Brexit en de import uit Engeland

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Peter Kleton

Re: Brexit en de import uit Engeland

Bericht door Peter Kleton » 02 apr 2017, 12:33

Nu we dan toch off-topic zijn geraakt in de Klets rubriek ,ik correspondeer met een oudere Engelse heer ,die mss heel verre familie van mij is ,
Hij woont bij Durham ,en heeft een technisch beroep gehad met internationale contacten. Hij stemde dus voor blijven in de EU.
Het loopt blijkbaar dwars door de Engelse maatschappij heen : wel /niet blijven met voorkeur voor de Brexit.
Nu maar weer on- topic in de Klets rubriek. :mrgreen:
Peter
Ik bouw in Schaal 0.
Voorbeeld is het electrische materieel NS van 1925-1965 ,en mss later ook stoom.
Alles rijdt op 2 rail, het el. mat heeft zijn verlichting van de bovenleiding.

PauldG

Re: Brexit en de import uit Engeland

Bericht door PauldG » 02 apr 2017, 12:58

Arnold en Jan, jullie maken rake punten. De hobby heeft een zelfselecterend effect op de nostalgische inborst, maar voedt deze ook. Voor velen is het bouwen aan een modelbaan het vormgeven van weemoedigheid naar vervlogen tijden. Jeugdherinneringen of mooie verhalen uit de mondelinge overerving van familieleden. Liefst krijgt het gestalte in technicolor en met zorgvuldige vermijding van al datgene wat we ons niet in blije weemoed herinneren.

Interessante kwestie wordt dan: is het een mogelijkheid om de nostalgie van je af te reageren zodat je de geglobaliseerde en kosmopolitische werkelijkheid weer even aan kan of wordt je er steeds verder in gezogen?

Paul

Plaats reactie