Nieuw hier

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
fritswe

Nieuw hier

Berichtdoor fritswe » 12 nov 2017, 13:38

Hallo Allemaal,

Nieuw hier op het forum en nieuw met 0 spoor. :-))
Lang geleden ben ik begonnen met N spoor en wat me toen opviel was dat er weinig Nederlands materiaal in N schaal was te verkrijgen.
De bekende Wadloper en Koploper waren eigenlijk het enige wat me aansprak. Een Plan U of Plan V was niet te krijgen.
Ik heb me wat verdiept in het CNC frezen en wat later heb ik op de beurs in Dordmund mij een CNC freesmachine aangeschaft .
Niet veel later, ongeveer 2008, heb ik mij verdiept in het 3d tekenen en 3d printen.
De Wadloper was de eerste uitdaging en samen met Mitchel en Mark stonden we op een gegeven moment op Rail samen met het Beneluxforum team.
Shapeways was er ook en die printe deze dagen mijn Wadloper.
Het stond allemaal nog in de kinderschoenen maar we zijn nu een aantal jaren verder en ik heb een hoop bij geleerd.
De Wadloper heb ik opnieuw getekend maar nu niet vanaf een schets maar met de orginele tekeningen.
Het vrirus had mij nu echt te pakken.
Schaal N is toch wel klein en HO is heel erg mooi, de grotere schalen zijn toch wat meer handzamer. Je kan er meer mee en de uitdaging iets te maken
wat ook functioneert was wel erg groot.
De eerste grote uitdaging was de Mak G1206 in schaal 1 die ik op verzoek van een kleinserie fabrikant getekend heb. En al zeg ik het zelf, het is een geweldig model geworden.

Toen kreeg ik een verzoek uit Schotland om een 1200 kap in 0 te tekenen. Dat was toch wel bijzonder. Dus dat heb ik gedaan. Andere treinen verschaald van ware grote naar 0 (ik teken op ware grote) en wat kappen geprint op mijn eigen 3d printer om te kijken of het wat is.
De kappen mee genomen naar de beurs in Zutphen om te kijken of er belangstelling voor is. De reacties waren positief.
Nu heb ik me dus hier aangemeld om wat van mijn 3d printen te laten zien.

Groeten

Frits Westers
Bijlagen
IMG_7937b.jpg

ArnoldS

Re: Nieuw hier

Berichtdoor ArnoldS » 12 nov 2017, 23:40

Hallo Frits,

Van harte welkom! Zeer interessante benadering van modelbouw, dat 3D ontwerpen en printen is toch een mooie uitkomst.

Vriendelijke groeten,

Arnold

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 13 nov 2017, 00:08

Welkom!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

edwin1974
Contacteer:

Berichtdoor edwin1974 » 13 nov 2017, 04:36

Welkom op het forum Frits

Groetjes edwin
RhB In Spur 1m

Marcel Geurtjens
Groepsmoderator

Berichtdoor Marcel Geurtjens » 18 nov 2017, 13:31