Jubiläumsfahrtag-10 Jahre Spur0 Team Ruhr-Lenne e.V.“ am 16.09.2017

Ben je op een (ruil-)beurs, tentoonstellling of manifestatie met spoor nul geweest? Geef je oordeel.
Komt er een show aan met nul? Vertel het hier.
Plaats reactie
bernard

Jubiläumsfahrtag-10 Jahre Spur0 Team Ruhr-Lenne e.V.“ am 16.09.2017

Bericht door bernard » 17 sep 2017, 11:35

Hallo,

Gisteren met Hendrikjan en Marcel naar Spur O Team Ruhr Lennep geweest, deze spoor nul club vierde hun 10 jarige bestaan.

Afbeelding

De Firma Lenz was daar ook aanwezig en lied de BR 50 Cabine tender zien over twee weken begint de uitlevering van deze loc. Mijn BR 01 heeft ook op deze baan mogen rijden. Ik kwam daar tot de conclusie dat de rails niet echt vlak ligt aangezien alle twintig leden ieder een stukje module baan bouwen. De BR 01 kon op sommige plekken niet voluit rijden moest zo nu en dan stoppen hier en daar kwam het ook tot ontsporing van de BR 01. Dit kwam voornamelijk dat er zelf bouw wissels in de baan lagen die niet helemaal oké zijn,

De baan bestaat als waren uit een grote buiten ring en daar binnen in met wat stations, waardoor de buiten ring niet overal goed bereikbaar is wat natuurlijk wel weer erg jammer is. De seinen waren zeer goed ingesteld op deze baan volgens Marcel en deden precies wat ze moesten doen

Afbeelding
Foto van de BR 50 van Hendrikjan die ook zijn ronde liep over deze baan jammer genoeg kwam de BR 50 op sommige plekken ook tot ontsporing op de wissels.

Afbeelding
BR 65 reed ook op deze spoor nul baan rond een van de drie stations was bahnhof Lippramsdorf

Afbeelding
Nogmaals de BR 65 met 3YB wagons aan de haak lok is beetje bijgewerkt zo zijn de stangen waar de rangeerder zich aan vast kan houden rood geschilderd. Op deze mannier ziet de lok iets meer als tijdperk IV lok uit.

De BR 93 van MBW werdt ook nog los gelaten op deze grote baan, over de lok kan ik zeggen dat hij wederom erg mooi rijdt. de drijfstangen zijn nu nog donkerder van kleur als bij de BR 65 wat ik wel heel erg mooi vind om te zien. De verlichting ziet ook goed uit qua oude DR lantaarns geven een mooi beeld of ze nu wit branden of rood.

Afbeelding
V100 2361 met een samenstelling van een 4YB umbau wagon en twee 3YB umbau wagons.

De T3 van Lenz was ook te zien niet rijdend wordt vlak voor de Kerst uitgeleverd. Erg leuk locje voor onder de Kerstboom mis alleen nog de Kerst liederen die uit de speaker vandaan komen jammer dat ze dat niet bijgevoegd hebben. Ik vraag mij eigenlijk af wie koopt zo T3 voor een prijs van bijna 1000 euro persoonlijk vind ik de prijs aan de hoge kant voor zo klein locje die niet groter is dan een Köf.

Afbeelding
Foto BR 01-1056 in BW wat ik erg jammer vind van deze baan dat deze club niet heeft gekozen voor echte BW Hagen Eck

Meer foto's volgen nog

gr bernard

bernard

Re: Jubiläumsfahrtag-10 Jahre Spur0 Team Ruhr-Lenne e.V.“ am 16.09.2017

Bericht door bernard » 19 sep 2017, 21:24

Hallo,

Inmiddels is via het SNM forum ook een film te zien over spoor nul dag in Hagen. oa is mijn 01 te zien in de film die gemaakt is door wolli. Erg leuk om na te kijken

gr bernard

Plaats reactie