Even voorstellen, Gert-Jan

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Gert-Jan

Even voorstellen, Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 28 aug 2016, 19:22

Hallo allen,

Mijn naam is Gert-Jan bijna 50 en ik woon in het noorden van het land. Sinds mijn tiende in het bezit van modeltreinen, eerst Marklin vervolgens overgestapt op Amerikaans gelijkspoor en na nog wat andere omzwervingen sinds een week begonnen aan een spoor 0 rangeerbaan. De aanleiding van deze stap was een gesprek met een modelbouw vriend tijdens een "naar Houten" autorit, allebei waren we erg onder de indruk van deze schaal. Vervolgens ben ik materieel en rails gaan kopen. Verwacht voorlopig geen messing en zelfbouwrails, eerst me deze schaal maar eens eigen maken.

Ik heb de beschikking over een kleine hobbyruimte en vandaar ook een bescheiden start, mijn ruimte bevat momenteel ook nog 3 h0 banen, de toekomst van deze projecten is echter ongewis. Mochten mensen interesse hebben in mijn bouwkunsten in h0 dan verwijs ik ze naar Bnls waar ik onder de naam G-J berichten plaats. Dit is echter een spoor 0 forum en vandaar mijn aanmelding en volledige naam. Ik hoop veel van jullie over deze schaal op te steken!

Zodra ik heb uitgevogeld hoe ik foto's kan plaatsen zal ik een bouw verslag starten, voorlopige werktitel: "Ostmuhle".

Met vriendelijke groet, Gert-Jan

E-P
Contacteer:

Re: Even voorstellen, Gert-Jan

Bericht door E-P » 28 aug 2016, 19:45

welkom!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

Marcel Geurtjens
Groepsmoderator

Bericht door Marcel Geurtjens » 28 aug 2016, 23:09

Welkom op dit forum.

Marcel Geurtjens :mrgreen:
Groeten,
Marcel Geurtjens :mrgreen:

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 29 aug 2016, 09:13

Gert-Jan,

Welkom op het spoor 0 forum. Succes met het uitzoeken en bouwen bouwen van je 0 baan.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Jaap Smith
Contacteer:

Bericht door Jaap Smith » 29 aug 2016, 20:17

Ook namens mij, welkom op het spoor 0 forum.

Vriendelijke groet,

Jaap Smith

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 02 sep 2016, 10:01

Heren, dank voor de verwelkoming! Ik zal dit weekend eens met mijn computerhandige zoon kijken of ik een bouwdraadje met foto's kan starten. Misschien is er iemand die me wijzer kan maken:" kan ik vanuit dropbox foto's uploaden of moet ik een foto emmer account gaan aanmaken?'

Groet, Gert-Jan

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 02 sep 2016, 10:34

Wanneer je een bericht schrijft, zie je onder het tekstvak twee tabbladen: Opties en Bijlagen. Met Bijlagen kun je foto's toevoegen. Graag niet te groot (max. 800 breed, bijvoorbeeld) en niet te veel per bericht (max. 3 foto's per bericht à 700kB). Succes ermee!

JanK

Bericht door JanK » 02 sep 2016, 11:11

Hallo Rob,

Als ik even mag inbreken in dit draadje, om niet de site met teveel data te belasten, als je nu een kopie van een link uit bijvoorbeeld de site van Flickr gebruikt, via de img optie, is dat dan ook belastend voor de site?
Je schrijft, liever niet meer dan 3 foto's per bericht, en daar ben ik mijzelf nu niet bepaald van bewust, dus daar ga ik al over de limiet.

En Gert Jan, natuurlijk van harte welkom op dit forum!

Mvrgrt,

Jan

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 04 sep 2016, 22:18

Gert-Jan vindt het vast niet erg als we even doorpraten over die foto's.

Links naar je eigen foto's op FlickR, Photobucket etcetera zijn niet belastend voor de forumsite; het is juist goed om het zo te doen. En je mag er net zoveel in je bericht zetten als je wilt. De FlickR-foto's zie je wel weergegeven in het bericht, maar de bestanden zelf staan bij FlickR op de server (en die hebben iets meer ruimte dan wij).

De beperking van het aantal foto's heeft betrekking op foto's die je als bijlage toevoegt aan je bericht. Die foto's komen dan namelijk op de server van het forum te staan.

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 11 sep 2016, 11:58

Afbeelding

Test!

Gert-Jan

bernard

Bericht door bernard » 12 sep 2016, 22:08

Hoi Gert-Jan,

Welkom hier. Ik ie op de foto dat jij of de BR 211 heb of Br 212 die vervuilt is. Heb jij dat zelf gedaan of laten doen.

Met spoorse groeten,

bernard,

PS wens jou veel bouw plezier met spoor nul

Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan » 16 sep 2016, 18:09

Hallo Bernard, ik heb een 211 en deze is door de vorige eigenaar licht verweerd. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om er zelf mee aan de gang te gaan. De lok mag wel wat viezer! Al mijn half nul materieel heb ik zelf te grazen genomen dus dat moet in deze schaal ook wel lukken.

Als ik me niet vergis heb jijzelf deze lok ook in je handen gehad, ik kocht deze voor een zeer vriendelijke prijs op de laatste editie van Rail.

Mvg Gert-jan

bernard

Bericht door bernard » 17 sep 2016, 10:53

Hoi Gert jan,

Inderdaad klopt alleen leuke is dat ik de zelfde loc de BR 211 later in een winkel in Belgien nog goedkoper kon kopen en deze was gloednieuw. Wel is mijn plan om van de winter de machinisten huis aan te gaan pakken en dese de juiste ramen te geven. zit nog op onderdelen te wachten van Kruger modellbau deze goede man is daar niet zo snel mee.

Met spoorse groeten,

bernard

Plaats reactie