Silverlingen MBW

Voor producenten groot en klein, en winkels: meld hier je nul-assortiment, -aanbiedingen en -aankondigingen. (Geen forumlid? Mag ook via e-mail: rkievit(a)kpnmail.nl - fotootje welkom) * Heb je een goede winkel gevonden? Zeg het hier! * Meningen over de modelspoormarkt
Ruud B.

Re: Silverlingen MBW

Berichtdoor Ruud B. » 21 nov 2016, 22:13

Ja, maar dan praat je al snel over een prijs van minstens € 1.000. Nou vind ik een lokomotief van metaal zijn geld wel waard maar bij wagens heb ik de rode streep getrokken; anders wordt de hobby wel erg duur........

bernard

Berichtdoor bernard » 06 dec 2016, 20:42

Hoi Spoor nul liefhebbers,

Op het forum van MBW is de eerste foto te zien van de pauwe ogen op de zijkant van de Silverling. Moet eerlijk zeggen dat het niet verkeerd uitziet.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 04 jan 2017, 18:53

Hoi spoor nul liefhebbers,

Op het forum van MBW is nu eerste filmpje te zien over de Silverling wagons die nu af is. Mijn eerste indruk van deze wagon is zeer positieve kan niet anders zeggen dat wagon zeer mooi uit vind zien. De automatische koppeling is ook erg leuk om te zien. De Pauwe ogen kan ik niet beoordelen of deze goed uitzien.

Maar ik blijf zeggen de MBW Silverling wagon is zeer zeker een aanwinst voor spoor nul

gr bernard

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 04 jan 2017, 19:15

Bernard,

Ik heb de opname ook even bekeken, moet zeggen ziet er goed uit. Uit de voorgaande foto's op het MBW forum begrijp ik dat de pauwenogen een deel van de spuitgietmatrijs zijn. Dat is mooi gedaan strak en vast. Geen stickers dus.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

bernard

Berichtdoor bernard » 04 jan 2017, 21:05

Hoi Cor,

Inderdaad gelukkig geen sticker werk op de zijkant van de Silverling, of dit nieuwe procedure durf ik niet te zeggen.

met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 22 mar 2017, 16:45

Hierbij twee foto's van de silverlingen zo als ze er nu uitzien van MBW kan niet anders zeggen of de foto zien de wagons zeer mooi uit. Zelfs de wielen zien er bijzonder mooie uit en er zit een figuur in de cabine wat ben ik blij dat ik de stuurstand en 1 klas van MBW besteld heb volgens mij geen verkeerde keuze meegedaan. Na alles wat ik gezien heb bij de Kiss wagons

Afbeeldingphoto sharing sites

Afbeeldingimage hosting

foto's van MBW forum afkomstig

Ik ben benieuwd aankomende weekend in Giessen dan kan je de silverlingen in het echt zien.

gr bernard

Hendrikjan

Berichtdoor Hendrikjan » 22 mar 2017, 17:57

Hey Bernard, zien er inderdaad gaaf uit. Zo met die schroefjes rond de ramen enzo.
Welke BR ga je er voor (achter?) zetten?

groetjes

Hendrikjan

PS
Mijn account op het MBW-forum is nog steeds niet geactiveerd. Kan jij eens aan de directeur vragen hoe dat zit?
Ik neem aan dat dit bericht daar ook gepost wordt?

bernard

Berichtdoor bernard » 22 mar 2017, 19:19

Hoi HJ,

Komt geen stoomlok voor maar gewoon V100 daar heb ik de wagon eerste instantie voor gekocht in mijn jeugd jaren veel zien rijden tussen Nimwegen und Kleve eind jaren 70 en de jaren 80.

gr bernard

ik ga even kijken naar je account

bernard

Berichtdoor bernard » 11 mei 2017, 22:20

Op het forum van MBW zijn nu weer nieuwe foto's te zien van het productie proces van de Silverlingen. Als ik na de laatste foto's kijk moet ik eerlijk zeggen dat het interieur van de silverlingen de bankjes met de bagage rekken daarboven wel heel erg mooi uitvind zien.

Al die losse onderdelen samen voegen kost daardoor wel wat meer tijd zo als het er nu na uitziet worden de Silverlingen van MBW medio Juli uitgeleverd.

Tot zo ver deze update wat betreft de Silverlingen van MBW.

Met spoorse groeten,

bernard

bernard

Berichtdoor bernard » 20 mei 2017, 22:19

De laatste info is dat door MBW het dak van de Silverlingen helemaal verbeterd met de uitvoering die in Giessen te zien was op MBW stand. De Silverling heb ik vanmiddag in Mülheim zelf kunnen bewonderen en kan niet anders zeggen dat deze heel erg mooi uit ziet.

Ik heb wel paar foto's van de nieuwe silverling gemaakt maar kan deze niet laten zien zijn puur voor privé gebruik.

Ongeveer 15 juni vertrekken de Silverlingen per schip uit China en komen dan begin juli in Duitsland aan. waarna de uitlevering ongeveer tweede week van Juli zal gaan plaatsvinden.

tot zo ver directe info vanuit mijn kant.

Met spoorse groeten,

bernard

FritsT
Contacteer:

Berichtdoor FritsT » 20 mei 2017, 22:26

Ik heb wel paar foto's van de nieuwe silverling gemaakt maar kan deze niet laten zien zijn puur voor privé gebruik.

Wat is het nut van deze mededeling?
Afbeelding
Frits Thies

Gert-Jan

Berichtdoor Gert-Jan » 21 mei 2017, 10:11

Frits T, wat is het nut van je opmerking?

Gert-jan

FritsT
Contacteer:

Berichtdoor FritsT » 21 mei 2017, 10:25

Laten we eerst het antwoord en de bedoelingen van B. maar eens afwachten.
Afbeelding

Frits Thies

bernard

Berichtdoor bernard » 21 mei 2017, 12:00

Sorry maar ik heb aan Frank Elze beloofd om de foto van de nieuwe en verbeterde Silverling voor mij zelf te houden. Dit heeft te maken dat het nog een Handmonster is en niet de definitieve uitvoering.

Zo als ik al eerder zeg ziet de nieuwe uitvoering heel erg mooi uit van Binnen in mijn ogen zelfde kwaliteit of misschien nog iets mooier dan de 4YB wagon van Lenz. Boven alle stoelen zijn de bagage rekken aanwezig gordijnen voor de ramen asbakjes enz Stoelen hebben juiste kleur Sluitverlichting koppeling automatisch sluitverlichting die werkend is. op zijkanten zijn de slangen aanwezig net zo als bij lenz 3YB en 4YB wagons.

Voor de spoor nul liefhebbers die deze wagons besteld hebben is dit zeer zeker een hele mooie aanwinst waar ze zeer zeker geen spijt van zullen krijgen. Ik hoop dat MBW na dat de Silverlingen uitgeleverd zijn nog veel bestellingen gaan binnen krijgen voor de E 36 wagons anders zullen deze jammer genoeg niet gaan verschijnen voor spoor nul.

Met spoorse groeten,

bernard

FritsT
Contacteer:

Berichtdoor FritsT » 21 mei 2017, 14:35

Bernhard,

Het lijkt me raadzaam om over foto's die niet gepubliceerd mogen worden, ook niks te schrijven. Zo krijg je speculaties en daar zitten we echt niet op te wachten.
Maar hoe "geheim" zijn ze als Hr.Elze het maken van foto's toelaat ?

Vreemde gang van zaken en zeker als dit op een internetforum terecht komt.
Algemeen bekend...schrijf niks op internet wat je niet kwijt wilt/mag.

Frits.
Afbeelding

Frits Thies

Terug naar “Over winkels, leveranciers, fabrikanten”