Bad Harzwald, een fictieve havenbaan

Baanbeschrijvingen, thema's en uitwerkingen;
modulenbakken, draag-, opslag- en transportconstructies, vaste thuisbanen; verlichtingssystemen, presentatie
Plaats reactie
Gert-Jan

Re: Bad Harzwald, een fictieve havenbaan

Bericht door Gert-Jan » 29 sep 2018, 17:22

Hoi,

Zijn de latten verzakt of je schuur? Dat laatste lijkt me een nog vervelender geval. Het systeem met de poten heb ik op precies dezelfde manier opgelost, dat werkt prima. Ik ben benieuwd naar je voortgang.

groet, Gert-Jan

Floris

Bericht door Floris » 30 sep 2018, 12:22

Ik had latten over van geperst zaagsel en die had ik aan de wand geschroeft,deze zijn wat krom gaan trekken aan de uit einde's
Helaas niet allemaal 1 kant op.en dan krijg je dus zwabber motief LOL
De schuur mankeert niks icon_cool

Floris

Bericht door Floris » 07 okt 2018, 13:55

En toch weer wat geknutselt dit weekend.
Deze reis setjes gemaakt van het 1ste deel met verstelbare poten,alvast stroken gezaagd voor de andere helft,en wat blokjes gezaagd voor onder de bakken.
Hierbij wat plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende keer nog meer stroken zagen,de bakken 1voor 1 uit de schuur halen en voorzien van die blokjes zodat de poten eronder kunnen en niet vergeten de poten die nu onder de bakken staan ook te helpen aan extra stroken hout.
Dan kan alles letterlijk eindelijk op eigen poten staan :mrgreen:
Tot zover deze update.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 07 okt 2018, 20:11

Mooi Floris, geef je een seintje wanneer de eenpersoons soldeerbrigade langs kan komen!

Groet, Gert-Jan

Floris

Bericht door Floris » 08 okt 2018, 17:17

Er zit weer wat schot in Gert-Jan,t gaat niet hard,maar t gaat tenminste weer vooruit ;-)
Als het zover is dan laat ik je dat weten,komt goed. icon_cool

bernard

Bericht door bernard » 08 okt 2018, 19:25

Hoi Floris,

Mooie module bankjes zien er in ieder geval lekker stevig uit. Bezig zijn met hout vind ik juist zelf ook erg leuk om te doen. Gisteren middag nog bezig geweest met het maken van paar nieuwe module bakken voor mij buiten gedeelte. Het gaat straks nog hele puzzel worden of het gaat passen bij mij,

Ik hoop zaterdag de kopse kanten en zijkanten klaar hebben zo dat het geraamte klaar is Daarna nog alleen de multiplex platen er op en dan zijn de bakjes nog voor de winter klaar.

Kan ik in het voorjaar de rails pas maken en hoop dan te gaan rijden van A naar B.

gr bernard

Floris

Bericht door Floris » 09 okt 2018, 17:45

Hoi Bernard,

Die bakjes zijn i.d.d. stevig zat,daar zal ik geen problemen mee krijgen ;-)
Freubelen met hout is ook leuk om te doen,zeker als alles uitwerkt zoals je had bedacht.
Hopelijk gaat t freubel werk bij jouw ook goed komen,we merken het vanzelf wel hier, toch ?

Floris

Bericht door Floris » 14 okt 2018, 11:34

Ondanks dat de toegezegde hulp gisteren zich afmeldde en ik dus alleen over bleef,is er nog wat klein werk gedaan.
De zaagtafel stond al achterbuiten,vanwege wat zaagwerk op vrijdagmiddag,dus die hoefde ik al niet meer te gaan halen.
Ik nu alle triplex stroken voor de poten gezaagd,en van een over gebleven stuk balk heb ik repen gezaagd om tussen de stroken triplex te plaatsen,zodat alles echt stevig en behoorlijk onvervormbaar blijft.
Er komt immers best wat gewicht op te rusten als alles klaar is en ik heb er geen zin in,dat door bezuinigen er wellicht iets mis zou gaan op den duur met de baan.
Hier zie je de poten met de extra stroken erop,dmv schroeven en houtlijm vast gemaakt
Afbeelding

En hier heb ik de latten alvast gezaagd
Afbeelding

Hopelijk volgende week wel hulp,dan zien we wel weer wat er dan gedaan kan worden.

Plaats reactie