Spoor nul club voor de provincie Overijssel/Drente/Groningen /Friesland

Ben je op een (ruil-)beurs, tentoonstellling of manifestatie met spoor nul geweest? Geef je oordeel.
Komt er een show aan met nul? Vertel het hier.
Plaats reactie
bernard

Spoor nul club voor de provincie Overijssel/Drente/Groningen /Friesland

Bericht door bernard » 07 jul 2018, 23:20

Hallo,

Misschien hebben sommige van jullie al iets van mij hand gelezen in het Beneluxspoor forum in het draadje spoor 0 en 1. Nu is het geval dat Gert-jan en ik met elkaar e-mail contact hebben om eens met één aantal spoor nul liefhebbers een stamtafel bijeenkomst te organiseren in September.

Op deze avond willen wij gaan praten over welke systeem wij gaan kiezen voor module bakken/ rail systeem/ Digitaal systeem /Grind en gras de laatste twee zijn natuurlijk ook erg belangrijk. Het Thema nevenlijn /industrie lijn

Wij hopen dat hier uit voort gaat komen een leuke gezellige spoor nul club om zo nu en dan om de twee maanden gezellig alle module bakken aan elkaar te zetten en op een vrijdag of zaterdag middag lekker met de treinen te kunnen gaan rijden.

Mochten er nog spoor nul liefhebbers zijn in deze vermelde regio's die dit ook aanspreken dan kunnen zij zich bij mij of Gert-jan melden.

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Re: Spoor nul club voor de provincie Overijssel/Drente/Groningen /Friesland

Bericht door Gert-Jan » 08 jul 2018, 09:29

Goed verwoord Bernard!

Het is inderdaad de aanzet voor het vormen van een rij groep in spoor 0, afhankelijk van het aantal geïnteresseerden gaan we kijken waar we deze bijeenkomst gaan organiseren. Woon je buiten de genoemde provincies dan kun je je ook melden! Of je in Overijssel of Gelderland woont, er kan alleen maar een brug tussen zitten :-))

Groet, Gert-Jan

Wiechert

Bericht door Wiechert » 10 jul 2018, 13:04

Hallo Bernard en Gert-Jan,

Goed initiatief! Zet mij maar op de lijst.

Groet,
Wiechert
Spoor 0 op zolder!

bernard

Bericht door bernard » 10 jul 2018, 19:31

Hallo Wiechert,

Bij deze sta je op de lijst in September gaat de eerste bijeenkomst plaats vinden. Datum en locatie gaat nog volgen.

Met vriendelijke groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 11 jul 2018, 22:31

Hallo,

Even een korte mededeling de eerste bijeenkomst van spoor nul liefhebbers club Drente /Groningen /Friesland Overijssel /Achterhoek zal in September op Vrijdag avond plaats gaan vinden tijdstik 19.30 uur . Locatie is al bekend dat is Dieverbrug.

Morgen maak ik datum bekend

Tot zo ver deze mededeling

Met spoorse groeten

Bernard.

bernard

Bericht door bernard » 11 jul 2018, 23:06

Hallo,

Eerder dan verwacht gaat de eerste spoor nul bijeenkomst van Regio Drente /Overijssel /Groningen /Friesland/ Achterhoek plaats vinden op 7 september aanvang tijdstip 19.30 uur in Dieverbrug

Adres gegevens volgen nog per PB

tot zo ver deze info.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 15 jul 2018, 11:48

Hallo,

De locatie gegevens zijn inmiddels vandaag verzonden voor onze eerste spoor nul stamtafel bijeenkomst. Op naar 7 september wie weet is dit wel het begin van iets heel moois.

Zodra 7 september achter de rug is zal ik hier het een en andere bekend maken wat onze plannen zijn voor het eerste jaar tot 7 september 2019

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 27 aug 2018, 22:01

Hallo,

Nog iets meer als een week en dan vind onze eerste spoor nul treffen plaats op 7 september vrijdag avond van provincie Overijssel\Drente \Groningen \Friesland. Uiteindelijk is ons doel om tot leuke rijdag of rijavond te komen op den duur. Spoor nul liefhebbers kunnen zich nog aanmelden

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 06 sep 2018, 12:02

Hallo,

Zo morgen avond is het dan zo ver onze eerste Stamtafel treffen van spoor nul club regio Drente /Overijssel /Groningen /Friesland. De spoor nul liefhebbers komen voornamelijk uit de provincie Drente.

De laatste dagen was het hier in Drente schitterend weer met temperatuur van 27 graden. Ik heb dan ook mijn twee bakken van grind voorzien die ik morgen avond meeneem naar eerste bijeenkomst. Dit met doel om te laten zien van wat voor module bakken systeem ik gebruik maak. Het zou immers goed kunnen dat we kiesen voor het Fremo systeem .

Gelijk wordt ook besproken wat voor grind we gaan gebruiken Koemo heb ik goede ervaring mee alleen jammer dat verzendkosten duur zijn . Grind van Minitec de leverancier van dit grind komt ook nog eens uit plaats Coevorden vandaan en qua verzendkosten stuk voordeliger ben hier dan ook zeer over te spreken . Over gras daar wordt ook keuze over gemaakt welk product we gaan gebruiken.

Daarbij zullen we ook gaan hebben over wat willen wij als spoor nul liefhebbers van regio Drente gewoon lekker bij elkaar komen en rijden en knutselen of Willen we een traject gaan bouwen naar het echte voorbeeld wat ergens in West Duitsland ligt of grens traject.

Afbeelding

Tot ziens morgen avond

Gr bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 06 sep 2018, 17:18

Ik heb er zin in en vertegenwoordig volgens mij de Friese delegatie :-)) Ik neem mijn losse modulebaantje mee:

Afbeeldingrichting draaibak by G-J Hatzum, on Flickr
1.20 bij 40 centimeter, dus wil er iemand even met treinen rijden? Neem dan vooral materieel mee! Zorg ik voor een multimaus.

Tot morgen! Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 08 sep 2018, 10:41

Hallo,

Zo gisteren avond heeft onze eerste Stam Tisch treffen plaatsgevonden van spoor nul en spoor 1 liefhebbers regio Drente in Dieverbrug

Afbeelding

Het was een gezellige avond qua module bakken is de keuze gemaakt om gebruik te gaan maken van het Fremo systeem. Rail systeem zal lenz of Peco worden.

Thema. Is nog geen keuze in gemaakt of het industrie dan wel landschap -station. Zelf loop ik met het idee om klein Bayerischer Würfel te maken wat bestaat uit vier module bakken van 1 meter lang /60 cm breed. Met twee sporen er op.

Afbeelding

Voor de Stam Tisch tafel waren dan ook paar mooie spoor nul locs mee genomen zo als de BR 38 van MBW en V100-20 van Lenz. Ook waren er hele mooie spoor 1 locs te zien waaronder de kleine 01 (BR 62) van Kiss buiten gewone bijzonde stoomloc

Afbeelding

Mooie BR 41 die ook voor spoor nul uitgebracht gaat worden door MBW . Wie nu nog durft te zeggen dat er in provincie Drente niks gebeurt heeft het helemaal mis.

Afbeelding

Over twee maanden vind de volgende stam Tisch treffen plaats in Dieverbrug ergens begin of half November 2018 Bij deze wil ik ook nog de Gast heer bedanken dat ons eerste treffen daar heeft mogen plaats vinden.

Tot zo ver dit bericht

met vriendelijke groeten,

bernard

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 08 sep 2018, 21:02

Goed om te zien hoe de nullers en eners elkaar ook In Het Echte Leven (IHEL) weten te vinden! En als er eenmaal een afspraak is gemaakt voor een modulennorm, duurt het niet (erg) lang voordat er gereden kan worden.

Jullie hebben toch wel goed afgesproken in welke schaal jullie modulen gaan bouwen, hoop ik. [duikt weg] :mrgreen:

bernard

Bericht door bernard » 10 sep 2018, 21:04

Hallo,

even Huishoudelijke mededeling onze volgende Stammtisch treffen vind op 16 november om 19.30 in plaats in Dieverbrug

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie