Moog Modellbau ets-service?

Voor producenten groot en klein, en winkels: meld hier je nul-assortiment, -aanbiedingen en -aankondigingen. (Geen forumlid? Mag ook via e-mail: rkievit(a)kpnmail.nl - fotootje welkom) * Heb je een goede winkel gevonden? Zeg het hier! * Meningen over de modelspoormarkt
ArnoldS

Moog Modellbau ets-service?

Bericht door ArnoldS » 11 jun 2018, 10:34

Hallo modelbouwers,

Om even snel een paar onderdelen te laten etsen is de service van Jürgen Moog een prima alternatief voor PPD in Schotland.
Ik probeer al een tijdje Moog op zijn webpagina te bezoeken , maar het wil maar niet lukken.
Nu begin ik te twijfelen of Jürgen nog wel deze service biedt, kortom weet iemand meer of is zijn website 'gewoon' even off-line.
Wie weet meer?

Vriendelijke groeten,

Arnold

bernard

Re: Moog Modellbau ets-service?

Bericht door bernard » 11 jun 2018, 10:42

Hallo ArnoldS,

Inderdaad donderdag kon je alles nog openen nu lukt het inderdaad niet meer vreemd .https://www.0mobau.de

Groetjes bernard

FrankJ

Bericht door FrankJ » 11 jun 2018, 13:44

Ik kan de website gewoon bekijken!
Een mailtje naar moog <at> 0mobau.de (<at> = @) werkt ook altijd.
Groeten en succes ermee, Frank
Groet, Frank

Modules Bouwhuistunneltje Enschede, NS mechanische beveiliging

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 11 jun 2018, 14:20

Hoi Frank,

De hoofdpagina is wel redelijk bereikbaar, maar alle sub-pagina's geven een error 404...
Inderdaad even een mailtje naar Jürgen geschreven. Kort daarna kreeg ik al antwoord:
Jürgen Moog schreef: Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihren Hinweis.

Wir kümmern uns sofort darum.

Mit freundlichen Grüßen
Jürgen Moog
Er wordt naar gekeken. 't Is tenslotte de toegang tot hun winkel.

Vriendelijke groeten,

Arnold

FrankJ

Bericht door FrankJ » 11 jun 2018, 19:14

Dag Arnold,
Ik heb al vele plaatjes bij Herr Moog laten etsen. Ik heb altijd besteld d.m.v. een mailtje met de jpg-files van de ets en vermelding van het gewenste materiaal en de dikte. Geen enkel probleem en je bent niet afhankelijk van de al dan niet functionerende website.
Groeten, Frank
Groet, Frank

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 11 jun 2018, 23:57

Hallo Frank,

Met welke bestandsformaten kan Jürgen Moog ook etsen maken behalve jpg?
Zou pdf of dwg ook kunnen?

Vriendelijke groeten,

Arnold

FrankJ

Bericht door FrankJ » 12 jun 2018, 08:42

Dag Arnold,
Dat zul je hem zelf even moeten vragen, ik heb altijd jpg gebruikt.
Groeten, Frank
Groet, Frank

PauldG

Bericht door PauldG » 12 jun 2018, 09:59

Pdf kan hij zeker aan, dat heeft hij van mij al zeker twee keer geaccepteerd!

Dat hij jpg aanneemt vind ik eigenlijk gek, dat is geen schaalbaar, vectorgebaseerd formaat en daar zou je eigenlijk geen serieuze tekeningen in moeten aanleveren.

Groeten, Paul

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 12 jun 2018, 14:34

Hallo,

Webwinkel of geen webwinkel, ik heb mijn etsontwerp in pdf maar per email verstuurd. Aantal, plaatmateriaal en plaatdikte opgegeven en gaan met die banaan. :mrgreen:
Geen idee hoe lang 't gaat duren voordat ik het spul weer in huis heb. Wat is jullie ervaring, hoelang duurt zoiets?
Ik neem aan dat je vooruit moet betalen.

Vriendelijke groeten,

Arnold

PauldG

Bericht door PauldG » 12 jun 2018, 16:02

Ik had het wel eens in een week in huis en ik heb er wel eens anderhalve maand op gewacht. Het is sterk afhankelijk van de orderportefeuille van Moog en de stand van de maan.....

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 12 jun 2018, 18:36

PauldG schreef:
12 jun 2018, 16:02
Ik had het wel eens in een week in huis en ik heb er wel eens anderhalve maand op gewacht. Het is sterk afhankelijk van de orderportefeuille van Moog en de stand van de maan.....
Hallo Paul,

Was dat niet als gevolg van een aanrijding door een auto op het zebrapad? Van wat ik begrepen heb, heeft Jürgen vanaf ongeveer half april een tijdje in de lappenmand gelegen door een botbreuk waar een infectie bij optrad.
Ik neem aan dat hij nu weer gezond is, temeer mijn mailtje vlot beantwoord werd. Dus ga ik ervan uit dat het geen maand zal duren. ;-)

Vriendelijke groet,

Arnold

PauldG

Bericht door PauldG » 12 jun 2018, 18:54

Die geschiedenis is nieuw voor mij, maar ik ben blij dat het goed is afgelopen. Mijn ervaringen met Moog zijn ook alweer wat langer geleden.

Ik mailde ook altijd direct mijn opdracht. Ik heb nooit gebruik gemaakt van een webformulier.

Groeten Paul

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 21 jun 2018, 16:04

Hoi Paul,

Ik weet niet hoe de procedure bij Moog is, hoe gaat het eigenlijk in z'n werk?
Afgelopen 12 juni heb ik een pdf-je opgestuurd met de vermelding van het materiaal en materiaaldikte, maar sindsdien is het stil...
Op de website van Moog staat dat het in behandeling nemen van de aanvraag minimaal 14 dagen in beslag neemt, krijg je dan pas antwoord en een offerte? Ik wil gewoon zeker weten dat het aangekomen is... zei de beginneling.

Vriendelijke groeten,

Arnold

PauldG

Bericht door PauldG » 22 jun 2018, 22:41

Klassiek Duits: een e-mail behandelen alsof het een geschreven brief is. Een ontvangstbevestiging sturen, hoe eenvoudig ook, is verre van standaard. Het zal niet de eerste leverancier zijn waar het eerste signaal van ontvangst de bestelling op de mat is.

Merkwaardig dat dit zo cultuurgebonden is. Bij Britse leveranciers (toch ook niet het meest progressieve volk op aarde) krijg ik altijd een ontvangstbevestiging.

Moraal: waarschijnlijk is alles ok.

Mvg, Paul

1795
Contacteer:

Bericht door 1795 » 22 jun 2018, 23:32

Tja, heb het al eens eerder geschreven, het is een aardige vent, maar afspraken met betrekking tot opdracht iets te etsen / maken, heb ik ook geen goede ervaringen met hem. Ben dan ook begonnen met tekenen, met het idee bij hem te laten etsen. Toen ik na 5 maanden nog niets gehoord had, heb ik de boel stopgezet, en ben ik bij PPD terechtgekomen, met nog steeds een goed gevoel. Daar wel, snel antwoord, goede service, en toch wel snelle levering. PPD zal ongetwijfeld duur zijn als je maar 1 etsplaat wilt, hun filmkosten en verzendkosten zijn fors, maar ze zijn wel goed!!

Edwin

Plaats reactie