Even voorstellen

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Robvl

Even voorstellen

Bericht door Robvl » 09 mei 2018, 13:06

Hallo mijn naam is Rob va Logchem en heb mijzelf recent aangemeld op het forum.
Ik ben 67 en al een paar jaartjes gepensioneerd en was eigenlijk gefocuste op H0.
ik verloor in een paar jaar tijd 60% van mijn zicht wat H0 een stuk moeilijker maakte. Toen ik een tweetal jaren geleden dan ook , in de treinenwinkel te Waalwijk, in gesprek kwam met de importeur van Lenz welke met zijn Demobaan omhoog zat, was voor mij als MSG lid (Den Bosch) de kans daar. Het resulteerde in het feit dat wij nu in Den Bosch een spoor 0 clubbaan in de opbouw erbij hebben.
De baan is inmiddels gedigitaliseerd en rijdt zowel handmatig als op Itrain. Qua scenery staan we nog vrijwel compleet aan het begin en zoeken we eigenlijk nog een beetje ook.
Thuis " behelp" ik mij met een plank aan de muur waarop ik een beetje rangeer. Ik heb inmiddels div. Lenz materiaal aangeschaft alsmede enkele Brawa en MBW wagons.
Natuurlijk ligt mijn H0 baan er op zolder ook nog al zie ik daar dan een stuk minder van.. ik vind modelbaan gewoon hartstikke leuk.

Met hartelijke groet,
Rob van Logchem

Gert-Jan

Re: Even voorstellen

Bericht door Gert-Jan » 10 mei 2018, 12:31

Hallo Rob, welkom op dit forum! Wel een heftig verhaal van je gezichtsvermogen, en dan is een grotere schaal misschien wel een uitkomst. Ik ben erg nieuwsgierig naar die plank langs de muur!

Groet, Gert-Jan

Robvl

Re: Even voorstellen

Bericht door Robvl » 14 mei 2018, 10:33

Hallo Gert Jan,

Dank voor je aardige reactie. De plank aande muur is 2.20 x40 cm. Hier liggen 2 sporen en een extra opstel spoortje op wat middels een wissel met 1 van de sporen verbonden is, op dit spoor kan ik net een beetje met mijn V 60 op en neer rangeren. Op het ondere spoor staat een BR 50. Die heeft niet veel plek maar blijft mooi om naar te kijken. In het begin was er wel eens een noodstop en nu ook nog wel eens..maar het blijft mooi om te zien.
Verder heb ik de plank ook een beetje aangekleed .
Echt rijden doe ik dan op de club.
Hartelijke groet,
Rob

Plaats reactie