RTM Oude foto Numansdorp

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
CordeJong
Contacteer:

RTM Oude foto Numansdorp

Berichtdoor CordeJong » 28 mei 2017, 13:25

Op Hemelvaartsdag was ik toevallig weer eens op een rommelmarkt, en ja hoor ik vond weer een historische originele fotokaart.
Ditmaal met een foto gemaakt in de Voorstraat van Numansdorp met de 1067mm RTM lijn vlak langs de huizen. De lijn liep vanaf de aftakking Krooswijk naar Numansdorp haven. Opvallend is dat deze lijn door de Voorstraat heel dicht langs de huizen loopt. Als je gezellig aan de koffie of borrel zat kwam de tram wel heel dicht bij je langs. De kaart heeft aan de achterkant helaas geen datumstempel maar zelf denk ik dat we deze moeten plaatsen tussen 1920 - 1930 gezien de kleding en de sfeer.
Afbeelding
Numansdorp Voorstraat met RTM tramlijn.

Kaart is Uitgegeven door Jos. & L. 't Hooft, Numansdorp.

Voor de spoor 0 RTM bouwers je kunt zo een heel smalle module maken welke historisch verantwoord is ;-)
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

JanHdH

Re: RTM Oude foto Numansdorp

Berichtdoor JanHdH » 28 mei 2017, 14:19

Hallo Cor,

Erg leuke foto.In het Boekje De stoomtram in de Hoekse Waard van Bas van der Heiden (Uitgeverij Deboektant , 1990) staan 2 foto's die op vrijwel dezelfde plaats gemaakt zijn in 1955 resp. 1957.De bomen waren toen weg, maar het spoor lag nog op dezelfde afstand van de huizen, die er toen ook nog stonden.Op beide foto's rijdt er een door Werkspoor resp. Henschel gebouwde 3-asser rakelings langs de huizen.Zelf was ik op Hemelvaartsdag in Ouddorp waar ik weer eens een foto van de RTM 50 gemaakt heb.Deze loc reed dus vlak langs de huizen.Het zal wel stapvoets gereden hebben, maar toch wel even oppassen als je naar buiten gaat.

Vriedelijke groeten ,
Jan den Haan

RTM-50.jpg
Rotterdamsche Tramweg Maatschappij , trams op Walcheren (SW en TVFM), NZH tram , Furka Oberalp Bahn

Terug naar “Off-topic: de kletsrubriek”