Wat heeft de Soester nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
bernard

Re: Wat heeft de Soester nu weer gedaan

Berichtdoor bernard » 19 nov 2017, 17:44

Hallo,

Vandaag nog even lekker bezig geweest met één van de module bakken van Königshofen, in eerder bericht had ik al laten zien hoe de opstellen van de huizen en de straat uit zou gaan zien. Vanmiddag bezig geweest met verdere aankleding rond de jaren 30 woning de weg is nu vastgelijmd de auto modellen tijdperk III hebben hun definitieve plaats gekregen.

Figuren zijn geplaatst meisje met een step en kleine jonge en opa met zijn kleinzoon op de arm. Ik heb uiteindelijke voor gekozen om wat dennen bomen in diverse hoogtes te plaatsen en wat stuiken waardoor het nu veel beter uitziet. Echter moet het wel landelijk blijven het beeld denk dat ik daar aardig in geslaagd ben.

Afbeelding
De straat loopt schuin weg wat uiteindelijk ook weer diepte geeft.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 19 nov 2017, 17:48

Hallo,

Nog een foto nu met een stoomloc voor de huizen persoonlijk vind ik dat door dat de huizen op de achtergrond staan zo mooie loc veel beter tot zijn recht komt.

Afbeelding

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 04 dec 2017, 21:37

Hallo,

De laatste week niet stil gezeten verder bezig geweest met het straatje van de jaren 30 woningen voor namelijk met de diverse vervoer middelen die begin jaren 60 het straat beeld weer gaven

Afbeelding

Zo is er ook een Vespa scooter bij geplaatst deze mag eigenlijk in een tijdperk III baan niet ontbreken net zo als de motorfiets voor het tweede huis staat dan ook een BMW R50 motorfiets wat betekend dat het om een 500 CC motorblok gaat.

Gelijk is het stootblok ook aangepast naar een iets oudere uitvoering en gelijk grijs geverfd is

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

Floris

Berichtdoor Floris » 05 dec 2017, 15:24

Leuk plaatje zo.
Ga je nog dakgoten en regenpijpen aan die pandjes zetten ?
(volgens mij mis je die nu nog %-| )

bernard

Berichtdoor bernard » 06 dec 2017, 12:40

Hoi Floris,

Dakgoten en regenpijpen komen nog aan de huizen mag eigenlijk niet ontbreken. Wanneer ik tijd heb ga ik daar eens mee aan de gang.

Tot zo ver mijn reactie hier op

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 08 dec 2017, 19:14

Hallo,

Gisteren avond even bezig geweest met het landschap op de laatste module bak van het tweede station. Op deze module bak heb ik dus er voor gekozen om de rails in bocht weg te laten lopen waardoor je na mijn persoonlijke mening meer diepte krijgt op de baan.

Op de voorgrond heb ik dus voor gekozen om een aardappel veld te maken en aan de rand daar van staat een bos gebiedje. Wat wel weer afwisseling geeft in het landschap.

De landweg die loopt aan de rand van het aardappel veld loopt dan ook beetje rond wat ook weer iets anders is. Op de landweg staat dan ook weer een VW Käfer bril en Fendt tractor de boer die achter het stuur zit op de tractor kijkt even achterom naar de imposante V100-10 die juist bezig is met omlopen van spoor 2 naar spoor 1.

Afbeelding

Het gras lijkt beetje te groen maar dat komt door de verlichting in werkelijkheid is het gras wat bruin groen beetje begin september, Grind moet nog tussen de sporen komen maar dat vind pas in het voorjaar plaats als de temperaturen hoger zijn zo dat de lijm snel droogt wat nu toch niet echt het geval is.

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 10 dec 2017, 12:27

Hallo,

Gisteren avond nog even een detail foto gemaakt van het Aardappel akkerveld, hiervoor maak ik gebruik van producten van Mininatur. De producten van Mininatur vind ik zeer mooie producten om mee te werken.

Afbeelding

De dennen bomen komen uit het programma van Anita Decor ook voor deze bomen geld dat ik ze heel mooi en natuurlijk uit vind zien. Zijn niet goedkoop maar dan heb je ook iets moois op je spoor nul baan staan. Ik vind juist erg mooi dat de bomen uit twee kleuren bestaan aan de onderkant wat bruin zijn wat net echt is de boven kant gewoon groen.

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

FritsS

Berichtdoor FritsS » 10 dec 2017, 19:46

Het ziet er heel gemoedelijk uit. Mooi sfeer licht ook Bernard.

bernard

Berichtdoor bernard » 11 dec 2017, 22:17

Hallo,

Nu eens beeld van de andere kant van het spoor op de laatste module bak. In soest in mijn vorige spoor nul ruimte had ik ook mooi plek voor de mooie Benzine station van het SNM magazine. Echter vond ik dat het gebouw weer een mooi plekje mocht krijgen in mijn nieuwe hobby ruimte.

Gelukkig is dat gelukt wel wordt alles meer landelijk nu alle stadhuizen die ik had daar heb ik afstand van genomen.

Afbeelding

Wel had ik een eis voor de terug plaatsing van de Tankstelle er moest ruimte zijn voor afrit en toerit en dat is gelukkig gelukt op de nieuwe locatie op mijn module baan.

De weg loopt gelijk aan het spoor dus via een bocht het landschap verder in dit geeft na mijn mening wel diepte en is ook weer eens iets anders. De Hanomag van Fulda Reifen rijdt dan ook zo juist van de toerit af om zijn rit ver te vervolgen op de N weg. Van de andere kant passeert juist een Sinalco frisdrank vrachtauto.

Verder rijdt op de weg nog een VW T 1 pijlbus en VW 1600 Variant rijdt richting de Tankstelle om de auto bij te vullen of even iets te snacken halen. Een eigenaar van de Ford 12 m gooit juist zijn auto vol met benzine.

Overigens staat naast de tankstelle een jaren vijftig vrijstaande woning deze moet nog verder worden afgewerkt in de komende tijd. Ben daar nog niet aan toe gekomen. Naast deze woning komt nog een zelfde woning echter hier kom ik over een tijdje wel op terug

tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernard

RobK
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor RobK » 12 dec 2017, 11:26

Een eigenaar van een Ford 12m gooit zijn tank vol met benzine? In het tijdperk dat jij uitbeeldt, was dat niet gebruikelijk, hoor. Je mocht als automobilist nergens aankomen. Ieder tankstation had toen nog een pompbediende in witte overall. Dat beroep is nu uitgestorven, maar jij hebt vast nog wel een werkloze Preiserman die je in dienst kan nemen.

stoomtrein

Berichtdoor stoomtrein » 12 dec 2017, 12:57

Ook even "snacken" was er in die tijd niet bij voorzover ik weet bij een tankstation, dat indertijd puur om "bij te tanken" was Bernard.
Groet,
Martin

KarelB

Berichtdoor KarelB » 12 dec 2017, 13:09

'stoomtrein' heeft gelijk; geen gesnack. Wel een blik olie, en gratis lucht voor de banden. Ook werd de voorruit, indien vuil, wel gewassen. En betalen deed je contant.
En nu ik toch bezig ben. Mogelijk doet een vogelverschrikker goed werk op je groenteveldje.
Veel plezier!
Äddi, KarelB.

bernard

Berichtdoor bernard » 12 dec 2017, 18:08

Hallo ,

Even een vraag ik had het in eerder berichtje over snacken maar ik vraag mij dus af of je bij de pomp dan geen zuurtjes kon kopen of koetjes repen die waren er toch immers eind jaren 50 begin jaren 60

Afbeelding

Zo als in de opmerking van Rob staat er nu bedienend personeel bij de Ford 12 M dit geeft een beter beeld. Het figuur is van de firma Hauser

Met spoorse groeten,

bernard

Terug naar “Off-topic: de kletsrubriek”