Guildex Telford Engeland

Ben je op een (ruil-)beurs, tentoonstellling of manifestatie met spoor nul geweest? Geef je oordeel.
Komt er een show aan met nul? Vertel het hier.
Plaats reactie
robstuart
Contacteer:

Guildex Telford Engeland

Bericht door robstuart » 11 jul 2018, 10:56

In het weekend van 1 en 2 september is er de Guildex in Telford. Ik overweeg naar Birmingham te vliegen en dus tijdig en goedkoop te kunnen reizen.

Heeft iemand al ervaring met Guildex event?
Het lijkt me dat spoor 0 goed vertegenwoordigd is.

Mvg
Rob
:-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

ArnoldS

Re: Guildex Telford Engeland

Bericht door ArnoldS » 11 jul 2018, 13:04

Hallo Rob,

Jarenlang ging ik bijna elk jaar naar de Guildex vanaf het moment dat ik met twee vrienden in 1994 voor het eerst deze beurs bezocht. De allereerste keer gingen we met de auto via Hoek van Holland naar Groot-Brittannië. ‘t Is omdat we al een vakantie-rondreis door GB maakte, maar goedkoop is zo’n overtocht niet. Nee, als je echt goedkoper wilt reizen naar GB dan adviseer ik je om in januari (!) al een retourvlucht Amsterdam-Schiphol naar Birmingham te boeken bij de KLM. De prijs van deze vlucht schommelt de laatste jaren tussen de € 140,- à € 160,- p/p.
Met name vanaf 2003 ging ik elk jaar en kreeg ik een deel van de onkosten vergoed door de Gauge-0-Guild omdat ik officieel deel uitmaakte van het zgn. Events Team. Ik hielp met opbouwen en was bovendien ook aan het werk als electricien.
Sinds vorig jaar ben ik gestopt met deze tour. Ieder jaar begin maart hielp ik ook met de G0G Spring Show in Kettering. Daartoe nam ik een retourvlucht van Schiphol naar London-Luton. De rest deed ik met de trein of ik werd soms van het vliegveld afgehaald.

De beurs zelf is super, tenminste als je Britse voorbeeld nastreeft en op zoek bent naar fijne gereedschapjes en materialen. Kom vooral op zaterdag voor de inkopen, want zondags is het veelal rustiger en heb je meer gelegenheid om de banen te bekijken.

Vriendelijke groeten,

Arnold
Laatst gewijzigd door ArnoldS op 11 jul 2018, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

robstuart
Contacteer:

Bericht door robstuart » 11 jul 2018, 13:13

Hi Arnold,
Inderdaad is reizen per vliegtuig, zelfs nu, goedkoper dan met de trein of veerboot.
Hoe ervaar je de kwaliteit van de beurs op 0 spoor gebied?

Rob

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 11 jul 2018, 13:23

Nou Rob,

Spoor 0 in Groot-Brittannië is gebaseert op veel zelfbouw. Bouwpakketten zijn van kuststof of messing etswerk en moeten vaak nog voorzien worden van de nodige extra’s, zoals wielen, buffers, koppelingen, motor, tandwieloverbrenging en stroomafnemers. Dat betekent dat je moet gaan shoppen om alle onderdelen bijelkaar te krijgen, maar dat is nu juist de charme. De kant-en-klare modellen zijn nu ook steeds meer te koop. Kennelijk hebben er steeds meer Britten er grof geld voor over om niet meer aan een bouwpakket te hoeven bouwen...

Groeten,

Arnold

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 11 jul 2018, 13:43

robstuart schreef:
11 jul 2018, 10:56
Heeft iemand al ervaring met Guildex event?
Het lijkt me dat spoor 0 goed vertegenwoordigd is.
Sterker nog, Guildex is uitsluitend spoor nul.

Verder kan ik de aanbevelingen van Arnold onderschrijven. Ik heb altijd alles wat ik nodig had, kunnen kopen op Guildex. Bedenk van tevoren wat je wilt inslaan, want het gevaar bestaat dat je met heel veel andere interessante spullen thuiskomt, en die handige [vul in] die vaak in Nederland niet makkelijk te vinden zijn, bent vergeten.

robstuart
Contacteer:

Bericht door robstuart » 12 jul 2018, 09:26

Dank voor de inbreng heren.

Lijkt me een fraaie beurs annex tentoonstelling voor Spoor-0.
Daar ik zowel Engels als Duits rij, jawel twee banen boven elkaar, en behoefte heb aan meer Engels materiaal staat een bezoek aan Guildex hoog op mijn wensen lijstje.

Aeneas

Bericht door Aeneas » 13 jul 2018, 17:31

Hi folks
My brother and myself are going so maybe catch up with some of our Dutch friends. I will not have the DE2 on the track as I have run out of time on the build. Still working on the underside and bogies.
Best wishes
Aeneas

CorV

Bericht door CorV » 13 jul 2018, 22:25

ik wil ook eens een keer naar telford, zal wel met het vliegtuig worden
kan er iemand mij van advies voorzien voor een goede verbinding tussen burningham en telford?
en een hotel daar?
Cor

ArnoldS

Tips voor Guildex Telford!

Bericht door ArnoldS » 14 jul 2018, 08:32

Hoi Cor,

Tips:
1. Boek je retourvlucht (inclusief ruimbagage!) Schiphol-Birmingham zo vroeg als mogelijk bij KLM, dat scheelt enorm in prijs. Ik dacht dat 10 maanden van tevoren mogelijk is.
2. Er is een uitstekende treinverbinding tussen station Birmingham-International (luchthaven) en Telford Central, hoewel je mogelijk zal moeten overstappen in Birmingham-Newstreet (centraal station Birmingham).
3. Neem vanaf het station Telford Central of de benenwagen, of een cab (taxi), want dat kost je slechts rond de £ 5,— dat scheelt energie en een zoektocht naar het Telford International Centre.
4. Er zijn in de directe omgeving op loopafstand van het TIC diverse prima hotels. Het is soms mogelijk om als overzees’ lid van de Gauge 0 Guild tegen een gereduceerde prijs een kamer te boeken. Neem daartoe voor het boeken contact op met ArtyType het servicebureau in dienst van de G0G.

Voor iedereen die gaat: Veel plezier en doe ze allemaal de groeten van mij (the Dutch electrician)... ;-)

Vriendelijke groeten,

Arnold

CorV

Bericht door CorV » 15 jul 2018, 11:24

10 maanden is mij een beetje te voorbarig om te boeken, helaas
dank je , ik zal eens gaan kijken naar aanbiedingen

Cor

Plaats reactie