Even aanmelden

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Frans.v.O

Even aanmelden

Bericht door Frans.v.O » 15 jun 2018, 23:54

Mijn naam is Frans van Oostveen, ik ben 59 jaar.
Ondanks dat ik spoor-1 fan ben, ben ik een trouwe bezoeker van de 'spoor-0 dagen' in Zutphen.
Altijd kijk ik daar met bewondering naar de messing zelfbouw-locomotieven. Iets wat bij ons in spoor-1 nauwelijks gedaan wordt.
Toen ik in Zutphen (2017) een etsplaat zag liggen voor de Oersik in spoor-0 dacht ik, die ga ik overtekenen naar spoor-1.
Inmiddels liggen er drie etsplaten bij mij thuis. Groot was mijn verbazing dat ik op dit forum lees dat er meerdere mensen bezig zijn met het bouwen van deze Oersik in spoor-1. Graag wil ik op dit forum de vorderingen en tips lezen van deze (en andere) bouwers en voor mij is dit de aanleiding om mij aan te melden bij dit forum zodat ik ook mijn eigen vorderingen kan vermelden. Helaas is wel één van mijn eigenschappen dat ik nog nooit iets afgemaakt heb, wie weet geeft dit forum mij meer stimulans. Ik ga vol goede moed aan mijn project Oersik beginnen.

CordeJong
Contacteer:

Re: Even aanmelden

Bericht door CordeJong » 16 jun 2018, 10:26

Hallo Frans,

Welkom hier op het forum. Je ziet er is ook een spoor 1 gedeelte hier op het spoor 0 forum, het bleek dat een aantal modelbouwers in de beide schalen bezig zijn. Zelf doe ik nog steeds Engels in 1:43,5 scale 7, en ook spoor 1 in 1:32 finescale. Het zelfbouwen in 1 is nog heel beperkt maar daar moet verandering in komen vind ik. Zelf ben ik met de DRG V6004 bezig uitvoering 1930 eigenlijk de voorloper van de NS Oersik. Verder ontwikkelen we op de Blokpost-Nul avonden voor de ombouw van spoor 1 wagons de zgn "Kastenstützen". Deze onderdelen worden in huis CNC geproduceerd en zijn te koop. De combinatie spoor 0 en 1 gaat prima want de technieken om zelf te bouwen zijn gelijk. Daarbij komt als je in spoor 1 een uniek model wilt hebben dan moet je of je beurs wagenwijd open trekken of zelf aan de slag gaan nu dat laatste is de verbinding met spoor 0. Ook het verbeteren van spoor 1 modellen is een interessante bezigheid, want niet elk toch wel duur model is correct. Ik hoop dat je hier op het forum info vind waar je wat aan hebt. Maar als ik mij niet vergis jij was toch met een 1:32 NS Sik bezig?
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Frans.v.O

Re: Even aanmelden

Bericht door Frans.v.O » 18 jun 2018, 20:13

polystyrol deurtjes 014.JPG
Deze foto is van 2010
Zo ziet de Sik er in 2018 nog steeds uit, alleen meer stof.

Plaats reactie