Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Plaats reactie
bernard

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door bernard » 24 apr 2018, 21:00

Hallo,

Zo vanavond maar eens een foto gemaakt waar ik mee bezig ben de laadstraat/los plaats . Weer een stapje verder de bestrating ligt de vrachtauto's staan op hun plek. Op de voorgrond staat dan ook een Vrachtauto van zeer bekende firma Schenker in nog oude donker felle kleur groen, tegenwoordig zijn de vrachtauto's van Schenker wit en staat op de zijkant het DB logo.

Afbeelding

Oja de Berk boom was één van de zes loofbomen waar ineens schimmel in gekomen was afgelopen najaar, hierover contact gehad met de maker van de loofboom deze bood mij aan om de boom helemaal kosteloos over nieuw van groen te voorzien. Sinds afgelopen vrijdag de vijf bomen terug gehad de Berk heeft gelijk een nieuwe plaats gehad nu bij de laadstraat/los plaats . Over de plaats van de Berk ben ik erg te vrede heeft wel iets bij de laadstraat.

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 01 mei 2018, 20:28

Hallo,

Even paar foto's van het kleine knutsel projectje waar ik mee bezig ben geweest het betreft mercedes L6600 torpedo front. Ik heb dus besloten om bij dit model de huif open te maken zo dat het net lijkt of de vrachtauto nog wordt uitgeladen. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van dun plastic om het frame te maken.

Na dat de plastic stroken gesneden zijn deze in de laadbak gelijmd en daarna gelijk dunne houten latjes pas te snijden en tussen de plastic stroken te lijmen. Vervolgens de boven bouw gemaakt wederom uit dun plastic stroken vervolgens deze wederom gelijmd en daarna dunne houten stroken er boven op gelijmd waar uiteindelijk het zeil eigenlijk over heen ligt.

Om het zijl na te bootsen heb ik keuken rol papier nat maakt en vervolgens er boven op gelegd om daarna in te smeren met verdund houtlijm. Als alles droog is daarna het zijl proberen zo goed mogelijk te kleuren.

Afbeelding

Afbeelding

over het eind resultaat ben ik zeer te vrede nu ziet het er precies zo uit als ik in gedachten had.

Met spoorse groeten,

bernard

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 01 mei 2018, 22:10

Leuk idee, Bernard, en slim uitgevoerd. Het brengt zo'n tafereeltje echt tot leven.

Dapper trouwens om de zaag in zo'n mooie vrachtwagen te zetten! Maar toch goed dat je het gedaan hebt.

bernard

Bericht door bernard » 02 mei 2018, 22:05

Hoi Rob,

Door de zaag er in te zetten krijg je totaal weer eens iets anders waardoor het uiteindelijk niet zo saai is. Aan de andere kant dalen de vrachtauto's en automodellen van Minichamps en Schuco best wel hard in waarde. Had altijd idee dat auto modellen wel hun waarde zouden houden.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 06 mei 2018, 12:02

Hallo,

Gisteren avond nog even bezig geweest met de spoor nul hobby, nog wat klein werkzaamheden aan de landweg uitgevoerd van de laatste module bak van station twee. Inmiddels is het spoor helemaal van grind voorzien en aan de rand daar van nog wat graspollen.

Afbeelding

De boer staat dan ook lekker te kletsen met zijn zwager terwijl zijn vrouw de onkruid aan het wieden is. De V100-20 is bezig met omlopen van spoor 1 naar spoor 2.

tot zo ver dit kleine bericht.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 06 mei 2018, 12:11

Hallo,

Aan de ander kant van het spoor staat de Benzine pompstation met kleine werkplaats er achter. Tegen de heg is dus een Jaguar XK 140 geparkeerd deze moet na een aanrijding weer helemaal worden hersteld en staat daarom gedeeltelijk onder een zijl geparkeerd.

De Jaguar is terug gekomen van de spuiterij en moet weer verder worden opgebouwd om beetje te beschermen voor de weer invloeden is het gedeelte waar het interieur zit afgedekt met een zijl. De monteur kijkt even wat er nog zo al moet gebeuren aan de jaguar eer dat deze weer de weg op kan.

Afbeelding

Tot zo ver dit kleine berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 06 mei 2018, 12:53

Het wordt steeds mooier Bernard, vooral de voorlaatste foto met de werkende dame en de pratende mannen (en ja, daar zou ik een grap over kunnen maken maar die zou te makkelijk zijn).

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 09 mei 2018, 23:46

Hallo,

tja sinds het weekend ben ik bezig met eerste module bak van bahnhof zwei eerst had ik al een tijdje lang een linker en een rechter wissel achter elkaar liggen om spoor 3 en spoor 2 en 1 te kunnen bedienen. Echter ik ging er vanuit dat als ik later bochten wou aansluiten om op de lange termijn in een U te kunnen rijden voorlopig alleen als het droog weer is.

Maar door het vanaf maandag avond uitmeten en nog twee gebogen module bakken neer te zetten kwam ik op gegeven moment achter dat mijn plan niet ging lukken.

Dus had ik geen andere keuze om de linker en rechter wissel die achter elkaar lagen allebei te laten vervallen. Daarvoor in de plaats is nu een bocht uit R 10 ontstaan. Nu heb ik alleen nog een probleem dat ik spoor 1 hier op aan moet sluiten of met een rechter wissel of een rechterboog wissel.

Afbeelding

De R10 bocht die nu ligt daar gaat mijn sporen plan nu wel mee lukken, want de boog op de foto gaat naar buiten toe om vervolgens met andere R10 bogen rails uiteindelijk een lus te te worden waardoor de trein uiteindelijk bahnhof Konigshofen kan binnen rijden.

Wel moet ik de buiten constructie flink verhogen zal op hoogte van 1.40 worden. De boog delen zullen 60 cm breed worden op 12 mm dik beton multiplex met een hoge rand van 10 cm zo dat de loc of wagons mocht het mis gaan niet naar beneden zullen vallen.

De bogen zullen geen module bakken worden maar eerder soort van planken die je onderling verbind en worden ondersteund door vier poten met een middenstuk waar je vervolgend de boog planken zo kan opleggen. Dit alles moet een constructie worden die snel op en af bouwen mogelijk moet maken. Maar het mag ook niet te veel ruimte in beslag nemen als het in opslag ligt.

Op deze mannier kan ik toch straks met mijn treinen van A naar B rijden. Op lange termijn is de bedoeling dat de hobby ruimte uitgebreid gaat worden zo dat ik dan het hele jaar door kan rijden en niet van droog weer afhankelijk ben.

Tot zo ver mijn bericht o ja morgen ga ik de laatste module bak bouwen, deze bak dient er voor om het spoor na buiten te laten gaan. Dit jaar gaat het mij niet meer lukken om van A naar B te rijden maar hoop in 2020 wel mogelijk is.

Tot zo ver dit lange bericht.

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 10 mei 2018, 21:21

Hallo,

Vandaag nog even lekker wezen puzzelen met de eerste module bak die ik vanochtend even in elkaar gezet heb aangezien deze precies moet passen in de deur opening. Daarna de bocht uitgelegd en vast gespijkerd. Na deze bak gaat het spoor de buiten lucht in nu had ik gelijk de mogelijkheid om alles na te meten en de hoogte wordt niet 1.40 maar 1.23 wat een mooie hoogte is. Ik heb wel de bank even verzekerd dat de lok er niet af kan rijden voorlopig.

De module planken voor buiten zal het sporen tracé gewoon van grind worden voorzien zo dat her rail bed wel goed vast ligt. En gaat het regenen dan worden de module planken gewoon weg gehaald.

Afbeelding

Tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 11 mei 2018, 21:02

Hallo,

Zo vanavond even met de gras apparaat bezig geweest drie lagen gras aangebracht eerst donker groen 2 mm daarna 4,5 mm vroege herfst en late herfst gevolgd door de laatste laag van 6,5 mm weder om vroege herfst en late herfst.

het landschap wordt onderbroken door een landweg heb daar voor de foto even een Landrover Engelse Leger opgezet echter past dit model zeer goed in tijdperk III.

Afbeelding

tot zo ver dit berichtje,

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 14 mei 2018, 21:23

Hallo,

Gisteren nog even bezig geweest met laatste module bak hier is een begin gemaakt met het landschap ik zit met gedachte te spelen om iets van klein vliegveld aan te leggen voor een Piper cup of een Fieseler Fi 156 Storch/ mocht dat het niet worden dan wordt iets van een kleine bunker

Afbeelding

tot zo ver dit berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 15 mei 2018, 17:38

Of een heliport? Dat neemt misschien minder plaats in.

bernard

Bericht door bernard » 18 mei 2018, 11:19

Hallo

Afbeelding

Zo even een foto nu vanaf de andere kant genomen vanaf de Overweg . Het stelwerk zal op den duur worden vervangen door een nog mooiere stelwerk maar dat zal nog wel even duren.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 18 mei 2018, 11:25

Hallo

Gisteren avond even de deuren voor de kleine werkplaats geplaatst, deze zijn ontstaan uit diverse ijsstokjes van Ola Pakket ijsjes. Wel heb ik de de ijsstokjes door de midden geknipt en vervolgens op stukje plastic gelijmd.

Afbeelding

In de deur opening staat dan ook een Bautz AS 120 meeste gebouwde tractor van deze firma, Bautz is een landbouw firma uit Oberschwaben in het plaatsje Saulgau, De Bautz AS 120 is tussen 1950 en 1961 gebouwd totaal 12000 stuks. Na 1961 stopte de firma Bautz met het produceren van tractoren en maakte ze alleen nog graanmachines. Na 1969 werdt de firma Bautz overgenomen door de firma Claas deze produceert landbouwmachines en tractoren.

De tractor wordt uitgegeven door Hachette Collections.SNC Voor 14 euro kon ik dit model niet laten lopen. Vond de kleur combinatie erg leuk met de lichte groen en die Gele velden plus gele gril.Daarnaast staat een Fendt Tractor van merk Schuco.

tot zo ver dit kleine stukje geschiedenis over een mooi klein tractor model.

Met spoorse groeten,

bernard

Luc

Bericht door Luc » 18 mei 2018, 15:23

Dit bericht is ingehaald door de tijd.
Laatst gewijzigd door Luc op 17 aug 2018, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Noch ein Wagen dazu? Und noch ein Wagen? Na, es soll gefahren werden!"
https://www.youtube.com/watch?v=roie_TGN5ks
https://www.youtube.com/watch?v=NAZZ5ZU0iV0

Plaats reactie