Ook ik stel me graag even voor

Waar dit forum over gaat, en hoe het werkt. Stel hier je praktische vragen, bijv.: hoe schrijf ik een bericht? Hoe plaats ik foto's?
Vertel de anderen wie je bent. En we hebben weinig regels hier. Maar hou je daar dan wel aan, svp.
PaulS

Ook ik stel me graag even voor

Berichtdoor PaulS » 21 apr 2017, 14:32

Goeiendag beste Spoor 0 liefhebbers. Ik stel me ook graag even voor.

Mijn naam is Paul Sturm en ik kom uit het zuidwesten van het land.
Ik ben thans 62 jaar en ben sinds jaar en dag een enorme liefhebber van het Engelse spoor. De enorme variëteit aan soorten en types dieselmaterieel gevoegd bij de uniforme blauw/grijze kleurstelling (met die kenmerkende gele neuzen) maakten op mij bij mijn eerste bezoek in 1971 een enorme indruk. Da's altijd zo gebleven.

Ik heb zelf geen modelbaan (wel ooit gehad) maar ik verzamel thans modellen gewoon voor het zicht en plaats ze in vitrines enz. Naast een redelijke verzameling in schaal 00 (die zijn ietsje groter dan h0) ben ik met Spoor 0 begonnen toen ik op een verzamelaarsbeurs in Oostmalle (B) enkele jaren geleden voor een bescheiden prijsje de hand wist te leggen op een Engelse (Lima) dieselloc van de class 33, samen met drie stuks Mk.1 rijtuigen in de kleurstelling van Network SouthEast. Voor €100 voelde ik me de koning te rijk en zo kwam ik op het spoor van Spoor 0 (gauge-0 in Engelse termen). Ik koop en bewerk graag modellen van "modern" materieel zoals ik dat zag tijdens mijn trips naar Engeland, richt me niet op stoomlocs.

Daarnaast ben ik betrokken geraakt bij een vereniging welke 2 stuks English Electric Class 50 diesellocomotieven aan het restaureren is en zit inmiddels in het bestuur in de rol van ledensecretaris (http://www.renownrepulse.com).

Gaat het dus over British Rail, dan heeft het mijn interesse, maar ik ben ook een enthousiast NVBS lid en bezoek ook graag museumspoorlijnen hier op het vasteland.

FritsS

Re: Ook ik stel me graag even voor

Berichtdoor FritsS » 21 apr 2017, 15:30

Welkom Paul,

Er zijn hier meer "fanaten" van Engelse treinen, maar anderen hebben weer andere modellen. Kortom een gevarieerd forum.
Veel lees plezier hier.

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 21 apr 2017, 17:06

welkom!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 21 apr 2017, 18:23

Welkom Paul,
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

JanHdH

Berichtdoor JanHdH » 21 apr 2017, 20:20

Hallo Paul,

Leuk dat je ook belangstelling hebt voor het Engelse spoor.Er zijn daar vele interessante treinen en spoorlijnen.Toen ik nog in Middelburg woonde en je nog met de Olau Line van Vlissingen naar Sheerness kon varen kwam ik vaak in Kent en Sussex.Mijn eerste associatie met Network SouthEast zijn echter niet de diesellocomotieven maar de elektrische treinstellen.Die hadden vroeger vaak wat rommelige doorloopkoppen en de zgn. slam-door treinen zagen er met hun vele deuren uit als gemoderniseerde 19e-eeuwse coupérijtuigen.Er zijn daar ook enkele spoor 0 modellen van, maar daar moet je wel goed naar zoeken.

Succes met de modelbouw!

Vriendelijke groeten,

Jan den Haan
Rotterdamsche Tramweg Maatschappij , trams op Walcheren (SW en TVFM), NZH tram , Furka Oberalp Bahn

Marcel Geurtjens
Groepsmoderator

Berichtdoor Marcel Geurtjens » 22 apr 2017, 03:51

Paul, welkom op dit forum.
Groeten,
Marcel Geurtjens :mrgreen:

Ron Kros

Berichtdoor Ron Kros » 22 apr 2017, 07:52

Welkom Paul !

Gert-Jan