Weer een spoor 0 fan erbij!

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Ron Kros

Weer een spoor 0 fan erbij!

Berichtdoor Ron Kros » 25 mar 2017, 07:21

Goedemorgen spoor nullers, mijn naam is Ron Kros, en ben sinds enkele weken bezig met de ombouw van een H0 baan naar Belgisch voorbeeld naar een spoor 0 baan naar Belgisch voorbeeld. Dit is een uitdaging, maar met de komst van een NOHAB Bolle neus van NMJ in het najaar was de keuze voor mij snel gemaakt. Duits is ook prachtig, maar Belgisch is het voor mij helemaal, ik zal ook zelf alle huizen bouwen van styreen en karton, en het verder heel simpel houden, omdat ik nogal eens verstrikt raakte in te veel wensen. Mijn Spoor 0 baan zal eenvoudig van opzet zijn, uitsluitend goederenverkeer, 4.85 meter lang, handbediende wissels, geen schaduwstations, tijdperk 3-4, soms later...dus een prachtige MTH GATX ketelwagen zal ook rondrijden, ik wil gewoon veel plezier gaan beleven aan deze prachtige schaal, zonder mijzelf beperkingen op te leggen. ik zal niet dagelijks op het forum actief zijn, ivm een drukke baan en ik moet natuurlijk wel bouwen aan mijn baan...
ik zal jullie indien mogelijk op de hoogte houden van mijn vorderingen de komende maanden/jaren

Met vriendelijke groet,

Ron Kros

KarelB

Re: Weer een spoor 0 fan erbij!

Berichtdoor KarelB » 25 mar 2017, 09:06

Moien Ron,

Hartelijk welkom in de spoor 0 wereld. Een goede keus.
Ook ik ben blij met de komst van de NMJ bolle neus, maar dan de CFL-versie. Ik wil de CFL kant op, maar dat zal niet mee vallen. Ik heb pas een Schnellenkamp 4-assige railtransportwagen en een Bofferding Oppeln die jarenlang op het station van Luxemburg-stad stond.
Ik wens je veel plezier.

Äddi, Karel Bensing.
Äddi, KarelB.

Gert-Jan

Berichtdoor Gert-Jan » 25 mar 2017, 09:54

Welkom op het forum Ron, ik hoop dat je ook af en toe iets wilt laten zien van je project. Hier wordt veel gebouwd in de vroegere tijden dus een modernere spoor 0 baan lijkt me zeer de moeite waard.

Groet, Gert-Jan

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 25 mar 2017, 11:27

Ron,

Welkom op het forum succes met de bouw van je spoor 0 baan naar Belgisch voorbeeld.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Ron Kros

Berichtdoor Ron Kros » 25 mar 2017, 16:32

Goedemiddag Karel, Gert-Jan en Cor, en overige 0 spoorders...de CFL versie van de bolle neus zal ook een prachtige locomotief worden, en ik hoop dat een fabrikant als Lenz misschien een keer een Belgische Loc zal uitbrengen, omdat ik vernomen heb dat spoor 0 in Belgie ook groeit..een goed teken!

Ik hou jullie op de hoogte, voorlopig ben ik nog druk met de onderbouw, rails en wissels (Lenz-Peco) zijn besteld, dus er zit beweging in...
ik heb een paar foto's gemaakt nadat ik mijn eerste wagons op de (lege) onderbouw had gezet...meer kan ik jullie op dit moment niet bieden, maar ik beloof meer te plaatsen...(helaas is de winter voorbij..het is weer voor de fiets, dus modelbouw zal iets stagneren) Ik krijg op dit moment de foto's niet toegevoegd (te grote bestanden) ik ga er aan werken om ze alsnog te versturen, tot hoeveel MB kan ik normaal gesproken foto's plaatsen?

Groeten, Ron

Ron Kros

Berichtdoor Ron Kros » 25 mar 2017, 16:39

image-2017-03-25.jpg

RobK
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor RobK » 16 apr 2017, 22:19

Het bouwdraadje van Ron lees je hier:
viewtopic.php?f=5&t=816515