Wat heeft de Soester nu weer gedaan

Hier kun je gezellig praten over randverschijnselen van onze nulspoorhobby. Vertel waar je mee bezig bent. (Het beledigen van personen en het beschadigen van commerciële reputaties is verboden. En wordt bestraft.)
bernard

Re: Wat heeft de Soester nu weer gedaan

Berichtdoor bernard » 08 aug 2017, 16:24

Hoi HJ /Bertus en Cor,

Dank jullie wel ik ben dan ook heel erg blij eindelijk mijn eigen spoor nul ruimte heb daar 7 jaar op gewacht na het overlijden van mijn vader en de huizen crisis waardoor wij onze appartement niet kwijt raakte aan een nieuwe verkoper.

Kan vanaf half oktober de ruimte naar mijn eigen hand zetten wat ik nu niet kan met de ruimte die ik 5 jaar gehuurd heb.

Maar goed de ruimte heeft mij wel vijf jaar lang plezier in spoor nul bezorgd als ik daar aan het knutselen was of aan het rijden.

zodra de eerste bakken in de ruimte staan zal ik paar foto's plaatsen, eerste wil ik er even een mooi plafon in maken en de boel verlichten met led panelen verbruiken niet zo veel stroom. De muren en het dak zijn al geïsoleerd dus dat hoef ik niet meer te doen.

Met spoorse groeten,

bernard

KarelB

Berichtdoor KarelB » 08 aug 2017, 17:50

Dag Bernard,

Gefeliciteerd met je nieuwe BW. Sorry, ik bedoel woning. Een mooi gebied waar in de buurt ook nog drie spoorwegmaatschappijen.
Te overwegen: een combinatie van NS (of opvolger), DB en Bentheimer Eisenbahn.
Je kunt er alle kanten mee op en voorbeelden om de hoek.
Äddi, KarelB.

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 08 aug 2017, 18:42

succes met de verhuizing bernard, we zien de foto van de nieuwe baan wel verschijnen
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

bernard

Berichtdoor bernard » 08 aug 2017, 21:24

Hoi EP en Karel,

dank jullie wel voor de leuke reactie heb er veel zin in. Met de foto's komt het ook wel goed.

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 09 aug 2017, 22:03

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Vanaf half oktober als ik mijn spoor nul baan weer ga opbouwen dan wordt het nieuwe thema landelijk.

Dus dat betekend dat ik afstand ga doen van de stadhuizen vind dat niet zo passen bij toekomst station, Ik denk dat ik eerder een kale plek met iets van een boerderij lijkt mij wel leuk.

rond de bezine pomp wil ik iets van jaren 50 huisjes neer zetten stuk of twee en iets van kleine brandweer kazerne maken. en nog iets van een cafe.
Half oktober begin ik eerst met de module bakken neer zetten waar de bezine pomp op staat vanuit die basis ga ik de module baan op bouwen. daarna ga ik de module bakken tegen aanzetten waar de rails op ligt misschien gaat qua sporen plan wel iets veranderen door derde spoor doodlopen te maken misschien. of ver verleggen naar achterkant. voor het toekomstige station zou dat eigenlijk wel nodig zijn.

Maar goed heb daar voorlopig even de tijd om over na te denken.

Station 1 dat is Königshofen die komt in zijn geheel weer terug met een klein verandering dat de jaren 30 huizen nu meer naar voren gaan komen dus in de buurt komen te staan van het seinhuis, De rest met bus halte en kiosk dat blijft alleen wordt misschien het perron met 60 cm verlengt of met 1 meter. Hier kies ik voor omdat ik de mogelijkheid wil hebben om met vier 60 cm wagons te kunnen rijden plus een BR 01/BR 23 die mogelijkheid heb ik nu nog niet in de ruimte waar ik nu nog gebruik van maak.

Ik heb daar vanavond nog eens even goed over na zitten te denken op het moment dat ik in mijn hobby ruimte was, zo als ik heb eerder geschreven van uit die basis wil ik de baan weer gaan opbouwen. Zal wel paar jaar duren voordat de locs tussen de twee station kunnen rijden.

Met spoorse groeten,

bernard

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 09 aug 2017, 22:33

Komt vast wel goed allemaal Bernard.
Je hebt immers al de nodige ervaring en het wordt steeds beter.

Maare.... vraagje: ga je de naam van dit draadje nog veranderen?

;-)

groetjes

Hendrikjan

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 09 aug 2017, 23:08

we zijn benieuwd...... ik gok op: Wat heeft de Dalerpeler nu weer gedaan
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

bernard

Berichtdoor bernard » 10 aug 2017, 11:07

Hoi HJ,

Misschien wel zo leuk om het aan te passen toch.

gr bernard

edwin1974
Contacteer:

Berichtdoor edwin1974 » 10 aug 2017, 11:30

Gefeliciteerd met je nieuwe woning Bernard
Dat is een mooie grote hobby ruimte die je hebt
Ga je die nog verlengen voor je met je nieuwe baan begint?

edwin
RhB In Spur 1m

bernard

Berichtdoor bernard » 10 aug 2017, 11:58

Hoi edwin1974

Dankje wel

Ik wil de hobby ruimte wel verlengen alleen zal dat niet gelijk gaan gebeuren. Aangezien ik de ruimte waar ik nu gebruik van maak huur en die moet ik wel verlaten. Ik heb geen andere keus dan de huur ruimte half oktober leeg te halen en mijn module bakken in de nieuwe ruimte te zetten. Ik denk wel dat ik ga kijken of ik een paar stenen kan weg hakken zo dat de trein naar buiten kan rijden en daar een stuk baan nog aanleg zodat ik voor een paar jaar even extra rijlengte heb als het mooi weer is.

Ga wel kijken dat ik het op gegeven moment nog een ruimte van kleine 4 t/m 6 meter lang aan mijn hobby ruimte kan plakken zodat ik extra rijlengte krijg.

Kan natuurlijk niet de hele tuin in beslag nemen aangezien we ook nog een hele speelse Drent hebben die ook ruimte nodig heeft om de kunnen spelen. En misschien volgend jaar of het jaar daarop nog een zusje bij krijgt.

gr bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 12 aug 2017, 19:05

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Vanmiddag even een nieuwe Lenz wissel geplaatst bij station Königshofen zodat de locs nu nog mooier van spoor 1 naar spoor 2 kunnen rijden. Nu hoef ik ook niet meer bang te zijn dat ik de wissel lantaarns er af rijdt.

De wissel is erg makkelijk te bedienen met de hef boom toch wil ik op den duur kijken of ik de wissels digitaal kan bedienen of met een trek veer.

Afbeelding

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 12 aug 2017, 19:21

Hallo,

Hierbij nog een foto van mijn post trein op mijn spoor nul module baan. Langzaam begonnen om de goederen wagons in te richten met postzakken en pallets. Ziet al veel beter uit dan zo lege goederenwagon.

Afbeelding

met spoorse groeten,

bernard

Jaap Smith
Contacteer:

Berichtdoor Jaap Smith » 13 aug 2017, 08:02

Dat ziet er zeker heel leuk uit, geeft mij weer inspiratie.

Vriendelijke groet,

Jaap Smith

bernard

Berichtdoor bernard » 13 aug 2017, 11:53

Hoi Jaap,

Graag gedaan. komt nog wel meer in de goederenwagons te staan op den duur ben er met een begonnen. Al dat soort leuke kleine dingen kan je vinden op de spoor nul beurs in Giessen die plaats vind op 24 en 25 maart 2018

Met spoorse groeten,

bernard

Jaap Smith
Contacteer:

Berichtdoor Jaap Smith » 13 aug 2017, 12:45

Hoi Bernard,

Daar wil ik heel graag heen, maar dit valt tot nu toe gelijk met de NMF opendagen en daar doet onze vereniging aan mee. Dat was dit jaar ook het geval en omdat ik zelf de voorzitter ben van de modeltrein vereniging staat het beetje raar als ik er dan niet ben. Maar ik hoop volgend jaar er dan toch een keer naar toe te kunnen gaan.

Vriendelijke groet,

Jaap Smith

Terug naar “Off-topic: de kletsrubriek”