Lokmuis Fleischmann

Over alles waar een draadje aan zit (of een antenne)
Plaats reactie
bernard

Lokmuis Fleischmann

Bericht door bernard » 03 mar 2016, 22:16

Hoi spoor nul liefhebbers,

ik heb even een vraagje sinds vanavond moet ik noot gedwongen gebruik maken van Fleischmann lokmuis nu mijn Lenz LV 100 na 8 jaar trouwe dienst de geest heb geven. Nu wou ik locs in Fleischmann lokmuis zetten maar nu is mijn vraag hoe moet ik dat doen krijg het niet voor elkaar heb geen gebruik aanwijzing van de fleischmann muis.

gr bernard

ps kan ik de Lenz centrale nog op sturen naar lenz nu dat ding 8 jaar oud is Doet helemaal niks meer.

KarelB

Re: Lokmuis Fleischmann

Bericht door KarelB » 04 mar 2016, 07:40

Hoi Bernard,
Als de Fleischmann muis gelijk is aan de Rocomuis heb ik wel een NL handleiding voor je.
Moet wel iemand bovenstaande vraag naar gelijke werking van die twee beantwoorden.
Äddi, KarelB.

bernard

Bericht door bernard » 04 mar 2016, 10:06

Hoi Karel,

Oke daar ben ik blij om heb bij die lokmuis die het zelfde is als van Roco geen handleiding ooit dat ding keer 2 hands gekocht wat mij nu goed van pas komt

gr bernard

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 04 mar 2016, 10:09

Bernard,

Volgens mij kun je de Lenz centrale rustig op sturen zou wel eerst een prijs opgave vragen.
Ik heb twee jaar geleden de toen 10 jaar oude Lenz centrale op gestuurd, de batterij was defect en er moest een nieuwe software versie in. Dit werd keurig uitgevoerd en nog snel ook. Software upgrade was gratis moet alleen het vervangen van de ingesoldeerde batterij pack betalen.
De oude centrale is nu zeker al meer dan 12 jaar in bedrijf en zonder problemen en met de nieuwste versie software.

Ik heb overigens heel goede ervaring met de service afdeling van Lenz.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

bernard

Bericht door bernard » 04 mar 2016, 22:13

Hoi Cor,

De centrale is vandaag al onderweg naar Lenz Mwet lenz service heb ik wel goede ervaring. Alleen zit ik wel met de gedachte te spelen om de nieuwe LV 200 aan te schaffen zodra die uit is. Wel ben je dan weer helemaal bij de tijd.

Ik ben benieuwd wat er kapot is bij die centrale. hoop dat ik de centrale weer gouw terug heb zodat ik weer met al mijn materieel lekker kan rijden.

gr van bernard

bernard

Bericht door bernard » 23 mar 2016, 07:27

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Na twee weken kreeg ik mijn centrale terug van lenz. Ze konden niks vinden aan de centrale volgens Lenz zou die het gewoon doen. Na dat ik de centrale weer via DHL terug kreeg s'avond gelijk geprobeerd echter hij deed eerste 10 min niks tot dat inderdaad ineens de locs herrie begonnen te maken. Gelijk gaan rijden met de treinen en alles deed het tot dat ik dinsdag avond na het rijden de stekker er uit trok was er niks aan de hand. Woensdag avond na het eten deed ik de stekker wederom in het stopcontact met de bedoeling om te gaan rijden met de treinen echter de wagons en de locs deden helemaal niks meer.

Op dat moment begon ik aardig te balen dus maar weer de Roco travo los gemaakt van de centrale en maar eens gekeken als ik de draden tegen elkaar zou doen of het begon te vonken maar dat gebeurde dus ook niet. Hier trok ik de conclusie uit dat de Roco travo naar 8 jaar dienst wel eens kapot kon zijn en gelijk een reserve Roco travo aangesloten op de Lenz set met het gevolg dat de locs en de wagons ineens weer gingen branden en geluid gaven.

Gelukkig kan ik nu weer gewoon rijden met mijn treinen en is er niks meer aan de hand , je ziet maar weer dat het niet gelijk aan Lenz hoef te liggen.

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

Bernard

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 23 mar 2016, 09:03

Bernard,

Hier zie je maar weer meten is weten !
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Plaats reactie