Evaluatie van modulenbijeenkomsten

Dit subforum is voor bezitters/bouwers/gebruikers van modulen volgens de normen van de Werkgroep Spoor Nul Modulen.

Moderator: Marcel Geurtjens

Gesloten
RobK
Site Admin
Contacteer:

Evaluatie van modulenbijeenkomsten

Bericht door RobK » 09 mei 2005, 22:59

7 en 8 mei 2005 in Zeist. We hadden een prima baan: Buurtstation + Dommeldijk + Fiddleyard-Aansluiting. Opbouwen begon om tien uur; om half twaalf reed 't.
Ook fijn gediscussieerd over heden, verleden en toekomst van de diverse nul-groeperingen en hun functie.
Plaats eens een Nieuw Antwoord hierop!

BertS

7 en 8 mei

Bericht door BertS » 24 mei 2005, 16:22

Hoewel het er eerst naar uit zag dat we maar weinig belangstelling hadden, toch heerlijk gereden en gekletst. Beide dagen een gezellige vaste groep mensen. En dat oa op moederdag (hoewel dat voor mij iets puur commercieels is. Daarmee rekening houden is daaraan meewerken wat wat mij betreft niet hoeft!)
Mbt Buurtstation diverse problemen opgelost en tevens ontdekt dat mijn 2100 een ombouw nodig had. Dit de maandag daarna gedaan en tevens aan het buurstation gewerkt.

We hadden een leuke middellange baan en konden goed rijden.
Overigens: Gerard bedankt voor het lenen van je rijregelaar en ook bedankt voor de bouwbeschrijving. Een klusje voor in de zomer.

In de zomervakantie zet ik het Buurstation op in mijn school en ga lekker aan de gang.
Op de najaarsbijeenkomst zal het Buurtstation er dan ook hopelijk heel anders uitzien.

Bert.

RobK
Site Admin
Contacteer:

Nulweekeinde 15 en 16 oktober 2005

Bericht door RobK » 17 okt 2005, 10:23

De modulenbaan had een U-vormig arrangement, deze keer:
Utrecht Buurtstation - Denekamp - Dommeldijk - Okke (naam station?) - Apeldoornboog - Beekhuizen - Vork (met zijtak fiddle-yard) - Eerbeek - Lokdepot.
Volgens een telling van FritsB stond er 60 à 65 meter modulen.
Voorzover ik heb kunnen waarnemen, is de grootste afstand waarover doorgaande treinen hebben gereden tussen Eerbeek en Okke.
Vanuit mijn plek kon ik de dienstuitvoering op de Buurtstation-poot niet waarnemen.
Er waren geen grote problemen bij de opbouw, die zaterdag begon rond half negen en duurde tot twee uur. Zelf ben ik niet tevreden over de los ingestoken poten bij sommige van mijn modulen. Handig bij de montage, stevig genoeg tijdens bedrijf, maar lastig bij verplaatsen tijdens het opbouwen. Ook het justeren en fixeren van mijn smalle boogmodulen is nog steeds niet naar wens.
De 'zwarte lap' voor rond de poten (de baanjurk?) heb ik wel gesignaleerd, maar aan aanbrengen zijn we niet toegekomen. Waar is de lap nu?
Jammer dat er veel modulen waren zonder achtergrondplaten, maar wel begrijpelijk omdat er ook veel uitgetest werd. De modulenbaan was geen pure showbaan, deze keer.
Heel veel materieel gezien. Geleidelijk steeds meer Nederlands en ander continentaal. Leuk, zelfs een DE-II heeft er gereden. Al had die wegens zijn flenzen wat moeite met één tak van het driewegwissel te Vork, evenals de TEE. Heeft die NEM-wielen, misschien? De Vork'se strijkregels zijn zeer krap, maar nog wel Finescale.
Tot zover mijn duit in het modulenzakje.

bert slager

Bericht door bert slager » 17 okt 2005, 22:14

Beste allemaal,

Ten eerste: bedankt voor jullie grote inzet!
Helaas stond het buurtstation in een wat dode hoek; weinig licht en niet goed zichtbaar voor de rest,
In de loop van zaterdag en zondag werd het buurtstation als"fiddle-yard"
gebruikt, wat prima is.
Misschien moeten we overgaan bij zo'n grote modulebaan naar een beter
communicatiesysteem. Wie heeft een idee?

Na afloop heb ik mijn zoon Robbert aangemeld als lid van de stichting.
Hij gaat samen met mij de modulebaan van Alexander afbouwen.
Rob, Frits Thies, Arnold: zijn daar nog tekeningen van?
Wij willen voor volgend jaar de baan rijdend hebben.
Tevens zal dan het buurtstation aangekleed zijn.

Groet,

Bert

RobK
Site Admin
Contacteer:

Modulen Alexander

Bericht door RobK » 19 okt 2005, 10:30

Het hele archief van Alexander McLeod, een krat vol nuldocumenten, is door Frits Thies meegebracht naar Zutphen. Ik neem aan dat Arnold die heeft meegenomen. Misschien zit er een tekening tussen de papieren.

Arnold zou mij trouwens nog vertellen waarom hij bijna nooit meepraat op het Spoornulforum, maar dat is er niet van gekomen. Arnold, lees je dit?

FritsT
Contacteer:

Bericht door FritsT » 19 okt 2005, 20:46

Rob

Daar de door mij gevraagde bijeenkomst met de kleine groep "oude" spoor nullers niet van de grond kwam, heb ik de krat bij Frits en Okke Derksen geparkeerd.
Als bemiddelaar bij de overdracht van de nalatenschap vond ik dat laat in de zaterdagmiddag de beste oplossing. Zondag is er kennelijkdus ook niets mee gedaan. Jammer.
Dergelijke materiaal met persoonlijke informatie moet niet zomaar blijven staan en ergens op straat belanden.

Als er verder niets mee gebeurd, komt de krat weer naar mij terug waar ik de betreffende foto's en stukken zelf zal archieveren.
Afbeelding
Frits Thies

bert slager

Bericht door bert slager » 21 okt 2005, 21:57

Beste Frits,

Het verbaast mij dat met de krat tot nu toe niets is gedaan.
Hij is blijkbaar na zaterdag afgevoerd door:????
Ik hoop dat Arnold weet waar hij gebleven is.
Misschien zit er voor ons( Bert en Robbert) nog info in mbt zijn modulebaan, die wij nu aan het afbouwen zijn. Ik denk dan met name alles wat met electra zoals aansluiten van wissels etc te maken heeft.

Daarnaast is archivering van zijn stukken belangrijk voor ons Spoornul-archief.
Ik wil dat wel doen, maar waar is de krat?

Groet,

Bert.

bert slager

Bericht door bert slager » 21 okt 2005, 22:11

Beste allemaal,

Reeds deze week hard gewerkt aan de baan van Alexander.
Binnenkort volgen foto's.
De baan zal zowel als seperate baan en als onderdeel van onze modulebaan gebruikt kunnen worden.
Het streven van Robbert en mij is, om hem op Rail 2006 aan te melden als een Nederlandse 0-baan.

Bert en Robbert.

RobK
Site Admin
Contacteer:

Het archief van Alexander

Bericht door RobK » 22 okt 2005, 11:22

Uit deze opmerking maak ik op dat de krat bij FritsD en Okke is:

FritsT schreef:...heb ik de krat bij Frits en Okke Derksen geparkeerd.
Als bemiddelaar bij de overdracht van de nalatenschap vond ik dat laat in de zaterdagmiddag de beste oplossing

Ik heb vooral belangstelling voor evt. fotomateriaal. Dat wil ik graag lenen om het te scannen en op http://www.spoornul.nl te zetten.

FritsD
Contacteer:

Bericht door FritsD » 25 okt 2005, 20:56

De krat met mappen met onder andere fremo archieven van Alexander heb ik aan Arnold gegeven en die zou het samen met Marcel archieveren.

Groeten Okke

Marcel Geurtjens
Groepsmoderator

Bericht door Marcel Geurtjens » 25 nov 2005, 19:49

Hallo allemaal,
ook ik heb dit weekend genoten met een toen al dikke maar niet ontstoken scheenbeen. :) Een kleine week later lag ik in het ziekenhuis met een "Balkenende"-scheenbeen. :( Ik heb veel post gekregen waarvoor hartelijk dank.
Ik heb begin deze week voor het eerst dit forum geraadpleegd na ik wel ooit een testtopic geplaatst had in de testperiode.
Eigenlijk schande dus! :oops:
Maargoed ik las dat er ook na afloop enkele vragen gerezen waren waar ik misschien antwoord op kan geven. :roll:
>Rob, ik heb de zwarte jurk weer meegenomen en deze ligt weer als vanouds weer bij mij thuis.
>Rob, Bert, Frits, Frits, ik heb Arnold op die zaterdag horen zeggen dat hij dat krat mee naar huis zou nemen zodat wij tweeën het konden uitzoeken. Ik neem dus aan dat hij dit krat nu thuis heeft staan.
Tot zover de antwoorden op de vragen. Verder zal ik de testtopic op deze kleine gebruikersgroep weer herhalen en dus een nieuwe discussie openen. :wink:

Gesloten