Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Ruud B.

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door Ruud B. » 02 sep 2018, 09:27

Schitterende lok Bernard en veel plezier ermee!

Groeten, Ruud

bernard

Bericht door bernard » 02 sep 2018, 10:05

Hallo Ruud,

Dank je wel de BR 38 is een mooie loc om te zien door de Kuip tender komt de lok stuk groter over. Nog net iets kleiner dan de BR 23
Afbeelding

Foto van de BR 38 voor een lichte reizigers trein net het station Königshofen is komen binnen rijden. De stang die langs de Tender loopt daar kan je dus de Water deksel mee openen van mij had dat niet gehoeven maar de Chinesen hebben dat weer heel erg mooi gemaakt.

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 02 sep 2018, 13:02

Mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 06 sep 2018, 12:13

Hallo,

even een foto nu van af de kant genomen waar de stoker zijn werkplaats heeft. Op spoor 1 staat dan nog een V160 met silverlingen helaas zal deze combi niet meer te zien zijn op mijn module baan. Jammer genoeg geeft de V160 met duwen problemen met de silverlingen wat lijdt tot ontsporing waardoor de dubbele seinpaal kapot gereden is.

Afbeelding

Na dit voor val heb ik het spoor langs de goederenloods nog iets naar achteren verlegd, zo dat de dubbele armsein ook nog iets naar achteren geplaatst kon worden. Jammer dit alles is allemaal voor niets geweest tijdens ontsporing van de silverlingen ging het sein nogmaals plat.

Na test met de vertrouwde V100-20 als duw trein gebruikt bleek alles boven wonder ineens goed te gaan. Dus vanaf nu staat er definitief alleen maar een V100-20 voor.

Tot zo ver dit bericht over mijn module baan.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 12 sep 2018, 12:38

Hallo,

Tja en wat nu met de V160 nou ik er achter ben gekomen dat ik eigelijk niks aan de V160 heb qua rijden met Silverlingen als ik de loc naar spoor 1 stuur. Gaat de V160 gewoon naar spoor 2 met de silverlingen dan is er totaal niks aan de hand. Zelf vind ik het leuker om de Silverlingen vanaf spoor 1 te laten vertrekken.

Ik zit met de gedachten te spelen om de lok eventueel te verkopen of toch te houden. Ik weet het even niet. Zou ik de V160 verkopen wat voor loc zou ik er dan voor terug nemen een V60 heb ik eigenlijk niks aan deze was toch meestal te vinden bij grote stations bovendien loopt de oude uitvoering niet zo mooi. Een V80 past goed bij het station maar blijft een diesel lok van kleine serie jammer genoeg. En tijdperk IV locs zo als BR 212 blauw /creme past eigenlijk weer niet bij mij stoomlocs zo als BR 38 en BR 65 aangezien blauw/creme pas ingevoerd werdt in het voorjaar van 74. In dat jaar ging de BR 38 buitendienst net zo als de BR 65 en BR 78. BR 23 en BR 41 zouden als enige stoomlocs nog passen bij de Blauw/creme kleur samenstelling. Dus vandaar dat ik niet kies voor deze kleur qua diesel locs hoe mooi ik de kleur stelling ook vind.

Om nu te zeggen ik ga alle lenz wissels vervangen op mijn module baan zie ik eigenlijk ook niet zo zitten voor slankere wissels wie zegt dat ik dan het over bufferen met de lenz koppeling dan ook kwijt ben. Boven dien kost het ook weer eens veel geld om bijvoorbeeld Hegob wissels voor in de plaats te nemen.

Het rijden als trek duw trein met V100 met de Silverlingen gaat prima over de Lenz wissels geen enkel probleem.

Afbeelding

Toch nog maar eens foto gemaakt van de V160 best wel een mooie machine om te zien. Maar ja de loc mag blijven daar heb ik nu nog geen keuze in gemaakt.

Misschien kan ik de V160 straks in wissel dienst in zetten met de BR 38 en BR 23 die allebei de 4YB umbau wagons plus gruppe 36 moeten gaan trekken.

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

Bernard

I

Ruud B.

Bericht door Ruud B. » 12 sep 2018, 16:45

Nee Bernard, die V160 moet je niet weg doen; is inderdaad een mooie machine, niet te groot en veelzijdig inzetbaar!
Kijk eens eerst eens goed waardoor de rijtuigen ontsporen; misschien kun je het oplossen door de koppelingen te verstellen of de veertjes
in de buffers vervangen. Bij mij ontspoorden ze ook maar met de genoemde ingrepen ( zie het MBW forum ) rijden ze nu perfect.......

Groeten en succes, Ruud

bernard

Bericht door bernard » 12 sep 2018, 21:58

Hoi Ruud,

Ik ga nog eens even goed na de rijtuigen kijken misschien dat ik daar nog iets mee kan doen.

Nog een foto van de V160 de hobby fotograaf op het station heeft toch snel een besluit genomen om nog even gouw een foto te maken, gelukkig heeft hij geen last van tegen licht . Dit allemaal in het voorjaar van 1965 toen alle locs nog niet voorzien waren van computernummers zo als in tijdperk IV

Afbeelding
De V160 032 is gebouwd door Krupp Essen in het jaar 1964 dus nog niet zo erg lang in dienst bij de DB

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 13 sep 2018, 22:44, 4 keer totaal gewijzigd.

bernard

Bericht door bernard » 12 sep 2018, 22:06

Hallo,

Afbeelding

vanavond even nog de laatste hand gelegd aan het gedeelte wat vlak voor het tweede station ligt. Via gebogen wissel kunnen de treinen het station binnen rijden via spoor 1 of spoor 2. Wel heb ik gebruik gemaakt van dubbele R10 bogen aangezien dat mooier gezicht is als er een stoomlok over rijdt.

De treinen rijden dan via de deur naar binnen en weer naar buiten als ze vanuit het station vertrekken. Op de achtergrond staat het kleine zelf gemaakte seinhuis naar voorbeeld wat je in sommige plaatsen van duitsland noch kan aantreffen.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 15 sep 2018, 21:01

Hallo,

Zo vandaag even een dag je uit geweest naar Spoor nul club in Münster samen met Bertus ook een spoor nul rijder, Daar op de vaste baan heeft mijn BR 38 mogen rijden. Maar ook was MBW daar en die had de nieuwe BR 86 mee.

Afbeelding

Ik kan kort zeggen over de BR 86 dat het een hele mooie gedetailleerde machine is , De sound is schitterend klink heel erg mooi. Rijeigenschappen erg goed.

Over de vaste baan kan ik zeggen dat de club leden een zeer mooie baan aan het bouwen zijn die zeer de moeite waard is om eens te bezoeken. De club leden zijn zeer vriendelijke zelf heb ik daar ruim twee uur lekker met de BR 86 en mijn eigen BR 38 over deze mooie Anläge mogen rijden.

Tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 16 sep 2018, 08:40

Hoi,

Ik was in het voorjaar bij de club in Munster, leuke plek en een mooie baan.
Afbeeldingfoto munster 1 by G-J Hatzum, on Flickr
En je foto bekijkend worden er mooie stomers uitgebracht de komende jaren! Waar blijft trouwens die T3 van Lenz (zou die niet al in de zomer van 2017 uitkomen?).
Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 16 sep 2018, 19:58

Hallo Gert Jan,

ik was vergeten te zeggen maar de BR 86 van MBW wordt eind deze maand al uitgeleverd . Daarna komt de BR 94 van MBW deze wordt uitgeleverd in december 2018 en januari 2019

2019 wordt wederom weer een heel goed jaar qua mooie spoor nul locs. zo als de BR 50 van MBW /BR 41 van MBW/ BR 23 en ook nog BR 10 de laatste wordt in beperkte oplage van 40 stuks gemaakt.

Tot zo ver mijn reactie,

Met spoorse groeten,

bernard

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 16 sep 2018, 20:48

Hallo,

Even of topic maar als al die modellen snel geleverd worden dan wordt het de spaarvarkens slachten :-o
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 17 sep 2018, 16:56

Even off topic verder, wat ben ik blij dat ik allergisch ben voor stoomlokomotieven :-)) Ik zou het echter wel toejuichen als er een fabrikant is die weer eens een mooie diesellok op de markt zou brengen. Een leuk industriedieseltje ofzo.

Maar voor de stoomliefhebbers zit er inderdaad behoorlijk wat in het vat.
Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 17 sep 2018, 20:31

Hoi Gert Jan,

Als er een fabrikant is doe nog een leuke diesel wil uitbrengen dan zou ik het super vinden als dat een V65 zou zijn. Bij de DB hebben er maar 15 gehad maar diverse privé spoorweg bedrijfjes hebben ook gebruikt gemaakt van een V65 alleen week deze qua uitvoering iets af van de DB uitvoering. De Bentheimer eisenbahn heeft ooit ook van de V65 gehad.

Bij de Star in Stadskanaal rijdt een diesel rond die veel weg heeft van de V65 alleen geen acht wielen maar zes wielen.

gr bernard

bernard

Bericht door bernard » 21 sep 2018, 21:38

Hallo,

BR 65 onderweg naar station Konigshofen zomer 1964 passeert zou juist de spoorweg woningen.

Afbeelding

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie