Omwisselactie Lenz handregelaars gestart

Heb je een mooi, leuk of handig spoor nul-product gezien? Meld hier het adres en je oordeel over het product. * Tips over import
ArnoldS

Re: Omwisselactie Lenz handregelaars gestart

Bericht door ArnoldS » 11 jul 2018, 22:56

Hallo liefhebbers van draaiknoppen,

Ik hoorde het gerucht dat er een (software)probleempje zich heeft voorgedaan bij de uitlevering van de nieuwe LH101... Er staan alleen berichten op fora over dit onderwerp alleen als je inlogt.
Wie kan hier over dit onderwerp een bericht doorgeven?

Groeten,

Arnold

KarelB

Bericht door KarelB » 13 jul 2018, 19:24

Vanmiddag bracht Tante Pos mijn LH101.
Even een kwartiertje mee gespeeld [ik paste op mijn kleindochter en die gaat voor (alles)] maar lag goed in de hand; snel een paar locs en functies er in gezet alsmede wissels bediend. Geen probleem.
In de loop van volgende week ga ik er echt mee spelen.
Äddi, KarelB.

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 13 jul 2018, 20:37

Arnold vroeg iets over een vermeende softwarefout. Dat valt wel mee, zo te zien. Dit heb ik gevonden:

Bij LH101 met softwareversie 1.0 communiceert de regelaar niet goed via Xpressnet als het de enige regelaar is die is aangesloten. Hij moet dan worden aangemeld na het opstarten van de centrale. Zo zegt "deutz1" op het SNM-forum (12 juli 2018).

Symptoom van deze storing is dat de draairegelaar niet kan accelereren boven Fahrstufe 1, schrijft "Don Arnoldus" op drehscheibe-online (10 juli 2018).

Maar gelukkig zijn er relatief weinig regelaars met versie 1.0; verreweg de meeste LH101 zijn nu voorzien van softwareversie 1.01, waarin dat Xpressnet-probleem is verholpen, meldt "Null-Problemo" op SNM-forum (12 juli 2018).

Het is overigens een vereiste dat de LZV100-centrale minstens softwareversie 3.6 heeft.

Vrijwel alle gebruikersreacties die ik heb gelezen, zijn enthousiast over de mogelijkheden van het nieuwe ding. Sommigen vinden de LH101 er een beetje ouderwets uitzien, en vinden het display alweer niet groot genoeg, maar anderen wijzen er dan op dat meneer Lenz bewust zegt te kiezen voor conservatieve oplossingen op dit gebied.

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 14 jul 2018, 08:16

Gelukkig maar Rob,

Ik kan haast niet wachten tot ik de SET101 in huis heb... Ze zullen bij Lenz hopelijk ook snel met de nieuwe centrale LZV200 komen, toch... hoop ik...’t Zal toch wel...?

Vriendelijke groeten,

Arnold

Gerben Doornbos

Bericht door Gerben Doornbos » 24 aug 2018, 14:35

Over snel gesproken - vorige week dinsdag mijn oude LH90 op de (Belgische) post, en vorige week vrijdagochtend een mooi ingepakte LH101, netjes met de rekening erbij. Wel van tevoren even gekeken of mijn LZV100 al was geupdate naar 3.6. Goeie timing, want nu kon ik mijn eveneens gloednieuwe BR 38.10 testen. Even de eerste paar pagina's van de handleiding gelezen, ingeprikt en rijden maar.

Goed (vergeleken met de LH 90):
- Makkelijk functies boven F8 bereiken; Duidelijke aanduiding van de functies die "aan" staan.
- Lok selecteren door het adres in te geven.
- Verlicht display.

Uitdaging
- De draaiknop gaat bij iedere klik een "Fahrstufe" omhoog/-laag. Als je 128 stappen wilt moet je veel draaien. De P8 rijdt nu met 28 stappen.

Ik heb geen ervaring met enig ander digitaal systeem, en ik kan me voorstellen dat zo'n regelaar in de tijd van wifi/bluetooth en touchscreens wat ouderwets aandoet, maar ik ben er blij mee. Ik had ook gedacht mijn LH90 te houden als 'backup', maar blij dat ik dat niet gedaan heb. Laat Lenz die maar recyclen.

Mvg - Gerben.
It takes a lot to laugh, it takes a train to cry
- Bob Dylan (Nobelprijs Literatuur 2016)

Plaats reactie