Rieske stelt zich voor

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
Rieske

Rieske stelt zich voor

Bericht door Rieske » 07 feb 2016, 11:44

Hallo allemaal,

Zoals je in het onderwerp al hebt kunnen lezen ben ik Rieske en bezit 56 lentes.
Ik hou me hoofdzakelijk met H0 bezig. Maar omdat we bij de ModelspoorGroep 's-Hertogenbosch sinds een paar weken in het bezit zijn van een heuse spoor0 baan. Lijkt het me niet verkeerd om me eens in de 0 materie te gaan verdiepen. Deze baan is nog niet digitaal gemaakt. De groep gaat nog beslissen wat het besturingsysteem moet gaan worden. Er wordt onder andere gedacht aan BidiB of misschien wel Raptor. Een ding is zeker de baan moet via externe regelaars ook aan te sturen zijn, te denken aan iPad, Phones en wat al niet meer.
Naar alle waarschijnlijkheid zal er via een Raspberry Pi het programma iTrain gaan draaien. Wat ik graag doe is huisjes bouwen van karton, dat wat de een weggooit, gebruik ik om er nog iets van te maken, dat doe ik hoofdzakelijk op H0 maar 0 lijkt me nu ook een uitdaging.

Tot later in de topics
Groet Rieske

Edit:
Foto toegevoegd.
Afbeelding
Spoor0 baan MSG 's-Hertogenbosch

max

Re: Rieske stelt zich voor

Bericht door max » 08 feb 2016, 19:11

Welkom Rieske,

Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar jou gebouwen uit karton, zelf ben ik ben ik ook altijd bezig met het "recycelen" van spullen.

Ik hoop regelmatig dingetjes van je voor te zien komen.

Groet

Max
“Berkelburg” De nooit gerealiseerde verbinding Bitburg - Neuerburg (Bitburg-West - Berkelstadt - Berkelburg - Neuerburg) DB KBS 248m in tijdperk III.

E-P
Contacteer:

Bericht door E-P » 08 feb 2016, 21:04

welkom
!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

bernard

Bericht door bernard » 14 mei 2016, 20:33

Hoi Rieske,

Welkom Erg leuk dat in Den Bosch nu ook gebouwd wordt met spoor nul ben benieuwd wat jullie er van gaan maken.

gr bernard

Plaats reactie