Wim Corduwener

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Wim Corduwener

Wim Corduwener

Bericht door Wim Corduwener » 22 jul 2018, 14:48

Dag allemaal.
Eigenlijk ben ik een H0-spoorder, maar sinds een paar jaar ben ik mezelf ook aan oriënteren op een wat grotere schaal. En niet omdat ik nou zo ontzettend veel ruimte heb om in Spoor 0 te werken, maar omdat voornamelijk een zelfbouwer ben. En in een wat grotere schaal vind ik scratchbuilding wel weer een mooie uitdaging.
Verwacht van mij geen kamerbrede modelspoorbanen in Spoor 0, maar meer projecten op kleinere afmetingen.
Tsja, wat val er verder te vertellen: ik hoop hier vooral ideeën op te doen, inspiratie en van jullie kant hoop ik op bijval en pittige feedback.

Groet,
Wim Corduwener
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en O • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (O) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Lex

Re: Wim Corduwener

Bericht door Lex » 22 jul 2018, 15:09

Hallo Wim,

Hartelijk welkom en in de kleine afmetingen en scratchbuilding kan ik me helemaal in vinden.
mvgr

Lex

Website : www.bolkesteijn.nl

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 22 jul 2018, 15:29

Hallo Wim,

Ook namens mij van harte welkom hier op de het forum. De grotere schalen zijn uitstekend geschikt om zelf modellen te bouwen. Het mooie van zelf een model bouwen met behulp van een kit of volledig scratchbuild is dat je een uniek model aan je collectie kunt toe voegen. Want kenmerkend voor de grote schalen 0 en 1 is dat je uniek materieel hebben zelfbouw de enige maar zeer motiverende en spannende route is. Succes.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Wim Corduwener

Bericht door Wim Corduwener » 24 jul 2018, 09:14

Heren,
Dank voor uw welkom.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en O • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (O) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Plaats reactie