Silverlingen MBW

Voor producenten groot en klein, en winkels: meld hier je nul-assortiment, -aanbiedingen en -aankondigingen. (Geen forumlid? Mag ook via e-mail: rkievit(a)kpnmail.nl - fotootje welkom) * Heb je een goede winkel gevonden? Zeg het hier! * Meningen over de modelspoormarkt
E-P
Contacteer:

Re: Silverlingen MBW

Berichtdoor E-P » 21 aug 2017, 22:44

dat komt natuurlijk door de sticker op de zijkant, die kan natuurlijk niet bij 45 gr worden aangebracht!
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

bernard

Berichtdoor bernard » 21 aug 2017, 23:22

Hallo,

Hoi Ep

Even voor de duidelijkheid de zijwand van de Silverling van MBW zit geen sticker folie op zo als bij de Kiss Silverling. Bij MBW wordt de pauwenogen via een bepaald systeem rechtstreeks met verf er op gedrukt.

De temperaturen van 45 graden in een ruimte is gewoon niet lekker om bij te werken Ik zal maar niet het bedrijf noemen waar ik bij gewerkt heb. had met energie te maken maar in de ruimte als op het dak de hele dag de zon had geschenen. En het buiten 35 graden was dan was het binnen bijna 43 graden er was geen airco dus bijna niet te werken binnen. Het enigste wat je kon doen was de hele dag flink drinken.

tot zo ver mijn reactie

gr bernard

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 22 aug 2017, 15:11

Nou ik ben toevallig wel eens in china geweest en toen hadden ze echt wel airco.

Spuitgieten is inderdaad een zeer temperatuurafhankelijk proces maar er zijn technische oplossingen genoeg om dat in goede banen te leiden.

Zijn we met HiTech bezig of niet??

grt

HJ

bernard

Berichtdoor bernard » 25 aug 2017, 09:11

Hallo,

Laatste bericht wat MBW betreft Silverlingen eind oktober begin November 2017 dus nog even geduld hebben.

Gr bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 19 sep 2017, 21:31

Hallo,

De MBW Silverlingen gaan vrijdag 22 september op de boot van uit China

gr bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 29 nov 2017, 21:30

Hallo,

Op het MBW forum gelezen dat volgende week de Silverlingen worden opgehaald in China of ze per vliegtuig of per boot gaan is niet bekend. Nu maar hopen dat de uitlevering nog plaatsvind voor de Kerst.

Tot zo ver dit bericht

Met spoorse groeten,

bernard

Theovw

Berichtdoor Theovw » 01 dec 2017, 16:36

Hallo Bernard,

Blijft gewoon januari zegt Frank Elze, gisteren nog contact gehad ivm. Mijn kapotte 93.5

Mvg Theo

bernard

Berichtdoor bernard » 25 mar 2018, 12:40

Hallo,

Goed nieuws wat betreft de Silverlingen van MBW Gisteren avond de rekening ontvangen om de silverlingen te betalen zo als het er nu na uitziet worden de Silverlingen voor de Messe van Dortmund uitgeleverd.

Groetjes bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 30 mar 2018, 22:11

Hallo,

Kom nog even terug op de Silverlingen van MBW kan niet anders zeggen de wagons zijn super geworden. Eindelijk eens een firma die het dak geen lelijke silver kleur geeft maar MBW heeft gekozen om het dak donker grijs qua kleur mee te geven waardoor de wagons nu precies prefect uit zien. Ook is dat grijze een goede basis als je de wagons wil vervuilen.

persoonlijk vind ik dit hele goede keuze van MBW en dit geeft vertrouwen in de gruppe 36 wagons hoop dat deze echt gaan komen.

Tot zo ver dit berichtje

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 15 apr 2018, 21:04

Hallo,

Afbeelding

Vandaag zondag 15 april de twee bestelde Silverlingen opgehaald in Soest. Vanavond de eerste /tweede klas wagon op de rail gezet. Mijn eerste indruk was wou wat een mooie wagon heeft MBW op de wielen gezet.

Van binnen is de wagon zeer mooi uitgevoerd als je de binnen verlichting aanzet knippert deze ook eerst precies zo als bij de echte Silverling zo als TL verlichting aangaat.

De stoelen met bagage rekken zien precies zo uit als bij de echte Silverling dat heeft MBW zeer goed na gemaakt. Asbakken en tafeltjes aanwezig in de wagons /Eerste klas zitgedeelte banken kleur grijs hoofdkussens wit. `

Rijeigenschappen over wissels zeer goed rijtuig loopt zeer ligt koppeling volautomatisch opschriften loepzuiver.

Draaistellen zeer mooi gedetailleerd

Kortom de MBW Silverling rijtuig is een zeer grote aanwinst voor spoor nul MBW heeft met de Silverling laten zien dat zij hele mooie gedetailleerde wagons op de rails kan neer zetten. En dat belooft voor in de toekomst misschien nog wel veel moois voor de gruppe 36.

Met spoorse groeten,

bernard

Gert-Jan

Berichtdoor Gert-Jan » 16 apr 2018, 17:03

Het rijtuig is prachtig Bernard! Ik heb altijd een zwak gehad voor de Silberlingen, zelfs al in mijn Marklin tijd.

En om die reden heb ik eens het Mwb forum opgezocht, zo wat een geblaat en geklaag over levertijden en loszittende bankjes. Hoe zijn die van jou uit de doos gekomen?
Groet, Gert-Jan

bernard

Berichtdoor bernard » 16 apr 2018, 20:58

Hoi Gert-Jan,

De silverlingen die ik gisteren opgehaald heb in Soest zijn zonder los zittende bankjes zeer goed uit de doos gekomen. Ook de verpakking vind ik zeer goed ontworpen door MBW. De Silverlingen kan je zonder probleem zo uit de verkapping vandaan halen. Geld zelfde voor als je de verpakking uit de doos wil halen geeft geen enkel probleem.

Met spoorse groeten,

bernard

PauldG

Berichtdoor PauldG » 18 apr 2018, 14:29

Mooi ding. Benieuwd wie als eerste de ombouw naar een NS plan-W rijtuig aan durft...

bernard

Berichtdoor bernard » 27 apr 2018, 23:35

Hallo,

Afbeelding

En wat doe je op Koningsdag feest vieren of helemaal niet feest vieren. Zelf ben ik voor de tweede keuze gegaan en figuren in de eerste /tweede klas Silverling van MBW plaatsen was precies een mooie klus om dat vandaag te doen.

Al met al was ik een klein uurtje daarmee bezig.

Heb dan ook gekozen om nieuwe set zitten figuren van Preiser en Bachmann in de Silverling te plaatsen. Wel moet ik zeggen dat de Bachmann figuren nog geen 12 euro kosten een doosje voor totaal zes zittende figuren. Bachmann heeft drie of vier verschillende setjes die je heel goed kan plaatsen in wagons.

Over de MBW silverling kan ik heel kort zeggen dat je eerste de vouwbalg moet los maken daarachter zitten per kant vier kleine schroefjes na dat je deze losgedraaid heb kan je vrij eenvoudig de kap er afhalen wel moetje de boel bij de deuren iets na buiten trekken. Daarna zak vrij eenvoudig het onderstel en hou je twee lossen delen de Kap en het onderstel. In elkaar zetten gaat wederom precies anders om.

In de Silverling bij mij zat gelukkig alle bankjes en bagage rekken vast geen probleem daar van ondervonden. Alleen was de verlichting staaf los deze heb ik gelijk met wat lijm vast gezet. Persoonlijk blijf ik zeggen dat MBW de bankjes met bagage rekken zeer mooi heeft uitgevoerd deze hoeven dan ook geen nabehandeling met verf of zo.

Voor de figuren geld dat je geen benen hoeft af te snijden wat echter wel het geval is bij Kiss wagons zo als de Silverlingen en Mitteleinstiegwagons en Büms.

Tot zo ver mijn bericht over het inbouwen van preiser figuren of Bachmann figuren zelf vind ik de Bachmann figuren er niet slecht uitzien zitten best wel leuke figuren bij

Tot zo ver dit bericht

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 30 apr 2018, 21:04

Hallo,

Kom nog even terug op de Silverlingen hier heb ik nog een foto ooit gemaakt tijdens een stoomrit hoe het interieur van binnen bij een Silverling uitziet.

Afbeeldinggifs upload

MBW heeft hier heel goed na gekeken en interieur zo als de stoelen en bagage rekken voor 95% goed nagemaakt. Alleen het gedeelte waar de armsteun boven op zit hadden eigenlijk nog dat messing kleurtje moeten hebben zijn nu gewoon rood van kleur. De Gordijnen voor de ramen die hebben dus ook de juiste kleur. Mijn persoonlijke mening is dat als je de Silverlingen van MBW heb hier totaal geen miskoop aan heb.

tot zo ver dit berichtje nog

Met spoorse groeten,

bernard

Terug naar “Over winkels, leveranciers, fabrikanten”