Een nieuweling

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
JacobVDB

Een nieuweling

Bericht door JacobVDB » 21 apr 2015, 21:06

Goeden avond, ook ik wil mij in dit forum voorstellen, ook namens mijn zoon.
Ik ben Jacob, een geschiedenisdocent afkomstig uit Twente. Mijn zoon gaat 4 jaar worden en is verzot op spoorwegovergangen en treinen.
Afgelopen winter kreeg ik een speelgoed treinset cadeau van mijn vader (zie bijlage). Omdat de set al enigszins aan het slijten is (is de kwaliteit ook naar) ben ik gaan nadenken wat ik ermee moet. Mijn zoon is er helemaal verzot op. Ook is de schaal echt ideaal voor hem en mij. Dus na het opmeten van de rails kom ik tot de conclusie dat het spoor Nul is. En nu is waarschijnlijk een nieuwe hobby geboren.
Ik ben compleet onwetend op dit gebied en ben via mijn internet zoektocht gekomen bij dit forum als het forum op dit gebied. Ik hoop dan ook dat mijn zoon en ik veel mogen leren hier. Alvast bedankt daarvoor! Wij hebben een voorkeur voor 'kleine treinen' aldus mijn zoon (lees smalspoor, zoals de Harzer Schmalspurbahnen), maar Engelse treinen zoals Thomas zullen ook niet in verkeerde aard vallen.

Groet,
Jacob (en Roland),
Bijlagen
Treinset.jpg

CordeJong
Contacteer:

Re: Een nieuweling

Bericht door CordeJong » 22 apr 2015, 21:09

Jacob & Zn

Welkom op dit forum je zult hier alles kunnen vinden over spoor 0. En vind je het niet dan gewoon vragen want de kennis over spoor 0 is meer dan voldoende aanwezig.
Succes met je stap in de 0 wereld.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Plaats reactie