Informatie over modulen (alweer)

Dit subforum is voor bezitters/bouwers/gebruikers van modulen volgens de normen van de Werkgroep Spoor Nul Modulen.

Moderator: Marcel Geurtjens

JacobVDB

Informatie over modulen (alweer)

Berichtdoor JacobVDB » 27 nov 2016, 14:25

Beste forumleden,

een tweetal vragen over het maken van modullen voor een baan.
Ten eerste, moet iemand zich hier verplicht aan houden als hij hoopt een keer mee te doen op het Spoor Nul Weekend (b.v. die van 2017) of zijn het richtlijnen?
Ten tweede, waar zijn de regels e.d. hiervoor te vinden? Ik heb een oud draadje hierover geraadpleegd onderin dit segment van het forum, maar de links naar de bestanden werkt niet meer.

Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Jacob

RobK
Site Admin
Contacteer:

Re: Informatie over modullen (alweer)

Berichtdoor RobK » 27 nov 2016, 19:37

Het handboek is ooit upgeload naar hier:

http://wiki.modelspoorwijzer.net/upload ... k_wsnm.pdf

Daar kun je lezen waar je minimaal aan moet voldoen om mee te kunnen doen in een nulmodulenarrangement. Tussen de genormaliseerde kopschotten met een spoor in het midden mag je doen wat je wilt; laat de voedingsleidingen van je spoorstaven aan de onderkant van de bak bij de kopschotten eindigen in een 4mm-banaanstekerbus; maak de voeding van je module(-inbreng) omschakelbaar zoals voorgeschreven; zorg dat de hoogte spoorstaaf boven de vloer 1007,5 mm is (ballastbed op 1000 mm + Pecospoor van 7,5mm), in hoogte verstelbaar +/- vijf centimeter. Nou dat is het, dat handboek is in feite overbodig...

logo-werkgroep-spoornulmod.gif
logo-werkgroep-spoornulmod.gif (2.96 KiB) 765 keer bekeken

PS Dat logo heb ik nog getikt op een zolderkamer in Den Haag met een geleende IBM-typemachine, met streepjesfolie ernaast geplakt.

JacobVDB

Re: Informatie over modullen (alweer)

Berichtdoor JacobVDB » 27 nov 2016, 19:52

Beste Rob,

dank je voor de link en het antwoord.
Nog één vraag: mag ik, als ik niet aan deze voorwaarden voldoe, wel of niet meedoen aan het Spoor Nul weekend?

RobK
Site Admin
Contacteer:

Re: Informatie over modulen (alweer)

Berichtdoor RobK » 27 nov 2016, 19:58

Je mag ALTIJD meedoen aan het Spoornulweekend.

Zelfs al neem je alleen een zak losse onderdelen mee en verder niks, dan ben je nog altijd van harte welkom!

Terug naar “Werkgroep Spoor Nul Modulen”