Stoom en spoor uit Den Haag betaalbare nederlandse Spoor nul modellen

Voor producenten groot en klein, en winkels: meld hier je nul-assortiment, -aanbiedingen en -aankondigingen. (Geen forumlid? Mag ook via e-mail: rkievit(a)kpnmail.nl - fotootje welkom) * Heb je een goede winkel gevonden? Zeg het hier! * Meningen over de modelspoormarkt
Plaats reactie
bernard

Stoom en spoor uit Den Haag betaalbare nederlandse Spoor nul modellen

Bericht door bernard » 08 jul 2018, 12:30

Hoi

Heden ochtend dit bericht ontdekt leuk voor Nederlandse spoor nul liefhebbers betaalbare modellen.

Bij Stoom en Spoor in Den Haag wordt er nog steeds hard gewerkt aan nieuwe modellen in Spoor 0. Men is voornemens een nieuw betaalbaar NS-programma in Spoor 0 aan te bieden met vooral elektra- en diesellocomotieven periode 1950 tot heden. Men begin met de 1200 , 1100, 1300 en 2200, daarna andere modellen als daar ook interesse voor wordt getoond. Ook denkt man aan productie van Materiaal 46, Hondekop stellen en de blauwe Engel 1 en 2.
De toekomst van het programma wordt bepaald door de interesse van de geïnteresseerde kopers en de voorinschrijvingen die binnenkomen. De modellen zullen niet in de winkels verschijnen, ze kunnen alleen met (vrijblijvende) voorintekening, zonder aanbetaling, direct worden aangeschaft bij Stoom en Spoor.
Op dit moment is het proefmodel van de 2200 in de maak. Een Plan E en eventueel Plan D zou een vervolg kunnen zijn. Bij de goederenwagens denkt men aan productie van de bollenwagens.
Sinds Lenz en ook Brawa in de laatste jaren een programma Spoor 0 hebben opgezet, zijn er menig Spoor 0 rijders bijgekomen, ook in Nederland maar beide programma’s zijn vooral Duits georiënteerd met een enkel Nederlands model als de Chiquita koelwagen. MTH uit de USA heeft de EAOS in blauw uitgebracht als onderdeel van haar Europese programma maar verder is NS materiaal ver te zoeken.
Philotrain kent natuurlijk ook prachtige Nederlandse modellen, maar die liggen prijstechnisch in het hogere segment. Stoom en Spoor hoopt de NS modellen voor rond de € 1,150 uit te brengen maar bij veel interesse en dus grotere series zouden de locomotieven misschien nog wat goedkoper kunnen uitvallen.
Het initiatief van Stoom en Spoor, alhoewel al eerder aangekondigd, is dan ook zeer welkom.
Spoor 0 liefhebbers schrijf je in voor één of meerdere modellen, hoe groter de kans dat de modellen er ook komen en dan kunnen wij straks in eerste instantie de 1100, 1200 en misschien ook de 2200 op onze baan en over de Rotterdamse hef laten rijden.
Zie de volgende pagina voor de aangekondigde modellen

Hierbij volgt de link

U kunt nu al via de website www.stoomenspoor.nl intekenen voor de volgende Spoor
0 modellen

NS 2200 /NS 1100/NS 1300 /NS1200 /Sik / Mat 54 tweetje en viertje / Toekomst D1 en D2

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Re: Stoom en spoor uit Den Haag betaalbare nederlandse Spoor nul modellen

Bericht door bernard » 08 jul 2018, 12:39

Hallo,

Wie weet zou dit mooi begin kunnen zijn voor leuke betaalbare modellen in 1/45 voor spoor nul naar Nederlands voorbeeld. Mooie NS 500/600 NS 2400 enz.

Het handt natuurlijk af van de vraag hoeveel Nederlandse spoor nul liefhebbers een mooie betaalbare NS modellen willen hebben voor een leuke prijs die stuk lager ligt dan Philotrain. Ik hoop dat het tenminste een succes gaat worden zou toch erg leuk zijn een mooie D1 of D2 in 1/45.

Tot zo ver dit bericht uit mijn hand.

Met spoorse groeten,

Bernard

stoomtrein

Bericht door stoomtrein » 08 jul 2018, 13:34

Hallo Bernard,
het is een mooi initiatief hoor, maar al zo oud als de weg naar Kralingen (zeggen ze bij ons in Rotterdam). (Ook) in schaal 0 komt er al jaren niets van de grond. En dat zal helaas wel zo blijven veronderstel ik. Ik denk dan ook niet dat ik het nog zal meemaken dat er een spoor 0 model van hen op de baan staat.

edwin1974
Contacteer:

Bericht door edwin1974 » 08 jul 2018, 14:46

Zijn er al mensen van dit forum die hebben in getekend voor een model in spoor O van Stoom en spoor ?
RhB In Spur 1m

PauldG

Bericht door PauldG » 09 jul 2018, 15:59

Een krankzinnige manier van grootschalig denken: "Men begin met de 1200 , 1100, 1300 en 2200, daarna andere modellen als daar ook interesse voor wordt getoond". Het gaat hier om een eenmansbedrijf. Hoe wil je op die basis een hele emmer aan rijdende modellen leeggooien richting een heel bescheiden koperspopulatie? Ik heb LGB modellen van Stoom en Spoor gezien en deze mijnheer kan echt wel wat, maar dit is een totaal onrealistisch perspectief.

Oh; en Bernard, ik blijf het maar gewoon (tig keer) zeggen: er bestaan geen NS treinen die D1 en D2 worden genoemd......

stoomtrein

Bericht door stoomtrein » 09 jul 2018, 20:20

Hallo Paul,
helemaal met je eens. Voor 5 of 6 jaren heb ik bij hem ingetekend op een 2200. Maar sinds die tijd kreeg ik steeds dezelfde loks voorgespiegeld in steeds hetzelfde stadium. Uiteindelijk heb ik e.e.a. afgezegd.
Ook ik had, ik dacht in Utrecht, zijn grootspoor-modellen gezien en was daardoor wel enthousiast geworden. Maar het is een sof geworden helaas.
Groet,
Martin

bernard

Bericht door bernard » 09 jul 2018, 20:32

Hallo,

Tja erg jammer geen DE1 en DE 2 zou wel erg leuk zijn als betaalbare NS treinmodellen zouden komen. Wie weet is er over aantal jaren wel een firma die in deze markt stapt voor leuke betaalbare modellen.

Gr bernard

PauldG

Bericht door PauldG » 09 jul 2018, 21:58

Ik denk niet dat het ooit gaat gebeuren. Wat wel zou kunnen is het naar elkaar toe groeien van 3D ontwerp en reguliere productie. Wellicht dat je over een jaar of 10 een custom model kan bestellen in spuitgietkwaliteit op basis van eigen ontwerpen. En daar kunnen anderen dan ook weer op meeliften.

PauldG

Bericht door PauldG » 10 jul 2018, 10:58

Overigens zou ik ook liever zien dat S&S gewoon aan de lopende band mooie betaalbare modellen zou spuien hoor. Het zou voor mij dan zelfs een streekproduct zijn. Ik heb jarenlang letterlijk 1 straat verderop gewoond. Ik had dan wel geen bakker om de hoek, maar wel een modeltreinenfabrikant. Ook wat waard. LOL

Plaats reactie