Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
Plaats reactie
Ruud B.

Re: Wat heeft de Exloo'er nu weer gedaan

Bericht door Ruud B. » 01 apr 2018, 08:27

Een goed alternatief zou zijn ballast van Spurenwelten: is net zo mooi als Koemo en in NL verkrijgbaar bij http://horstermodelbouwwereld-239036.webshopapp.com/in Schiedam. Heeft ook hele mooie bomen, grasvezels etc gemaakt in Polen.

Groeten, Ruud

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 01 apr 2018, 09:14

Hoi,

Bernard, het was gisteren erg gezellig. Dank je wel dat ik bij je langs mocht komen om te kijken wat je allemaal aan het bouwen bent! je maakt mooie dingen, ook je materieel is prachtig en geheel in lijn van wat je bouwt.

Over Ballast, ik gebruik naar volle tevredenheid Ballast van Spurenwelten.

Groet, Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 04 apr 2018, 21:28

Hallo,

Vanavond even een foto gemaakt zo als de overweg nu er bij ligt bij station Twee op mijn module baan. Het tweede station is nog al aardig qua sporen plan op de schop gegaan.

Het station bestaat nu nog maar aan twee doorgaande sporen en 1 kop spoor om goederen wagons neer te zetten.

De overweg is nu helemaal voorzien van Klinkers alleen het gedeelte waar de sporen lopen is in beton uitgevoerd, door gebruik van de klinkers ziet het wat eind jaren 50 uit. En niet zo typische jaren 70 met beton of asfalt.

Afbeelding

Op de voorgrond is dan ook een echte Engelse sportauto te zien van van het merk MG model MG A bouwjaar 1957 voorzien van 4 cilinder 1500 CC benzine motor.

Wat wel kenmerkend is voor eind jaren 50 de vrouw met een hoofddoek achter het stuur als ze op pad waren met een open auto. Dit beeld doet mij nog denken aan de Elvis Presley film GJ Blues waar Elvis in Frankfurt werdt op gehaald door een dame in een rode Mercedes 190 SL

Tot zo ver dit kleine berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 13 apr 2018, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

RenéN

Bericht door RenéN » 04 apr 2018, 21:59

Sfeervol plaatje. icon_cool

Gr.
René

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 05 apr 2018, 09:23

Bernard,

Leuk plaatje maar het valt me op dat het stuur van de Engelse MG links zit klopt dat ? Of zijn er MG's geïmporteerd voor het vasteland met een stuur aan de linkerkant. Ik heb er geen verstand van maar misschien weet jij hoe dit zit.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

bernard

Bericht door bernard » 05 apr 2018, 12:05

Hoi Cor,

Zo ver ik weet klopt het wel dat het stuur bij de MG A voor Europa aan de linker kant zat. Ooit werdt de MG A in Amersfoort gebouwd door Molenaar zie het stukje geschiedenis wat ik hier onder heb geplaatst

Na 1945 begon de import van auto’s opnieuw. Morris Motors in het Verenigd Koninkrijk kon snel leveren, maar vanwege het tekort aan deviezen was de import van auto’s veel te duur. De oplossing voor dit probleem was om CKD-kits (CKD = Completely Knocked Down) te importeren en een assemblagefabriek te beginnen. Molenaar startte in 1948 in de van Jan Jongerius gehuurde fabriek in Jutphaas. Klik hier voor foto's en advertenties.
In januari 1953 werd aan de Nijverheidsweg in Amersfoort een grotere fabriek geopend. Dit was noodzakelijk omdat de verkoop van Morris-auto’s in Nederland snel toenam. Vooral de Morris-Minor, die voor het eerst te zien was tijdens de RAI-tentoonstelling van 1950, was een groot succes. In 1947 waren er slechts 1.500 Morris-personenauto’s geregistreerd in Nederland; tien jaar later was dit aantal gestegen tot bijna 15.000. Niet alleen personenauto’s zoals de Minor, de Oxford, de Six en de MG TD werden geassembleerd, het assortiment omvatte ook commerciële auto’s zoals de J-Type bestelwagens en de grotere 1½-tons, 3-ton en 6-tons vrachtwagens. Later werd dit uitgebreid met de nieuwere modellen, zoals bijvoorbeeld de MGA. Vanaf 1959 werden zelfs de Austin A40 en Austin A7 geassembleerd. Op het hoogtepunt van zijn assemblageperiode had Molenaar ongeveer 300 mensen in dienst waarvan 250 in de productie werkten. De output was bijna 4000 auto’s per jaar. Alle auto’s werden uitgerust met zoveel mogelijk lokale producten, zoals binnen- en buitenbanden van Vredestein, V-snaren, schokdempers, accu’s, radiateuren, schuifdaken van Coenen, lampen en autoradio’s van Phillips, autoruiten, bladveren, spanningsregelaars, zuigerveren, handremkabels, nitro lakken van Valspar, passeerhoorns en bekledingshoezen van Hamstra. Hierdoor werd aan de buitenlandse onderdelen ongeveer 50% binnenlandse veredelingswaarde toegevoegd.

Tot zo ver mijn reactie hier op.

Met spoorse groeten,

bernard

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 05 apr 2018, 13:04

Hallo Bernard,

Duidelijk verhaal heb ik ook weer wat geleerd bedankt.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

bernard

Bericht door bernard » 08 apr 2018, 15:32

Hallo,

even niks nieuws te melden, maar toch nog even een foto gemaakt van de V160 loc blijft toch wel een erg mooi model om te zien. Aangezien het vandaag zondag rust is en geen inzet voor de loc op het programma staat

Afbeeldingfree photo hosting

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 13 apr 2018, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

bernard

Bericht door bernard » 09 apr 2018, 21:27

Hallo,

vanavond nog eens een foto van andere kant gemaakt van station Königshofen met de BR 65 op spoor twee met de rangeer verlichting aan.

Afbeelding

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 13 apr 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bernard

Bericht door bernard » 09 apr 2018, 21:43

Hallo,

Na de vorige foto hier nog een nieuwe foto nu van andere kant waar ik volop mee bezig ben de laatste tijd. Zo heb ik van het weekend nog een smalle strook van 20 cm breed aan de bak vast gemaakt. Op deze strook komt dus geen rails te liggen maar alleen een stuk weg die bestaat uit kinderhoofdjes.

Afbeelding

Dit stuk weg maak deel uit van een laadperron waar vrachtauto's bij de goederenwagons kunnen komen om stuk goed te lossen. Echter zal alles nog moeten worden aangekleed. Wat ik wel vast gedaan heb is gras strook aangebracht waardoor je precies ziet hoe de weg verloopt. Als ik zelf na de foto kijk vind ik het al aardig geslaagd zo V100 naast zo vrachtauto uit de zelfde periode. Ik vind dit wel iets hebben wel jammer dat ik wat last heb van tegen licht waar ik eigelijk ook nog iets mee moet doen.

Ook staat nog een klus te wachten om de wand verder te isoleren en aan te kleden met Gips platen in mei \juni . Het plan is ook om in September de Garage deur er uit te halen zo dat die wand ook helemaal dicht gemaakt kan worden en gelijk geïsoleerd. Dus zal in september de twee achterste bakken los worden gemaakt aan beide kanten. Om de werkzaamheden zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren.

Tot zo ver dit berichtje zo krijgen andere spoor nul liefhebbers idee waar ik mij zo al mee bezig hou.

Tot zo ver dit berichtje,

met spoorse groeten,

bernard
Laatst gewijzigd door bernard op 13 apr 2018, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

bernard

Bericht door bernard » 10 apr 2018, 12:38

Hallo,

Tweede foto van de ladestrasse maar nu van achterste gedeelte ook dit gedeelte is nog lang niet af moet nog voorzien worden van kinderhoofdjes. Echter hebben de twee automodellen zo als de VW Käfer die van de medewerker is die in de gaten houd of het inladen allemaal goed verloopt, de Mercedes L6000 LKW hun plek al gekregen, maar deze vrachtauto wordt binnen kort ook nog een klein knutsel projectje ga daar wat aan verbouwen is uit eindelijk de bedoeling.

Afbeelding

Over kleine twee weken zou de ladestrasse helemaal klaar moeten zijn.

tot zo ver dit kleine berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 13 apr 2018, 17:25

Hallo,

Een of ander mannier waren de laatste foto's verdwenen maar dat is nu hopelijk weer hersteld.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Bericht door bernard » 16 apr 2018, 21:41

Hallo

Sinds gisteren heb ik mijn twee bestelde Silverlingen in huis, gelijk maar even de V100 voorgezet zo als ik de wagons in wil zetten zo nu en dan. Mocht het spits zijn dan wordt de V100 vervangen door een BR 23.

Afbeelding

Echter wil ik nog wel de silverlingen voorzien van figuren, dat zal waarschijnlijk volgende week gaan gebeuren. Niet alle wagons tegelijk eerst wordt de eerste en tweede klas van figuren voorzien. Daarna volgen de ander silverlingen.

Als goed is komt dinsdag of woensdag nog een tweede klas Silverling binnen per post dan staat het aantal op drie uiteindelijk zullen het er vier gaan worden.

Tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 17 apr 2018, 17:53

Hoi, ik mag toch aannemen dat die v 100 ook gewoon 4 silberlingen tijdens de spits kan slepen?

(Ik zag vandaag ergens dat iemand een br 23 aanbiedt voor 1950 euro)
Groet Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 17 apr 2018, 18:57

Hoi Gert-Jan,

vier Silverlingen moet voor een V100 totaal geen probleem zijn om die tijdens de spits te trekken. Maar ik kijk met een schuin oog een beetje naar de Spoorlijn Nimwegen -Kleve en daar reed een V100 soms met 1 of twee silverlingen en af en toe ook eens drie. Maar meestal twee stuks.

treinverkeer op de lijn Nimwegen Kleve von ik in de jaren 70 en 80 zeer interessant en leuk om te zien.

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie