Fremo 1/32 deel 3

Veel nullers zijn ook actief in de grotere schaal 1 (1:32; ook 10mm/ft). Dit is de plek voor discussies over 1.
Plaats reactie
bernard

Fremo 1/32 deel 3

Bericht door bernard » 06 okt 2018, 11:16

Hallo,

na gisteren deel 1 en deel 2 over het Fremo spoor 1 treffen volgt hier het laatste deel 3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige details zijn wel erg leuk zo als de Hond die tegen houten verlichting paal aanstaat te plassen en de kat die met gebogen rug daar vlak bij staat.

Wat niet helemaal mij ding is qua Fremo is het op tijd rijden van treinen wat zij doen, Op de module baan stonden twee grote mooie stoomlocs zo als BR 01 en 03 echter werdt met beide machines de hele ochtend niet gereden. pas om half 1 mocht de 01 pas gaan rijden. en om 13.oo de BR 03 . De 01 heeft drie keer mogen rijden en de 03 maar een keer . Om vijf uur mocht de 01 en 03 weer een keer rijden hierdoor vraag ik mij eigenlijk af als je eigenaar ben van zo mooi 01 of 03 dan genietje eigenlijk ook niet veel van het rijden op zo grote module baan als je via het Fremo systeem rijdt.

En wat zou er gebeuren als er een lok rijdt en die houdt in eens mee op dan gaat toch het hele tijd schema in de war aangezien je niet zo loc even met de hand van de baan mach tillen. Dan zou er ergens vandaan een andere loc moeten komen om de wagons weg te moeten slepen

Het sporen plan op deze foto's vond ik ook niet verkeerd en sprak mij ook erg aan om toe te passen voor onze spoor nul clubje in Drente.

Tot zo ver mijn bericht over Fremo spoor 1

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Re: Fremo 1/32 deel 3

Bericht door bernard » 07 okt 2018, 13:43

Hallo,

Op mijn blog staan nog een paar nieuwe foto's bovendien als je de foto's aanklikt dan worden ze groter en kan je details nog duidelijker zien.

tot zo ver mijn reactie.

Met spoor 1 groeten,

bernard

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 08 okt 2018, 21:59

Bernard,

Mooie foto's ik ben er zaterdag geweest samen met Arnold en weer super genoten van de Fremo methode om met het spoor te rijden. Geen doelloos rondrijden maar structuur en het na spelen van het echte spoorbedrijf. Fantastisch gewoon de treinsamenstellingen, het rangeerwerk en de daarbij behorende procedures en papierwerk. Ook het rijden volgens een vooraf opgestelde dienstregeling en beladingsdocumenten is interessant en leerzaam. Ik had wat werkstukken meegenomen zoals de DRG bovenleiding torenmast en de DRG V6004 in aanbouw. Grappig was dat men niet echt bekend was met de DRG uitvoering van de bovenleiding masten en de DRG V6004 was ook niet echt bekend. Leuke en interessante discussie over zelfbouw. Ook weer een aardige oefening voor mijn niet al te vloeiende Duits maar modelbouwers begrijpen elkaar al snel. Leuke en leerzame dag wel een behoorlijk stuk rijden vanuit Enkhuizen en Haarlem maar dat was het zeker waard. Ik heb ook nog wat aardige foto's zal ik morgen even plaatsen.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

bernard

Bericht door bernard » 09 okt 2018, 09:27

Hoi Cor,

Ik heb ook erg genoten van het Fremo spoor 1 gebeuren het rangeren van wagons naar het smalspoor echt schitterend om te zien. Kon daar uren na kijken.

Reden ze bij jou ook nog met stoom of meer met diesel zo als de V100 en V200 en V65

Met vriendelijke groeten
Bernard

Oja voor dat ik het nog vergeet in November gelijk met de beurs in Keulen vind in Lichtenvoorde een groot Fremo spoor nul treffen plaats.

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 09 okt 2018, 10:20

Nog wat foto's

Afbeelding
Fraaie T3 gesuperd op basis van de Märklin T3. Foto CdJ.

Afbeelding
Druk treinverkeer. Foto CdJ.

Afbeelding
Kleine draaischijf. Foto CdJ.

Afbeelding
Goederenloods. Foto CdJ.

Afbeelding
Wisselstraat. Foto CdJ.

Dit zijn zomaar een paar foto's van punten welke bij mij de aandacht trokken.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Bertus
Contacteer:

Bericht door Bertus » 09 okt 2018, 10:35

Mooie plaatje mannen.

Lichtenvoorde wanneer is dat Bernard?

Bertus

Plaats reactie