de zijkant.

Er kan altijd bij mij iemand langs komen die een V200-0 heeft om een mooie lijn up foto te maken.

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 02 jun 2018, 21:54

Hallo

Sinds ruim 1 maand heb ik drie stuks Silverlingen van MBW echter wat ik mis op de wagons zijn zuglaufschild zie foto

Afbeelding

Nu ben ik wat aan het surfen geweest op het internet en vond bij firma Moog https://www.0mobau.de zuflaufschild in keur wit geschilderd en kan geleverd worden met opschriften naar wens. Prijs van zuglaufschild vier stuks totaal 6,20 euro

Tot zo ver dit tussen door berichtje.

Ik moet de wagons nog uitrusten kom hier nog op terug eerste maar eens de plaatsen zoeken die ik er op wil hebben

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 24 jun 2018, 17:03

Hallo,

Even weer paar weken stil geweest van mij kant, eigenlijk niet veel nieuws wat mijn module baan betreft. Wel kom ik even terug op de Silverlingen van MBW, aangezien ik in de wagons zitende figuren wil plaatsen ben ik eens op zoek gegaan naar passende figuren.

Daar mijn Lenz 4YB umbau wagons al voor zien zijn van Preiser figuren wou ik in de silverlingen voorkomen dat ik wederom de zelfde figuren achter de ramen krijg. Nu is gelukkig het geval dat Preiser in 2017 nog een nieuwe zitende figuren set heeft uitgebracht deze figuren heb ik dus plaats laten nemen in de eerste en tweede klas Silverlingen echter kom de teller dan niet verder dan vijf figuren wat voor één 60 cm wagon wel beetje weinig is.

Dus ben ik eens verder gaan zoeken naar geschikte figuren deze heb ik gevonden bij Woodland Scenics gelukkig zien de figuren niet al te Amerikaans uit. Bovendien kosten de Woodland Scenics figuren ook nog eens de helft van de prijs van Preiser figuren totaal heeft Woodland drie leuke sets met figuren die boek of krant lezen. De figuren van Woodland Scenics zien er niet verkeerd uit ook zijn de figuren niet allemaal even groot maar zit er ook nog qua hoogte iets verschil in wat ook weer net echt is. Wel zijn de hoofdjes van Preiser iets mooier gedetailleerd maar ach in de wagons valt dat niet zo erg op als de trein voor bij rijd. Wel zat in de woodland Scenics twee figuren die met hun mobiel bezig waren jammer genoeg hadden wij in de jaren 60 en 70 nog geen mobieltjes of Handy's zo als ze bij onze Oosterburen zeggen.

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 26 jun 2018, 09:41

Hoi, mocht je nog behoefte hebben aan figuurtjes, zittend en staand geef dan even een gil. Ik heb ooit van iemand twee zakjes gekregen met ruim 50 poppetjes. Degene had ze gekocht in China, ze zijn iets kleiner dan de Preiser reuzen.

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 26 jun 2018, 14:13

Hallo,

Op de valreep van het laatste juni weekend toch nog iets veranderd aan mijn spoor nul baan qua landschap de laatste bak is nog iets uitgebreid waardoor het landschap nog iet groter is geworden.

Het landweg is nu afgezet met een slagboom met een verbod bord er op voor alle verkeer behalve engelse militair verkeer

Afbeelding

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 26 jun 2018, 14:37

Hallo,

Hierbij nog een foto van de andere kant af gezien

Afbeelding

Gelijk nog even in oude doos wezen zoeken naar passende figuur voor bij de open auto, de boswachter heeft ook gelijk een plekje gekregen die mag gewoon achter de slagboom ook zijn werk doen.

Gelijk ook wat oude Dennen bomen maar weer eens nieuw leven in geblazen door deze op nieuw van groen te voorzien. Al met al heeft deze kleine uitbreiding geen geld gekost alles had ik al of is zelf bouw zo als de slagboom.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 26 jun 2018, 16:56

Hallo,

Hier nog foto uit zelfde hoek nu andere setting ook is te zien dat weg beetje in bocht loopt.

Afbeelding

VW Kever cabrio plus een Mercedes vrachtauto om boomstammen af te voeren in het bos

Afbeelding
tweede foto nu uit andere standpunt genomen

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 29 jun 2018, 13:57

Hallo,

Maandag bij Moog bestelling uitgedaan voor Zuglaufschilder voor de MBW silverlingen vanochtend werdt mijn bestelling keurig netjes afgeleverd door de post. Als plaatsen heb ik gekozen voor Lichtenfels en Weidenberg. Hier kom ik later nog eens op terug.

Het station Lichtenfels vond ik het beste qua naam passen op de Silverlingen aangezien ooit in de jaren 60 tot eind 1973 silverlingen achter de BR 01 hingen die door het station Lichtenfels kwamen en daar altijd even kort stopte op weg naar Hof of Nürenberg.

Afbeelding
Foto V100 met MBW Silverlingen in bahnhhof Königshofen anno 1965

Tot zo ver dit berichtje

bernard

Bericht door bernard » 29 jun 2018, 20:46

Hallo,

Zo even beeld van Silverling van MBW nu voorzien van zuglaufschild van de Firma Moog.

Afbeelding

Afbeelding

Foto loc wissel in bahnhof Königshofen de V100-20 komt voor de Silverlingen te staan. Nu zien de Silverlingen weer stukje beter. Zelf ben ik na twee maanden nog steeds volop te vrede over de MBW silverlingen. Het interieur vind ik zeer mooi uitzien de verlichting gaat erg real aan lijkt net of er TL verlichting in zit. De sluitverlichting is apart te schakelen aan beide kanten .De kleuren licht groen bij de deuren vind ik ook super gedaan door MBW. De pauwe ogen zijn iets minder geslaagd jammer genoeg. De rijeigenschappen zijn van de wagons erg goed lopen heel mooi dat betekend weer veel voor de aankomende gruppe 36

tot zo ver dit berichtje over de silverlingen die nog eens voor een leuke prijs te koop waren. Voor dat geld heb je zeer zeker geen miskoop qua lange wagons.

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie