Oprichting nieuwe spoor nul club op Nederlands bodum

Dit subforum is voor bezitters/bouwers/gebruikers van modulen volgens de normen van de Werkgroep Spoor Nul Modulen.

Moderator: Marcel Geurtjens

Plaats reactie
bernard

Oprichting nieuwe spoor nul club op Nederlands bodum

Bericht door bernard » 21 mar 2013, 21:39

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Hierbij een kleine medeling van mijn kant. Net voor Ontraxs zijn een paar besprekingen plaats gevonden voor het oprichten van een spoor nul club met module baan naar Duits voorbeeld. Wij willen gaan proberen om in 2014 deel te nemen aan Ontraxs met een Module anlage wat inhoud dat het wel modelspoor nul gaat worden op hoog nivo.

Het rollend materieel waar gebruikt van wordt gemaakt zal van de folgende firma's zijn Kiss, MBW Lenz, Brawa enz. Loks die zeer zeker op de anlage komen te rijden zijn BR 01-10 Kiss BR 50 Lenz BR 23 Kiss BR 23 MBW V200-1 MBW V200-0 MBW V100 Lenz V160 Lenz V60 Lenz VT 98 Lenz BR 24 Lenz enz.

Half April zal vervolgens weer een bijeenkomst plaatsvinden waar we het precies gaan hebben over de bouw van module bakken het rails materiaal Wel is de bedoeling om het elektrische besturing systeem van Lenz te gaan gebruiken.

Mochten er spoor nul liefhebbers zijn die mee willen doen dan kunnen ze zich bij mij in Amersfoort melden.

Let op dit is dus alleen een club die wil gaan rijden met Duits materieel.

Tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

Bernard

ArnoldS

Re: Oprichting nieuwe spoor nul club op Nederlands bodum

Bericht door ArnoldS » 22 mar 2013, 15:59

Hoi Bernard,

Da's mooi nieuws! Nieuws dat misschien eigenlijk thuis hoort in de rubriek Het spoormeubel zodat meerdere spoor 0 liefhebbers het kunnen lezen.

Een modulebaan naar Duits voorbeeld, maar dat bestaat toch al bij Fremo?
Wil je misschien de tekeningen hebben van de genormeerde kopschotten van Fremo?

Bedoel je met 'op hoog niveau' ook dat de railkophoogte op 1,30 meter ligt ten opzichte van de vloer, of bedoel je dat je wilt houden aan een fijnere rail/wielnorm NEM 310 (2009) of misschien wel Proto45?
Is die bijeenkomst van deze groep tijdens de bijeenkomst van nulspoorders bij de NVBS te Amersfoort of breng ik je nu op een idee?

Vriendelijke groeten,

Arnold

PauldG

Re: Oprichting nieuwe spoor nul club op Nederlands bodum

Bericht door PauldG » 22 mar 2013, 23:35

Leuk! Ik heb een koffiepot van Bodum! :-))

Plaats reactie