Eric den Hamer, nieuw, zal me voorstellen

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
EricDenH

Eric den Hamer, nieuw, zal me voorstellen

Bericht door EricDenH » 10 jul 2018, 20:14

Beste forumleden,

Sinds een paar minuten ben ik lid van dit forum, alhoewel ik al sinds 1987 met spoor 0 treinen van Fleischmann rijdt. Toen op ,Techniek en Vriej tid" in de Jaarbeurs en daarna nog geregeld op tentoonstellingen o.a. Eurospoor, maar vaker in Duitsland bij Breidenbach. Ook met jaren 50 HO banen, die vaak ter plekke opbouwde. De laatste keer was dat in Eurospoor van 2010 met een HO baan met aan de ene kant houten huisjes en Hamotrams, in het midden een rivier en op de andere oever een Rivarossi trambaan. Daarbij nog een Fleischmann karton-blikrailsspoorbaan en een Schwebebahn. Er is inmiddels ook een kleine Trix Expressbaan 1935-38 ontstaan. Voor het clubblad van de Trix Express Stichiting schrijf ik geregeld stukjes over het baantoebehoren periode 1935-1960.
Door omstandigheden kwam het er jaren niet meer van om naar tentoonstellingen te gaan, o.a. omdat ik bezig met met modelbouw schaal 1:1: de restauratie van de uit 1896 stammende open tramwagen HTM 402. Als het lukt, dan hebben we hem in 2020 in Den Haag weer op de baan.
Wel in 2013 voor kinderspeelfilm ,Oorlogsgeheimen" (naar het gelijknamige boek) een spoorbaan in de stijl van de jaren eind '30 gemaakt voor de NSB-vader in het Limburgse dorp, waar bij burgemeester werd. Alhoewel Fleischmann 0 van na de oorlog was, zijn de modellen de modernste van voor de oorlog. In de film is er door het vele geknip nauwelijks nog wat van te zien..
Nu heb ik Elettren FS 691 met een stel wagens, die ik graag wil laten rijden en er schijnt ook nog rook uit de pijp te kunnen komen. Wil zien hoe ik dan voor elkaar kan krijgen met hulp van jullie.
En wie weet of ik op dit forum nog verdere kontakten kan leggen...
Met vriendelijke groeten,
Eric den Hamer

RobK
Site Admin
Contacteer:

Re: Eric den Hamer, nieuw, zal me voorstellen

Bericht door RobK » 11 jul 2018, 10:06

Langs deze weg ook nog eens welkom, Eric!

Verscheidene forumleden houden zich hier bezig met het klassieke spoor 0. Kijk maar eens naar de bijdragen van fredlubb, bijvoorbeeld.

Marcel Geurtjens
Groepsmoderator

Re: Eric den Hamer, nieuw, zal me voorstellen

Bericht door Marcel Geurtjens » 13 jul 2018, 20:41

Eric, welkom op dit forum.
Groeten,
Marcel Geurtjens :mrgreen:

Plaats reactie