Weer een nuller

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Wiechert

Weer een nuller

Berichtdoor Wiechert » 24 jan 2017, 17:57

Beste mensen,

Mijn naam is Wiechert. Ik heb zo'n 15 jaar geleden op een beurs eens een startset van FAMA/UTZ gekocht (spoor 0m), omdat nul zo'n mooie schaal is. Sinds kort heb ik de hobby weer serieus opgepakt en ben nu een Hollandse smalspoorbaan aan het opbouwen. Het thema is het platteland met stoomtrammetjes, maar wel met veel vrijheid. Als ik iets mooi vind maar het past niet helemaal in het tijdperk, dan rijdt het bij mij toch ;-) . Een en ander houdt in dat ik veel moet ombouwen, want origineel is UTZ/FAMA/Alpinline een Zwitsers thema. Maar ombouwen is juist de hobby.
Sinds kort heb ik een normaalsporig trajectje geïmplementeerd met een kleinschalig overslagstation (kisten, kolen, vee, landbouwspul). Ik vind het normaalspoor in schaal 0 van tegenwoordig echt geweldig mooi, maar ik kan geen complete 0-baan kwijt op mijn bescheiden zolder.
Graag zou ik daarom iets met regiogenoten willen beginnen op basis van een modulebaan en dan 1x per maand of zo samen bouwen/rijden. Als er dus mensen zijn in de regio West Overijssel/Zuid Drenthe/Noord Veluwe die dit een goed plan vinden...
(Het is mij niet goed duidelijk of dit soort initiatieven binnen dit forum al bestaan, anders hoor ik dat graag).

Groet,
Wiechert

Gert-Jan

Re: Weer een nuller

Berichtdoor Gert-Jan » 24 jan 2017, 18:10

Hallo Wiechert, welkom op dit forum. Je plannen klinken goed, smalspoor in combinatie met normaalspoor. Dat kan mooi worden. Over je ambitie om met mensen modulen te gaan bouwen om lekker te rijden, ook dat klinkt goed. Er is een systeem met spoor 0 modulen, ik weet alleen niet hoe bezig men er mee is.

Groet, Gert-Jan

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 24 jan 2017, 19:34

welkom!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

JanHdH

Berichtdoor JanHdH » 24 jan 2017, 19:40

Hallo Wiechert,

Leuk dat je voor spoor 0 en vooral ook 0m gekozen hebt en om daarover op dit forum mee te discussiëren.Zoals in een ander draadje opgemerkt wordt kan je op dit forum minder ah's en oh's verwachten voor werkstukken die je ons laat zien dan op sommige andere fora.Daarentegen kan je hier wel deskundig advies verwachten van modelbouwers van wie velen al decennia met spoor 0 bezig zijn.Een Nederlandse smalspoor tram is inderdaad een geweldig interessant thema.Ik ben zelf met de RTM bezig en ben van plan daar nog jaren mee door te gaan.Er zijn natuurlijk nog talloze andere smalspoor trambedrijven in Nederland geweest.Anderzijds vind ik ook de Furka-Oberalp Bahn en Schöllenenbahn in Zwitserland erg interessant en ben van plan daar ook een stuk modelbaan van te gaan maken.Spoor 0m modules zijn er nog niet.Zelf heb ik wel met RobK afgesproken dat ik een aansluiting op zijn Eiland Waan ga maken.Afgelopen zondag heb ik ook met Marc_tramt nog gesproken over de mogelijkheid om 0m modules te gaan maken.Staande naast de BNLS-modulebaan kwam de gedachte op dat een 0m variant van deze modules wel een mogelijkheid zou kunnen zijn.Zelf heb ik al twee van dergelijke modules.

Succes met het uitwerken van jouw plannen,

Met vriendelijke groeten,

Jan den Haan
Rotterdamsche Tramweg Maatschappij , trams op Walcheren (SW en TVFM), NZH tram , Furka Oberalp Bahn

Wiechert

Berichtdoor Wiechert » 24 jan 2017, 22:04

Dank voor de reacties!

ik begrijp dat ik niet helder ben geweest.
Ik heb een 0m-baan op zolder, maar vind de 0-modellen van Lenz, Brawa, etc, zo mooi dat ik graag ook met dit materiaal wil rijden.
Dus mijn idee was om met dit normaalspoor, dus normaal schaal 0, in modulevorm te doen, samen met anderen.

Groet,
Wiechert

FrankJ

Berichtdoor FrankJ » 24 jan 2017, 22:30

Dag Wiechert,
Welkom op het forum!
Misschien had je het al gelezen, maar je bent, net als iedereen die op dit actief is of meeleest, van harte uitgenodigd bij de voorjaarsbijeenkomst met modules in Oldenzaal aanstaande zaterdag en zondag.
Groeten, Frank
Groet, Frank

Modules Bouwhuistunneltje Enschede, NS mechanische beveiliging

bernard

Berichtdoor bernard » 25 jan 2017, 09:38

Hoi Wiechert,

Welkom hier in forum even over module bouw. zelf heb ik zeer mooi module bakken systeem wat heel eenvoudig op te zetten is Gemaakt door Ernst Jorissen.

gr bernard

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 25 jan 2017, 20:08

Hallo Wiechert,

Welkom op het forum.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Terug naar “Nieuw hier? / Even voorstellen / De spelregels”