Even Voorstellen Daniël

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Daniel

Even Voorstellen Daniël

Bericht door Daniel » 12 okt 2016, 21:07

Beste iedereen,

In de aanloop naar het Spoor Nul Weekend in Zutphen, leek het mij wel zo netjes om mijzelf hier voor te stellen.

Ik ben Daniël, bijna 31, woonachtig in Oss, en sinds een jaar ook 0 spoorder, al is het dan wel 0m.

In het dagelijks leven werk ik als adviseur voor een financieel dienstverlener en in mijn vrije tijd bouw ik veel aan treinbanen en helaas veel te weinig aan mijn eigen banen. Het leuke is wel dat ik dus niks met treinen heb, maar ik vind de techniek en houtbewerking gewoon heel erg leuk. Dat houtbewerken is een grote hobby en komt nu voornamelijk in die vorm tot uiting dat ik hier en daar een onderbouw voor een treinbaan bouw voor anderen. Gewoon omdat het leuk is.

Een jaar of 5 inmiddels geleden kreeg ik van iemand een digitaal startsetje van Fleischmann, ik zat even tussen twee projecten op mijn werk en toen werd het van kwaad tot erger. Eerst begonnen met de gebruikelijke ovaal op een grote plaat, snel van geleerd en daarna een module pendelbaan in H0, welke ik nog steeds heb en ook dit jaar voor de derde keer op Eurospoor te zien is. Die baan komt waarschijnlijk nooit af en dat geeft ook niet.

Een jaar geleden was ik op de Fazination Modellbau in Friedrichshafen waar ik het 0m spul van Bemo tegenkwam. Ik ben ervoor gevallen. Superleuk spul.
Het hele bouwverslag met veel foto's hiervan is HIER te vinden.

Om het hele topic naar dit forum te verhuizen is mij iets teveel werk voor nu.

Vragen/opmerkingen mag altijd.

groeten en tot komend weekend!

Daniël

E-P
Contacteer:

Re: Even Voorstellen Daniël

Bericht door E-P » 12 okt 2016, 22:11

welkom! ik had het draadje op benelux al gespot, mooi project!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

JanHdH

Re: Even Voorstellen Daniël

Bericht door JanHdH » 12 okt 2016, 23:06

Hallo Daniël,

Welkom!.Jouw baantje ziet er leuk uit.Zelf heb ik ook enkele Bemo 0m wagentjes en de Tm 2/2 Rangiertraktor.Ik heb deze eigenlijk alleen maar om iets te hebben dat al kant-en-klaar is.Mijn belangstelling gaat vooral uit naar de Furka-Oberalp en Schöllenenbahn.Wanneer je de modellen die Ferro Suisse daarvan levert te duur vindt komt dat helaas neer op zelfbouw.Ik ben dan ook pas nog eens in het Bundesarchiv in Bern geweest en daar enkele tientallen tekeningen van rollend materiëel en infrastructuur laten scannen.Dat kost daar slechts CHF 8,00 per A1/A0 scan.De Rhätische Bahn levert ook tekeningen aan modelbouwers, maar die vragen daar het tienvoudige voor (CHF 80,00).Daar komt bij dat de Matterhorn-Gotthard Bahn het oude archief dat zij van de Furka-Oberalp Bahn geërfd hadden vernietigd heeft.In het Bundesarchiv in Bern zijn uiteraard ook veel tekeningen van materiëel en infrastructuur van de Rhätische Bahn.

Succes met bouwen,

Vriendelijke groeten,

Jan den Haan
Rotterdamsche Tramweg Maatschappij , trams op Walcheren (SW en TVFM), NZH tram , Furka Oberalp Bahn

Plaats reactie