Ook even voorstellen

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
Plaats reactie
JohnR
Contacteer:

Ook even voorstellen

Bericht door JohnR » 09 apr 2018, 20:27

Hallo, Ik ben John Rapmund en heb een paar weken geleden me aangemeld voor dit forum en nu even tijd om wat te schrijven.

Ik ben begonnen in de modelbouw in de jaren 60 toen ik 12 was met Marklin H0. Heb hierin enkele banen gehad maar sinds 2008 ben ik eerlijk gezegd een verwoed Spoor 1'er ( 1:32) en verzamel ik alleen nog NS-materiaal in H0. Waarom dan in het Spoor 0 forum.

Een goede twee maanden geleden kwam ik in contact met iemand om wat op te halen voor mijn zoon dat hij op marktplaats gekocht had ( Lego ) en dan blijkt dat de verkoper een echte trein nerd is en met Spoor N en LGB rijdt. Nou dan komen de praatjes. Blijkt dat hij van de NMF in beheer heeft de oude Hefbrug uit het Spoorweg museum en dat die mooie brug al minimaal 15 jaar opgeslagen staat. Te koop was de brug niet. De brug is spoor 0. Tijdens een later contact werd het idee geboren samen een Spoor 0 baan te bouwen en daarin de module van de Hef in op te nemen. Zo gezegd zo gedaan en we zijn aan de slag gegaan om vanaf volgend jaar de baan maar meer de brug te tonen aan het modelspoor publiek op beurzen. Inmiddels heb ik daarvoor de rails, wissels en een 12-tal goederenwagons aangeschaft.

Als enthousiast spoor 1'er waren er ook plannen met anderen voor een Brabantse moduleclub in Spoor 1.Die plannen worden nu vermengd met de Spoor 0 plannen en zijn we gekomen tot een modelspoor club voor Spoor 0 en Spoor 1 met de vermoedelijke naam Spoor 1-0 Zuid. Met Zuid wordt dan met name bedoeld geïnteresseerden in Spoor 0 en 1 uit Brabant en de Zeeuwse eilanden. Alles is nog pril maar we vermoeden dat er in deze gebieden toch Spoor 0 en 1 modelspoorders moeten zijn die zich zouden willen aansluiten en een paar keer per jaar bijeen te komen, aan enkele beurzen of demonstraties deel te nemen en gegevens en informatie te delen.

Deze " even voorstellen" is dan ook een oproep voor deze modelspoorders die hun "ei" niet kwijt kunnen omdat er geen verenigingen in de buurt zijn. Geïnteresseerd stuur me dan een berichtje.

John Rapmund.

Gert-Jan

Re: Ook even voorstellen

Bericht door Gert-Jan » 10 apr 2018, 14:24

Hallo John, welkom bij dit forum. Je plannen klinken interessant, ik ben benieuwd.

Groet, Gert-Jan

Floris

Bericht door Floris » 11 apr 2018, 14:39

I.d.d. Welkom op dit forum.
Grootse plannen lees ik al,ben benieuwd hoe e.e.a. zich zal ontwikkelen.

CordeJong
Contacteer:

Bericht door CordeJong » 12 apr 2018, 19:09

Hallo John,

Welkom op dit forum zelf houd ik me bezig met 0 en 1. Ik weet dat er een aantal spoor 0 liefhebbers ook met spoor 1 bezig zijn. Kan prima te zamen deze schalen. Wij hebben elkaar enige jaren geleden ontmoet, ik heb toen een aantal Peco Gauge 1 rails van je overgenomen en deze bij je thuis afgehaald. Rails zijn ingebruik op mijn schaduwstation, het zichtbare gedeelte van mijn spoor 1 baan is S49 finescale. Succes met de bouw van de spoor 0 baan met de hefbrug.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Scale 7 Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: Schaal 1:32 DRG periode 1925-1939 normaal en smalspoor.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Plaats reactie