Buffers gezocht voor DB epoche 3 goederenwagens

Vertel wat je bouwt, en hoe. Zoek je documentatie? Heb je bouwproblemen?
FransT

Buffers gezocht voor DB epoche 3 goederenwagens

Berichtdoor FransT » 03 jul 2017, 21:03

Vraagje aan de kenners hier:

Ik heb een paar bouwpakketjes van Biemo gescoord: 2 assige goederenwagens van de DB, epoche IIIb. Deze pakketjes worden zonder passende buffers geleverd. Nou zie ik verschillende leveranciers met verschillende buffers op het internet, maar welke buffers zijn nou echt correct qua grootte (1:45) en vorm voor deze periode? En met welke leveranciers hebben jullie goede ervaringen?

Alvast dank voor de adviezen, Frans

PauldG

Re: Buffers gezocht voor DB epoche 3 goederenwagens

Berichtdoor PauldG » 04 jul 2017, 15:39

Hoi Frans,

Ik vond ook dat er tamelijk ielige buffers bij de Biemo kits zaten die bovendien helemaal van plastic waren. En met ielig bedoel ik dan niet de bufferhulzen, maar de kleine bufferschijven.

Het zou echter goed kunnen dat de meeste werkende modelbuffers juist te grote schijven hebben om overbuffering bij het rijden met modelschroefkoppeling te voorkomen. En wanneer ze dat allemaal hebben, dan valt het niet meer op. Of dan vinden we het 'normale' klein.

Over je vraag zou ik niet te lang nadenken. Gewoon huis tuin en keuken buffers nemen, geen korfbuffers, maar gesloten hulzen, geen vierkante bufferschijven, maar ronde en ook geen 'schwerlastpuffer' nemen; die kwamen volgens mij pas later. En bij een gewone goederenwagen mag er bij het indrukken ook een klein pinnetje aan de achterkant naar buiten worden gedrukt. Er zijn voertuigen waarbij daar geen ruimte is (bijvoorbeeld bij een Sik) en dan moet je de 'nicht durchstoszende' exemplaren nemen. Dat is bij jou niet aan de orde.

Dus ik zou een setje bij Schnellenkamp bestellen. Ze hebben nog veel meer leuks.

Groeten, Paul

FransT

Berichtdoor FransT » 16 jul 2017, 22:09

Ha Paul,

Zie nu pas je antwoord. Dank! Ik ga ze bestellen....

Groet! Frans

FransT

Berichtdoor FransT » 18 jul 2017, 21:11

Aanvulling: de oplossing, die in de zojuist verschenen SNM 29 wordt beschreven, is eigenlijk wel eleganter en praktischer....Ik twijfel nu.....

Terug naar “Loks, rijtuigen, wagons, treinstellen, trams”