Spoor 1&0 treffen 2018

Ben je op een (ruil-)beurs, tentoonstellling of manifestatie met spoor nul geweest? Geef je oordeel.
Komt er een show aan met nul? Vertel het hier.
MichielS
Contacteer:

Spoor 1&0 treffen 2018

Berichtdoor MichielS » 07 okt 2017, 17:58

Beste nullers,

De spoor 0 dagen staan voor de deur, maar voor spoor 1 liefhebbers is er helaas alleen zomers in het diepe zuiden van Duitsland een evenement voor deze schaal. Verder niets! En al helemaal niet in Nederland.

Tijd dus voor een kleine revolutie! Op 9-10-11 februari, hartje winter, vind er in Maarn een treffen plaats waar een aantal banen van hoge kwaliteit in onze nobele schalen 1 maar ook 0 te zien is. Ik zal jullie hier graag de hoogte houden van de ontwikkelingen, maar de basis is al gelegd: deze bestaat uit een aantal banen van hoge kwaliteit. Doel? Samen met gelijkgestemden een weekeinde rijden, kletsen en en passant bezoekers vermaken. Simpel, topkwaliteit en laagdrempelig.

Al is de ruimte beperkt, wie ook een verkoopstand wil, of juist een baantje wil laten zien, graag contact met mij opnemen!

Ik verheug me op uw bezoek!

Michiel Stolp

Ruud B.

Re: Spoor 1&0 treffen 2018

Berichtdoor Ruud B. » 07 okt 2017, 19:57

Uitstekend idee en lekker centraal gelegen! En meestal is het in Sinsheim dan ook nog eens tropisch heet, daar heb je in februari toch wel minder kans op.......

Groeten, Ruud

MichielS
Contacteer:

Berichtdoor MichielS » 07 okt 2017, 21:28

Beste Nullers,

De resonantie is groot, en ik heb een mededeling die sommigen niet zo fijn vinden, maar toch ook weer wel...
Vivat Viadukt komt niet, want deze is twee weken laten op Rail te zien.

In plaats daarvan komt HJ Knoop met Oberammergau 'light'. Deze baan beleeft zijn première bij ons! Al is deze ouder dan vivat, dit is meer een klassieke baan, met een wonderschoon gedetailleerde omgeving en de fraaie weergave van dit Zuid-Duitse kopstation, maar zonder bovenleiding. Dus geen Razende D treinen maar fijn rangeren!

Tot zover. Meer volgt!

Michiel

ArnoldS

Berichtdoor ArnoldS » 08 okt 2017, 09:56

Heel goed idee Michiel!

Heb je de Leuvense Spoor 1 Vrienden al gevraagd?
Gezellige Belgen zijn natuurlijk altijd welkom! ;-)
Sowieso willen we komen kijken, misschien wat meer, maar dat moeten we nog even overleggen...

Vriendelijke groeten,

Arnold

Floris

Berichtdoor Floris » 08 okt 2017, 14:12

Inderdaad een heel goed idee.
Zoals ik al elders in een ander forum zei,als ik tijd kan vinden wil ik dit komen bezoeken.
Maar is er ook een optie voor mensen zonder baan om b.v. iets mee te nemen en dat daar de benen te laten strekken ?
Hopelijk komt dit evenement goed van de grond,dat zou erg leuk zijn.
Zoveel van dit soort dingen zijn er helaas niet,ik juich dit initiatief als nieuwe spoor 0 fan dan ook van harte toe.

FritsS

Berichtdoor FritsS » 09 okt 2017, 20:55

Het lijkt mij een goed plan. Een baan inbrengen kan ik niet, maar ik wil wel komen als bezoeker. Houd ons op de hoogte.

bernard

Berichtdoor bernard » 26 dec 2017, 15:09

Hallo,

Op blog van Michiel Stolp is nu alle info te vinden wat er zo al te zien is op deze kleine show voor groot spoor http://becasse-weathering.blogspot.nl.

Met spoorse groeten,

bernard

ps zeer de moeite waar om een over de schutting te kijken wat er in de spoor 1 wereld zo al gebeurd en leverbaar is bij de grote firma's zo als KM 1 Voor spoor nul is oa de firma MBW te vinden.

ArnoldS

Berichtdoor ArnoldS » 27 dec 2017, 15:16

Hallo Michiel,

Is de 'line up' nu bekend? Wat mogen we verwachten op spoor 0 gebied of wordt 't het 1 & 0,0 0 treffen in Maarn? :mrgreen:

Groeten,

Arnold

PS: Misschien was het ook wel zo netjes aanmeldingen waar geen plaats voor was te bedanken... %-|

Floris

Berichtdoor Floris » 08 jan 2018, 19:58

Hoi Arnold,

Volgens de site van becasse,is dit wat er aanwezig zal zijn:
Händler: Hosenträger Railsystems, Lokladen Bingen/ Dingler, Hoffmanns Modellbau, Spur 1 Werkstatt, Horster Modelbouw, GB Rail Ltd., MBW, Feld- Grossbahn, KM-1 Modellbau.
Anlagen: Spur 1:

Vierheim: Michiel Stolp / Becasse Weathering

Stadtstrecke: Ferry As

Braubach: Walter Smit

Holzheim Demo-Anlage: Ernst Jorissen

Torfbrennerei in 1f: Jan Freckmann

Schaukasten: Hartmut Stöver

Fremo 32 (gekuppelt)

Kanterstrasse: Robert Moerland

Harzinegerode: Oliver Kirschbaum

Anlagen spur 0:
Oberammergau: Hendrik-Jan Knoop

Weingarten: Theo v. Wijngaarden

Feldbahn in 0: Paul Dirkzwager

In hoeverre dit nu nog actueel is,weet ik ook niet.
Maar daar kan iemand van de organisatie wellicht meer over vertellen hier ?

fritswe

Berichtdoor fritswe » 31 jan 2018, 00:49

MichielS schreef:Beste nullers,

De spoor 0 dagen staan voor de deur, maar voor spoor 1 liefhebbers is er helaas alleen zomers in het diepe zuiden van Duitsland een evenement voor deze schaal. Verder niets! En al helemaal niet in Nederland.

Tijd dus voor een kleine revolutie! Op 9-10-11 februari, hartje winter, vind er in Maarn een treffen plaats waar een aantal banen van hoge kwaliteit in onze nobele schalen 1 maar ook 0 te zien is. Ik zal jullie hier graag de hoogte houden van de ontwikkelingen, maar de basis is al gelegd: deze bestaat uit een aantal banen van hoge kwaliteit. Doel? Samen met gelijkgestemden een weekeinde rijden, kletsen en en passant bezoekers vermaken. Simpel, topkwaliteit en laagdrempelig.

Al is de ruimte beperkt, wie ook een verkoopstand wil, of juist een baantje wil laten zien, graag contact met mij opnemen!

Ik verheug me op uw bezoek!

Michiel Stolp

Hallo Michiel,
Had ik mij voorgenomen op 9 februari naar Maarn te komen maar krijg ik net te horen dat de beurs op 10-11 februari is.
Staat het hier boven fout en klopt het dat het alleen maar 2 dagen zijn.

Groeten Frits

bernard

Berichtdoor bernard » 02 feb 2018, 21:28

hallo,

even een vraagje van mij kant zijn er nog spoor nul liefhebbers die zaterdag 10 februari vanuit provincie Drente rond om Emmen /Groningen /Friesland /Overijssel met de auto naar Maarn toe gaan. Zo ja zou dan mogelijkheid zijn van mee te rijden.

Zo ja even een pb tje sturen naar mij.

Met spoorse groeten,

bernard

PauldG

Berichtdoor PauldG » 04 feb 2018, 17:21

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste om de vlag te hijsen en het Wilhelmus in te zetten, maar zijn er tussen alle heimen, bachen en straszen ook nog Nederlands gesitueerde kunstwerken te bewonderen?

Zo niet dan heb ik al een ambitie voor volgend jaar! :-)

Mvg, Paul

Gert-Jan

Berichtdoor Gert-Jan » 04 feb 2018, 18:32

Hoi,

Ik krijg inderdaad ook de indruk dat het allemaal behoorlijk Duits is, ook zal er voornamelijk spoor 1 te zien zijn. Ik heb op bnls al aangegeven dat ik wel interesse had om iets voor 2019 te bouwen, de boot werd vooralsnog afgehouden, maar het kan zijn dat dat voor jou anders is.

Toch ga ik volgend weekend naar Maarn! Gert-Jan

CordeJong
Contacteer:

Berichtdoor CordeJong » 04 feb 2018, 20:07

Misschien sneu voor de spoor 0 liefhebbers maar op het Duitse Spur 1 forum is vandaag te lezen dat MBW niet in Maarn aanwezig zal zijn. Jammer want MBW is van de aanwezige leveranciers de meest interessante leverancier voor de spoor 0 liefhebbers die naar Duits voorbeeld bouwen. Voor de spoor 1 liefhebbers zal er genoeg te zien zijn.

Toevoeging de onderstaande melding is te vinden op de MBW website.

Hallo liebe Spur 0&1 Gemeinde,

Leider hat MBW abgesagt, eine Woche vorm Treffen. Eine interessante Alternative kann ich aber anbieten, und möchte mich später melden. Bitte um Verständnis!

L.G.

Michiel
Laatst gewijzigd door CordeJong op 04 feb 2018, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Cor de Jong,

Lid van HMRS, GOG, BGS, S7 group en DSSG.
Bouwt: Engels breed en normaal spoor, periode 1870 - 1910.
Bouwt: DRG periode 1920-1930 normaal en smalspoor finescale schaal 1:32.

Blokpost-Nul en Blokpost-Nul Nieuws en Blokpost-32 Nieuws.

PauldG

Berichtdoor PauldG » 04 feb 2018, 22:21

Oké, de bijeenkomst is daarmee iets minder Duits geworden LOL LOL

Flauwe grap: jammer. Ik denk dat er gewoon getalsmatig te weinig voor hen te halen valt in relatie tot de investering in km. Leider Pindakäse

Terug naar “Shows, beurzen, tentoonstellingen”