Voorjaarsbijeenkomst Spoor 0 in Oldenzaal, 17 en 18 maart 2018

Ben je op een (ruil-)beurs, tentoonstellling of manifestatie met spoor nul geweest? Geef je oordeel.
Komt er een show aan met nul? Vertel het hier.
Plaats reactie
FrankJ

Voorjaarsbijeenkomst Spoor 0 in Oldenzaal, 17 en 18 maart 2018

Bericht door FrankJ » 16 jan 2018, 21:43

Beste mensen,
In Maart organiseren Klaas en ik voor de derde keer een voorjaarsbijeenkomst met modules:

Zaterdag 17 maart van 9:00 tot 17:00
Zondag 18 maart van 10:00 tot 17:00

Twents Carmelcollege locatie Potskampstraat
Potskampstraat 2
7573 CC Oldenzaal

De modulebaan bekend van Zutphen zal aanwezig zijn en wellicht nog meer banen. Belangstellenden zijn van harte welkom. Neem ook zelf iets mee, om te rijden of om het er eens gezellig over te hebben.
Wil je zelf ook met modules of een hele baan komen, neem dan even contact met ons op per PB of email.
Voorwaarde voor het gebruik van de ruimte is dat de bijeenkomst quasi-besloten is. Daarom hierbij het dringende verzoek dit bericht niet te verspreiden of te delen in andere fora!
Als opwarmertje hieronder een foto van de eerste bijeenkomst 3 jaar geleden.
Groeten en hopelijk zien we je in Oldenzaal!
Frank

Afbeelding
Groet, Frank

Modules Bouwhuistunneltje Enschede, NS mechanische beveiliging

RobK
Site Admin
Contacteer:

Re: Voorjaarsbijeenkomst Spoor 0 in Oldenzaal, 17 en 18 maart 2018

Bericht door RobK » 17 jan 2018, 13:40

Leuk! Hotelletje is gereserveerd (niet in de binnenstad dit keer...).
Ik neem m'n Schragenhave-tramlijntje mee en rollend spoor- en trammaterieel, en arriveer zaterdagochtend.

Vincent Scholte

Bericht door Vincent Scholte » 18 jan 2018, 23:11

Ben ook van de partij. Wil het digitale gebeuren wel weer verzorgen. Voor mensen die nog Sik daken moeten rollen ( of iets anders) kan ik mijn wals wel meenemen.

Verheug mij nu al op de eitjes van Hotel Het Landhuis.

Zie jullie dan,

Groet,

Vincent
Nog even aan de slag voor Zutphen...

FrankJ

Bericht door FrankJ » 07 mar 2018, 22:09

De voorbereidingen voor de bijeenkomst in Oldenzaal komen inmiddels goed op gang. De module-baan, bekend van de bijeenkomsten in Zutphen, zal te zien zijn. De verschillende modulebouwers hebben weer flinke vorderingen gemaakt.
Als je langskomt in Oldenzaal, neem dan iets mee wat je hebt gebouwd en/of om mee te rijden ; altijd leuk om te zien wat anderen bouwen.
Hierbij nogmaals de data, tijden en locatie:

Zaterdag 17 maart van 9:00 tot 17:00
Zondag 18 maart van 10:00 tot 17:00

Twents Carmelcollege locatie Potskampstraat
Potskampstraat 2
7573 CC Oldenzaal

Groeten,
Frank
Groet, Frank

Modules Bouwhuistunneltje Enschede, NS mechanische beveiliging

bernard

Bericht door bernard » 11 mar 2018, 15:05

Hallo,

Sorry Maar keuzes moet je soms in je leven maken. Aangezien jammer genoeg de Voorjaarsbijeenkomst 1 week voor de spoor nul dagen in Giessen plaats vind sla ik het Voorjaarsbijeenkomst over. Mede omdat ik toch wel aardig bedrag aan reiskosten kwijt ben zo wel met de auto als de trein.

Verder wil ik de spoor nul liefhebbers die wel aankomende weekend een bezoek brengen aan het Voorjaarsbijeenkomst heel veel plezier wensen.

Gr bernard

KarelB

Bericht door KarelB » 16 mar 2018, 14:46

Dag Heren

Ik verwacht dat ik zaterdag weer Oldenzaal bezoek.

Groet, Karel.
Äddi, KarelB.

KarelB

Bericht door KarelB » 17 mar 2018, 16:58

Het was weer een aangename bijeenkomst. Vandaag niet geweest en morgen even tijd, aanbevolen!

Groet, KarelB.
Äddi, KarelB.

Vincent Scholte

Bericht door Vincent Scholte » 18 mar 2018, 21:01

AfbeeldingIMG_0001 by Vincent Scholte, on Flickr

Na vrijdag nog wat aanpassingen gemaakt te hebben mbt transport van mijn modules, zaterdag in goed gezelschap naar Oldenzaal gereden voor de Voorjaarsbijeenkomst 2018 , georganiseerd door Klaas Boensma en Frank Jonkers.

Samen met de inbreng van Klaas, Frank, onze webmaster, de heren van Postel en Frits en Okke Derksen ( die op het laatste moment invielen voor de geblesseerde Joost Musterd) werd een modulebaan opgezet van ongeveer 32 meter. Om een uur of twaalf stond alles op zijn poten en was het hele arrangement voorzien van digitale spanning.

Omdat iedereen wagens en loks had meegenomen waren de treinen zeer gevarieerd, werd er veel gereden en gaf de lange baan een mooie gelegenheid om nieuw materieel te testen.

In de namiddag werd het wat rustiger en terwijl op Schragenhave de trams heen en weer pendelden, resulteerde een flinke rangeeractie in deze zaterdagse buurtgoederentrein..

Die avond trok het hele gezelschap er op uit om in een plaatselijk restaurant samen te dineren.

Zondag waren er wat minder bezoekers en was er meer tijd voor het bekijken en bespreken van elkaars plannen voor de komende tijd ( en werd er weer een aardige trein in elkaar gezet, getrokken door een 8800 en een 600 in voorspan. )

Gastmaterieel zorgden voor Engelse en Zwitserse tinten op het traject

Omdat sommige deelnemers van wel erg ver waren gekomen werd er vroeg begonnen met opruimen en konden we, toen alle stoelen en tafels weer op hun plek stonden, terugkijken op een geweldig weekend.

Klaas en Frank, bedankt voor het organiseren en hopelijk zien we elkaar weer in het najaar.

tot dan,

Vincent
Nog even aan de slag voor Zutphen...

Luc

Goederentrein

Bericht door Luc » 19 mar 2018, 09:20

Dit bericht is ingehaald door de tijd.
Laatst gewijzigd door Luc op 17 aug 2018, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Noch ein Wagen dazu? Und noch ein Wagen? Na, es soll gefahren werden!"
https://www.youtube.com/watch?v=roie_TGN5ks
https://www.youtube.com/watch?v=NAZZ5ZU0iV0

RobK
Site Admin
Contacteer:

Bericht door RobK » 19 mar 2018, 11:25

Het was een zeer geslaagd weekeinde in Oldenzaal. De baan stond in een ommezien op z'n pootjes en er werd gereden dat het een lieve lust was. Organisatoren, deelnemers en koks, bedankt allemaal!

Dit was het arrangement. Alleen de rolbrug aan het einde van de fiddleyard, rechtsonder, valt buiten het beeld.

Afbeelding
Rijweekeinde Oldenzaal by Rob Kievit, on Flickr

Nog 12 kiekjes zie je op mijn FlickR-pagina.

ArnoldS

Bericht door ArnoldS » 19 mar 2018, 13:52

Zo mannen,

Jullie hadden wel lekker de ruimte! In ieder geval nuttige ruimte... :-o
't Lijkt waarachter wel veel groter dan de ruimte die in Zutphen tot beschikking staat.
Bedankt iedereen voor de fraaie foto's en filmpjes.

Groeten,

Arnold

jmusterd

Bericht door jmusterd » 19 mar 2018, 14:55

Zo te oordelen is het weer een goede bijeenkomst geweest! De baan begint nu echt een leuke lengte te krijgen waar, getuige het filmpje, een trein van voorbeeldgetrouwe lengte kan rijden.
Ik baal er wel een beetje van dat ik er niet bij kon zijn (heb met been het hele weekeinde omhoog gezeten :( , heb een gescheurde Achilles pees opgelopen).
Ook had ik graag eens proefgereden met mijn mat'24 in aanbouw, lekker willen kletsen en ideeën willen uitwisselen. Volgende keer in Zutphen dan maar.
Wel leuk, dat er een filmpje gemaakt is :-)) , kan ik de sfeer toch nog opsnuiven.

Plaats reactie