Silverlingen MBW

Voor producenten groot en klein, en winkels: meld hier je nul-assortiment, -aanbiedingen en -aankondigingen. (Geen forumlid? Mag ook via e-mail: rkievit(a)kpnmail.nl - fotootje welkom) * Heb je een goede winkel gevonden? Zeg het hier! * Meningen over de modelspoormarkt
bernard

Re: Silverlingen MBW

Berichtdoor bernard » 21 mei 2017, 16:32

Hoi Frits, en ander spoor nul liefhebbers,

Ik ben het met jou eens maar ik wou toch even laten weten dat de Silverlingen van MBW verbetert zijn ten op zichten van de vorige uitvoering, En er nu veel beter uitzien,

vind dat zeer de moeite waard om te vermelden.

Hier wou ik het bij laten.

met Spoorse groeten,

Bernard

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 21 mei 2017, 21:43

Hi Bernard,

Goed dat je de foto's hebt.
Kan je eens kijken wat de verschillen zijn tussen het dak van de vorige versie en de nieuwe versie?
Jij hebt toch ook foto's van het model dat in Keulen te zien was?
Ik was me niet bewust dat er een fout in het dak zat.

groet

Hendrikjan

stoomtrein

Berichtdoor stoomtrein » 16 jun 2017, 15:11

Hallo Bernard,
ik overweeg om een paar Silberlingen aan te schaffen, waaronder een stuurstandwagen. Weet jij toevallig of die alleen 2e klasse is of gedeeld 1e/2e klasse?
Bedankt en groet,
Martin van Mourik

bernard

Berichtdoor bernard » 16 jun 2017, 16:24

Hoi Martin,

De stuurstand is alleen als tweede klas wagon uitgevoerd. Wil je een eerst klas /tweede klas dan zal die ook bij moeten nemen. Als je de Silverlingen van MBW wil dan zou je nog kunnen proberen bij Johnny;s spielkiste volgens Frank heeft deze E-Bat winkel nog silverlingen over van MBW

Met spoorse groeten,

bernard

ps alle silverlingen van MBW zijn uitverkocht.

Theovw

Berichtdoor Theovw » 16 jun 2017, 19:15

Martin,

De stuurstand is BD rijtuig, oftewel een gecombineerde 2 klasse met bagageruimte, er is verder nog een 2e klasser en een 1/2 klasse.
Bernard heeft gelijk van MBW niet meer te bestellen, ik heb er van Kiss mogelijk te veel besteld, dus als je belangstelling hebt laat je het maar weten.

Mvg Theo

stoomtrein

Berichtdoor stoomtrein » 17 jun 2017, 10:04

Hallo Bernard,
bedankt; Jonny's had ik ook in de gaten. Zal dat eens navragen.

Hallo Theo,
ook bedankt. Maar ik zal eerst eens de MBW modellen zien te krijgen.

Groet,
Martin

bernard

Berichtdoor bernard » 07 jul 2017, 14:34

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Laatste nieuws wat betreft de Silverlingen van MBW is dat deze per 15 augustus 2017 per schip van China naar Duitsland vertrekt. Ik ga er vanuit dat de levering in September begint.

Tot zo ver dit kleine berichtje.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 20 jul 2017, 22:04

Op deze site https://nullbahn.wordpress.com zijn detail foto's te zien van de nieuwe Silverling van MBW en klein stukje tekst. Het enigste wat ik tot nu toe kan zeggen is dat de Silverlingen van MBW heel erg mooi uitvind zien. Deze zullen echt een aanwinst zijn voor spoor nul.

Tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernard

E-P
Contacteer:

Berichtdoor E-P » 21 jul 2017, 00:03

hoort dat pauwenoogmotief als een plaat op de wand te liggen?
groet,

e-p

in aanbouw: Backertje- solderen!, ketelwagens, buffetrijtuig, HSM veewagen , bierwagens, NS Dg2113 en station Anjum
nu ook een blog! http://nulspoor.blogspot.com/

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 21 jul 2017, 11:22

Hi e-p,

Volgens mij zijn de pauwenogen bij het origineel met draaibewegingen in de plaat geschuurd.

Toen ik de wagens in Giessen te gast had op Vivat Viadukt viel me dat lichte randje bovenaan helemaal niet op.
Maar foto's zijn meedogenloos zoals iedere modelbouwer weet...

IMG_8047.JPG

Hier zie je het ook

IMG_8046.JPG

Ik vond de wagens boven verwachting mooi. Zeker als je de prijs in (pauwen)ogenschouw neemt.
Echt een enorme detailrijkdom en zeer strak vormgegeven.
Ik was zeer onder de indruk!

groet

Hendrikjan

bernard

Berichtdoor bernard » 21 jul 2017, 20:50

Hoi spoor nul liefhebbers,

Eind augustus /september kan je de MBW Silverling vergelijken met die van Kiss modelbaan service, Zelf denk ik dat van de laatste firma de Silverlingen van binnen niet zo gedetailleerd zullen zijn als die van MBW. Als ik tenminste naar de Mitteleinstiegwagons kijkt en de Büm rijtuigen. Met de mitteleinstiegwagons heeft kiss toch wel fouten gemaakt zo als de witte verlichting van de stuurstand rijtuig die niet naar buiten zit maar te veel naar binnen zit. Daarbij is dat de kap van zo Kiss rijtuig niet uit een stuk gemaakt is maar uit 4 delen op gebouwd is wat niet zo heel stevig is als de lijm los laat wat ik bij een Büm wagon die ik heb gebeurd is.

Als ik voor kwaliteit ga dan zou mijn keuze zijn MBW heb de zilverling twee keer in mijn handen gehad en vind de kwaliteit van de kap die uit 1 stuk is veel beter en degelijker en het onderstel plus de contact voor de verlichting toch veel beter in elkaar zitten als bij de Kiss Modellbahn Service rijtuigen. Misschien heeft kiss de Pauweogen iets mooier voor elkaar zonder een rand Nogmaals vrees ik dat de onderkant van de nieuwe silverlingen van Kiss heel weinig aan zal zitten geen remleidingen of stoomverwarming leidingen dat was bij de Mitteleinstieg en Bum rijtuigen allemaal weg gelaten. Bovendien rijen de Kiss rijtuigen niet echt soepel eerder aan de zware kant. Daar tegen lopen die silverlingen van MBW heel erg licht.

tot nu toe heeft Lenz het met de 4YB umbau rijtuigen beter gedaan dan de firma Kiss modellbahnservice en weet ik haast zeker dat MBW Silverling qua Rijtuig op net zo zelfde niveau staat als Lenz 4YB umbau rijtuig.

tot zo ver mijn reactie hier op Iedereen moet lekker zelf een keuze maken of die voor MBW rijtuig gaat of Kiss Modellbahnservice rijtuig gaat alle bij hebben ze de zelfde prijs.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 12 aug 2017, 17:56

Na het zien van de Kiss Silverlingen van binnen vind ik de stoelen bij de MBW uitvoering toch mooier uitzien. Geven precies weer hoe deze in de echte silverlingen er uit zien.

Dit is mijn persoonlijke mening ik geeft erg veel waarde aan een wagon die niet alleen van buiten klopt maar ook van binnen. Zelf vind ik de pauwenogen bij de MBW wagon heel erg mooi. En hier is geen folie voor gebruikt zo als bij Kiss het is maar de vraag of de folie niet op de korte termijn los laat.

De gordijntjes bij MBW vind ik ook erg leuk detail zaten in het echt ook in de Silverlingen het geeft wel een compleet beeld. Qua Silverlingen heb ik net genoeg om samenstelling te laten rijden zo als die eind jaren zestig en begin jaren 70 tussen Saarbrucken en Koblenz langs de moesel gereden heeft. Met Br 01 of een BR 23 er voor.

met spoorse groeten,

bernard

Ps hoop dat na de silverlingen de Gruppe 36 gaat komen van MBW deze kunnen zeer goed samen rijden met 4YB umbau wagons van Lenz

bernard

Berichtdoor bernard » 21 aug 2017, 20:57

Hallo,

Slecht nieuws de Silverlingen komen niet begin September dit heeft te maken dat de temperatuur in China plus 45 graden was . En met deze temperaturen gaat het fabriceren van de silverlingen niet goed samen. Dit is te lezen op MBW site. Ga er vanuit dat de silverlingen nu pas eind oktober worden uitgeleverd misschien wel iets vroegen.

Met spoorse groeten,

bernard

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 21 aug 2017, 21:13

Hey Bernard,

Hoe kan het nou dat er bij de stoomloks minder tijd zit tussen de aankondiging en de levering dan bij de rijtuigen?
Volgens mij heeft MBW tegenwoordig een tempo van 2 loks per rijtuig!

Maar goed, maandje extra kan geen kwaad toch? Als ze maar voor Ontraxs binnen zijn. :-))

grt
Hendrikjan

PS
Ik zag op Aliexpress nog paar goeie airco's (uit China) voorbijkomen!

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 21 aug 2017, 21:20

Hendrikjan,

Messing voelt zich prima bij 45 graden het soldeert dan een stuk beter, maar plastic en warmte ja dat is geen goede combinatie, GRAPJE ! :-)) :-))
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

Terug naar “Over winkels, leveranciers, fabrikanten”