stichting spoor nul CONTACT ????

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
RobK
Site Admin
Contacteer:

Re: stichting spoor nul CONTACT ????

Berichtdoor RobK » 12 jul 2017, 19:57

Ik sta bekend als de diplomatieke, verzoenende forumbeheerder. Helaas werkt die benadering niet altijd. Schrik niet:

Arnoud, wat is nou toch jouw probleem? Waar zit je mee? Ik snap er echt niks van.

Dit is het springlevende Spoornulforum, het digitale dorpsplein waarop nulspoorders met elkaar van gedachten wisselen, en dat doen ze al sinds 9 mei 2005. Er zijn veel van zulke forums (fora), en die hebben ongeveer hetzelfde doel: met elkaar praten over een onderwerp waarin je gezamenlijk geïnteresseerd bent. Vind je dat niet juist, of niet interessant, donder dan op.

Wat bedoel je met je cynisch getoonzette opmerking "het medium "Spoornulforum" wat daarin genoemd wordt, wat nog steeds lijkt te bestaan....."? Dat is toch fantastisch, dat een internetinitiatief uit 2005 er nog is, en veel mensen plezier brengt. Wij doen het beter dan Hyves, Ilse, en Second Life, want die zijn allang weer vergeten.

Wat betreft de Stichting Spoor Nul Contact: die is in 2013 opgeheven omdat de statutaire doelen bereikt waren. Zo hoort dat. Zie het draadje waar Jan, terecht, naar verwijst. Niemand, maar dan ook niemand, heeft sinds de opheffing contact opgenomen met leden van het laatste bestuur (Bert Slager, Arnold Spitteler en ik) omdat ze de Stichting hebben gemist. Die opheffing was dus een terechte beslissing die nu niet meer relevant is. Over ophouden s.v.p.

Ik krijg, kortom, de indruk, Arnoud, dat je met een probleem zit dat je niet wilt uitspreken. Ben je wel gelukkig? Is je vrouw bij je weggelopen? Doet je soldeerbout het niet meer?

Wat het ook is, (a) vertel het ons en we helpen je, of (b) hou je kop dicht.

Maar blijf alsjeblieft van het Spoornulforum af. Dat is van ons allemaal, en we zijn er al twaalf jaar blij mee.

Arnoud

Berichtdoor Arnoud » 28 jul 2017, 17:23

Eigenlijk had ik mij voorgenomen niet meer te reageren.

Maar de door de forumbeheerder gebruikte, totaal belachelijke en absurde vragen over mij, roept bij mij alleen de noodzaak op om de vraag “wat is nou toch jouw probleem?” terug te leggen bij de forumbeheerder en die weet heel goed wat het probleem is.
Ook de in voorgaande post van de beheerder gebruikte woorden zijn mijns inziens een forumbeheerder onwaardig!

Ik stel soms kritische vragen en doe dat niet via een pb. Ik houd niet van pb’s, veel de achterbaks! Gewoon nette woorden, indien nodig met een ondertoontje, en open en bloot op het forum. Zie het als een soort columnist, niets mis mee! (kijk even terug in het begin van dit draadje 2006 als voorbeeld…..)

Mijn verwijzing naar dit niet afgesloten draadje behelst nu juist de kern van de zaak:
MEN (wie de schoen past trekke hem aan) leest berichten of pb’s maar half of soms helemaal niet en reageert door in de rondte te schieten.

Er zijn meerdere bij mij bekende lezers die zich steeds meer verbazen, dan wel verwonderen over onderwerpen op dit forum. Dit heb ik via een (uit noodzaak) pb bij de forumbeheerder aangegeven.
Als antwoord kreeg ik (uiteraard via de achteringang “pb”) te horen van de forumbeheerder geen boodschap heeft aan signalen van meerdere lezers, die zich hier niet (meer) laten zien. (ondergrondse brandjes…..)

Conclusie:
Het wegwuiven van probleem(gevallen) op ons forum is struisvogelpolitiek, en roept kritische vragen op.

Het is natuurlijk erg makkelijk om alleen de kritische vragen weg te halen, en je schouders op te halen. Maw de "onruststoker" blussen. De veenbrand woekert voort……

Over 11 jaar de balans opmaken?

Tot zover mijn berichtje.
:-o

Gert-Jan

Berichtdoor Gert-Jan » 28 jul 2017, 20:16

Als goed verstaander heb ik het hele draadje doorgelezen, begrijp ik goed dat:

Er meerdere mensen een probleem hebben en die dat ondergronds communiceren met de forumbeheerder, en er op dit forum probleemgevallen zijn en dat er onderwerpen worden besproken die wederom in de ogen van..... niet de moeite van het bespreken zijn?

Rara, misschien is het voor de algemene leesbaarheid dan toch maar eens tijd dat er open gecommuniceerd wordt. Door dit praten in raadsels en rookgordijnen blijft een eventueel probleem dooretteren.

Gert-Jan

RobK
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor RobK » 28 jul 2017, 23:51

Dit draadje gaat over de inmiddels opgeheven stichting Spoor Nul Contact. Daar valt nu niets meer over te zeggen. Daarom sluit ik dit draadje.

Er zijn nog wel wat zaken die besproken moeten worden.
@Arnoud: als je klachten over dit forum wilt bespreken met de forumleden, open daar dan s.v.p. een apart onderwerp over in Off-topic;
@Gert-Jan: ik vind het erg vervelend dat je wordt geconfronteerd met verwarrende discussies. Dat is niet de bedoeling in dit forum. Ik streef ernaar dat alle deelnemers zich hier thuisvoelen en vrijuit over onze hobby kunnen praten. Aan mij zal het niet liggen.

Terug naar “Off-topic: de kletsrubriek”